این روزها بسیاری از نامزدهای احزاب سیاسی، بیت کوین را به عنوان ابزاری برای پشتیبانی از کمپین‌های تبلیغاتی خود پذیرفته‌اند. این در حالی است که این افراد، اغلب پذیرای کمک‌های نقدی هستند. ولی بیت کوین با قابلیت‌هایی که دارد، کم کم تبدیل به یک شیوه و هنجار جدید در دنیای سیاست تبدیل شده است. مطمئنا مهم‌ترین دلیل استفاده از بیت کوین در سیاست ، عدم کنترل آن توسط بانک‌ها است. در این مطلب کوین نیک با دلایل این امر بیشتر آشنا خواهیم شد.

این مطلب را هم مطالعه کنید: آیا ارز دیجیتال یک جنبش سیاسی است؟

تاثیر بیت کوین در تبلیغات انتخاباتی

هنوز بسیاری از موسسات مالی، بیت کوین را به عنوان یک پول قانونی نپذیرفته‌اند. بنابراین فرستندگان و گیرندگان این ارز دیجیتالی، از مزیت‌هایی مثل ناشناس بودن و سایر موارد بهره‌مند می‌شوند. در حال حاضر بسیاری از افراد از خود می‌پرسند که آیا این قضیه امری عادی است؟ آیا در آینده بسیاری از نامزدهای انتخاباتی از بیت کوین به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی خود استفاده خواهند کرد؟ یا اینکه این مساله به امری زودگذر برای سیاستمداران تبدیل خواهد شد؟

یکی از افراد سیاسی که از بیت کوین در کمپین‌های ‌تبلیغاتی خود بهره برده است، لارا لومر ۲۷ ساله است. کسی که به تازگی توانسته است در انتخابات فلوریدا به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه به موفقیت برسد. او با اشتیاق فراوان، از بیت کوین به جای پول نقد جهت پشتیبانی از کمپین تبلیغاتی خود بهره برد. او در مصاحبه‌ای، دلیل جذب شدن به دنیای بیت کوین را مزایای بسیار و پتانسیل بالقوه آن دانست:

بیت کوین، آزادی مالی را به ارمغان می‌آورد. ما دیگر بیش از این نیازی به ساختارهای قدرت قدیمی نداریم. بیت کوین می‌تواند ما را در هدایت سرنوشتمان از نظر مالی، فکری و با آزادی بیان، همراهی کند.

تاثیر بیت کوین در سیاست و در تبلیغات انتخاباتی

تاثیر ارزهای دیجیتالی در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا در حال افزایش است

علاوه بر لومر، استفاده از ارزهای دیجیتالی توسط چند تن از نامزدهای حزب دموکرات، مثل اندرو یانگ، اریک سوالول و تام امر هم مورد استفاده قرار گرفته است. هیچ کدام از این نامزدها نتوانستند در سیاست به موفقیت چندانی دست پیدا کنند. با این حال، این نکته لزوما به معنی بی ارزش خواندن استفاده از بیت کوین توسط این افراد نیست.

این مطلب را هم مطالعه کنید: نگاهی به دنیای رمزارز در سال ۲۰۲۰ از دیدگاه سیاسی-اقتصادی

آیا همه موافق بیت کوین هستند؟

علیرغم بحث ها و مقاومت‌های اولیه، پذیرش استفاده از بیت کوین و رمزنگاری برای تحقق رویاهای سیاسی در حال تبدیل شدن به یک شیوه رایج در حوزه سیاسی آمریکا است. در همین خصوص، پریان بورینگ، بنیانگذار و رئیس اتاق تجرات دیجیتالی در سخنانی توضیحاتی ارائه داده است:

استفاده از ارزهای رمزنگاری شده نشانی از این واقعیت است که کمپین‌ انتخاباتی شما از ذهن باز، آینده نگری و سرعتی که باب میل مصرف کنندگان امروزی است، آگاهی کامل دارد. ضمن اینکه می‌تواند تعهد شما به نوآوری و اعتقاد به تاثیر آن بر اقتصاد، امنیت ملی و قدرت رهبری آمریکا را نشان دهد.

متاسفانه علیرغم همه این تعریف‌ها، هنوز عده‌ای هستند که اعتقادی به استفاده از ارزهای دیجیتالی نداشته و آن را به شکل یک غده در نظام مالی آمریکا می‌بینند. دنیل وینر، معاون کمیته انتخابات در مرکز دادگستری برنان، معتقد است که بیت کوین می‌تواند به عنوان درگاهی برای تخلف در امور مالی مورد استفاده قرار گیرد:

من بیت کوین را راهی برای حیله‌گری می‌بینم. عیب اصلی بیت کوین این است که اساسا برای ناشناس ماندن معامله گران طراحی شده است. این در حالی است که وقتی در مورد کمپین‌های انتخاباتی صحبت می‌کنیم، شفافیت مهم‌ترین مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: livebitcoinnews