در ۲۴ ساعت گذشته بازار ارزهای دیجیتال ۲۰ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد و اغلب ارزهای دیجیتال در وضعیت قرمز قرار گرفتند. بر اساس داده‌های بازار، بیت کوین به پایین‌ترین قیمت هفته یعنی ۱۱٫۱۰۰ دلار رسید و اتریوم هم تا قیمت ۳۷۰ دلار سقوط کرد. اما در این بین پولکادات (Polkadot) به روند صعودی خود ادامه داد و حالا در بین ۱۰ ارز برتر بازار از نظر ارزش بازار قرار گرفته است. در این مطلب درباره رشد ۸۰ درصدی پولکادات و سقوط ۷۰۰ دلاری بیت کوین صحبت می‌کنیم.

رشد ۸۰ درصدی پولکادات

پس از اضافه شدن توکن دات (DOT) به صرافی‌های مهم ارز دیجیتال، قیمت ارز پولکادات از ۳ دلار به ۵/۴۰ دلار افزایش پیدا کرد. به این ترتیب توکن دات با ثبت نرخ بازگشت سرمایه ۸۰ درصدی در ۴ روز گذشته رکورد خارق‌العاده‌ای را در بازار ارزهای دیجیتال ثبت کرد.

بر اساس گزارش سایت «CoinGecko» در حال حاضر پولکادات هفتمین پروژه بزرگ ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است. دلیل این هیجان در بازار پولکادات ممکن است تقسیم ۱ به ۱۰۰ (۱:۱۰۰) آن در آینده نزدیک باشد.

سقوط ۷۰۰ دلاری قیمت بیت کوین

پس از چند روز رکود در بازار ارزهای دیجیتال، مهمترین روند حرکتی در ۲۴ ساعته گذشته رخ داد و در نتیجه آن قیمت بیت کوین در طی چند ساعت از ۱۱٫۸۰۰ دلار به ۱۱٫۱۰۰ سقوط کرد.

اگرچه بیت کوین موفق شد کمی از ارزش از دست داده خود را جبران کند و در زمان نگارش این مطلب کمی پایین‌تر از سطح حمایت ۱۱٫۴۰۰ دلاری معامله می‌شود. ارزش بیت کوین همچنان نسبت به روز گذشته ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اما اگر بازه زمانی را کمی گسترده‌تر در نظر بگیریم، بیت کوین در طی یک هفته اخیر نزدیک به هزار دلار از دست داده است، چرا که هنوز زمان زیادی از بالاترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ یعنی ۱۲٫۴۵۰ دلار نگذشته است.

خوشبختانه سطح حمایت ۱۱٫۱۰۰ دلاری موفق شد جلوی ریزش بیشتر قیمت بیت کوین را بگیرد، پیش از این هم سطح حمایت ۱۱٫۱۰۰ دلاری در ۱۱ اوت هم بیت کوین را از یک سقوط شدید نجات داده بود.

باوجود سقوط سهمگین بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته اما هنوز به نظر می‌رسد بیت کوین به سطح روانی ۱۱٫۰۰۰ دلاری خود متکی است. در صورت ریزش بیش‌ از این احتمالا قیمت ۱۰٫۵۰۰ دلاری مهمترین سطح حمایت بیت کوین باشد.

سقوط ۷۰۰ دلاری بیت کوین

کاهش ۷۰۰ دلار از قیمت بیت کوین در طی چند ساعت

این مطلب راهم مطالعه کنید: احتمال صعود قیمت بیت کوین به ۱۵٫۸۰۰ دلار بر اساس شاخص پیچ فورک

سقوط بیت کوین قابل انتظار بود؟

بر اساس تحلیل‌های شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های ارز دیجیتال «Santiment» سقوط بیت کوین خیلی هم غیرمنتظره نبود. این شرکت با اشاره به کاهش قابل توجه ۱۹ درصدی آدرس‌های بیت کوین فعال نسبت به ۶ اوت که بیش از ۱/۱۳ میلیون آدرس در بازار بیت کوین فعال بود، کاهش قیمت ۳/۷ درصد کاملا قابل انتظار است.

همانطور که پیش از این هم اتفاق افتاده بود، بیت کوین و طلا همبستگی بالا و عملکرد قیمتی بسیار شبیهی را نشان می‌دهند. قیمت طلا هم طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش داشته است و قیمت آن از  ۱۹۴۰ دلار به ازای هر اونس به ۱٫۹۲۰ دلار رسیده است.

بازار خونین آلت کوین‌ها

سقوط بیت کوین، بیشتر آلت کوین‌های بازار را هم با خود به زیر کشاند به طوری که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از ۳۷۰ میلیارد دلار به ۳۵۰ میلیارد دلار ریزش کرد.

اتریوم هم موفق نشد مدت زیادی موقعیت خود را بالای ۴۰۰ دلار حفظ کند و به عنوان دومین ارز مهم بازار تا قیمت ۳۷۰ دلار سقوط کرد. ریپل با سقوط ۳ درصدی به ۰/۲۸ دلار رسید، چین‌لینک هم سقوط ۳ درصدی را تجربه کرد و به قیمت ۱۴/۵ دلار رسید، بیت کوین کش با کاهش ۴ درصدی به قیمت ۲۷۵ دلار سقوط کرد، لایت کوین سقوط ۵ درصدی را تجربه کرد و با قیمتی در حدود ۵۸ دلار معامله می‌شود، بیت کوین اس وی هم ۴ درصد ریزش کرد و به ۱۹۵ دلار رسید و اما مهم‌تر از همه کاردانو ۸ درصد سقوط کرد تا از بین ۱۰ ارز مهم بازار ارزهای دیجیتال خارج شود.

رشد ۸۰ درصدی پولکادات

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۶ اوت ۲۰۲۰

این مطلب را هم مطالعه کنید: اداره بلاک چین به عنوان یک سیستم اقتصادی به کمک پروژه پولکادات

اگر به دنبال بدشانس‌ترین ارزهای بازار در ۲۴ ساعت گذشته هستید بهتر است بدانید فلکسا کوین (Flexacoin) با کاهش ۱۵ درصدی در صدر فهرست قرار دارد و ارزهای نروس نتورک (Nervos Network) با ۱۰ درصد، ورج (Verge) با ۹ درصد، اوشن پروتکل (Ocean Protocol) با ۹ درصد و او ام جی نتورک (OMG Network) با ۹ درصد کاهش در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

اگر به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته نگاهی بندازید متوجه خواهید شد باوجود اینکه اغلب ارزها در وضعیت قرمز قرار دارند، چند ارز با ارزش بازار کم وضعیتی کاملا متفاوت را تجربه می‌کنند. ارزها کوزاما (Kusama) در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۲ درصد رشد را تجربه کرد و ارزهای دیگری مانند آراگون (Aragon) با ۱۶ درصد، میداس تاچ (The Midas Touch) با ۱۳ درصد، آوی (Aave) ۱۲ درصد و او کا بی (OKB) با ۹ درصد در وضعیت سبز قرار دارند.

تحلیل شما از رشد ۸۰ درصدی پولکادات و سقوط ۷۰۰ دلاری بیت کوین چیست؟ اگر شما هم نظر یا تحلیل در زمینه بازار ارزهای دیجیتال دارید می‌توانید از طریق سایت کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: cryptopotato