هاوینگ بیت کوین قرار است هر چهار سال یکبار بیفتد. این رویداد همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اتفاق می‌افتد. آیا این همزمانی از پیش توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق بزرگترین رمزارز جهان، برنامه‌ریزی‌شده بود؟ برای اطلاع از اخبار بیشتر در مورد زمان هاوینگ بیت کوین با کوین نیک همراه باشید.

پیش از این نیز در مورد اینکه چرا ساتوشی ناکاموتو زمان هاوینگ بیت کوین را در بازه‌ای چهارساله انتخاب کرده است پیش‌بینی‌هایی انجام شده بود. اما قانع‌کننده‌ترین نظریه تاکنون نیت ساتوشی برای همزمانی این رویداد با انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بوده است.

برنامه‌های ایده‌آل

هنگامی که هاوینگ اتفاق بیفتد، پاداش هر بلاک استخراج‌شده نصف می‌شود، که خود باعث کمیاب‌ترشدن بیت کوین خواهد شد.

با این وجود، این مسئله فقط یک رویداد داخلی اکوسیستم بیت کوین نیست. ۴ آوریل، تحلیلگر PlanB در توییتی به همزمانی این رویداد با انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اشاره کرد:

هاوینگ بیت کوین با انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده همزمان می‌شود (۲۰۱۲، ۲۰۱۶، ۲۰۲۰، …) آیا این یک اتفاق است یا نبوغ ساتوشی را می‌‌رساند؟

این تصادف می‌تواند ناشی از چند متغیر دیگر نیز باشد. بیت کوین در زمان رکود جهانی اقتصاد در سال ۲۰۰۸ متولد شد. از آن زمان، هاوینگ زمانی اتفاق می‌افتد که جهان به علت انتقال قدرت در کاخ سفید در حال تغییر و تحول است.

زمان هاوینگ بیت کوین

هاوینگ بیت کوین

بیشتر بخوانید: زیباترین افت، چرا نصف شدن ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۰ تا الان مهم‌ترین خبر در این عرصه به شمار می‌رود؟

یک ماه تا هاوینگ بیت کوین

سومین رویداد هاوینگ بیت کوین در ۱۳ می برگزار می‌شود. در مورد اینکه بیت کوین چه واکنشی نشان خواهد داد گمانه‌زنی‌های بسیاری انجام شده است. بسیاری بر این باورند که استخراج‌کنندگان بیت کوین‌های خود را پیش از هاوینگ می‌فروشند. البته در رویدادهای قبلی هاوینگ، نوسانات شدید بازار بعد از هاوینگ اتفاق افتاده بود و نه قبل از آن.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین بیشتر از ۷۲۰۰ دلار معامله می‌شود. پس از سقوط فاجعه‌آمیز ۱۲ مارس، این رمزارز برتر شاهد افزایش قیمت مطلوبی بوده و طبق پیش‌بینی‌های مدل سهام-به-جریان (Stock-to-Flow) احتمالا تا چند روز آینده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

منبع: cryptonewmedia.press