از زمان شکایت SEC از ریپل، پولکادات و ریپل جهت‌گیری متفاوتی داشته‌اند. قیمت پولکادات در هفته گذشته حدود ۶۰٪ افزایش یافته است. قیمت ریپل در هفته گذشته بیش از ۹ درصد کاهش داشته است. امروز، پولکادات از لحاظ ارزش بازار (۱۳/۲ میلیارد دلار) از ریپل (۱۲/۸ میلیارد دلار) پیشی گرفت.

پولکادات، ریپل را از جای خود بلند کرد

افزایش قیمت پولکادات همچنان ادامه دارد. DOT، توکن بومی این پروتکل پس از تجربه یک افزایش تقریباً ۶۰ درصدی در هفته گذشته، در حال حاضر با قیمت ۱۴/۶۶ دلار معامله می‌شود.

همین دو روز پیش، ارزش بازارآن برای اولین بار از ۱۰ میلیارد دلار گذشت. اکنون، بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، جایگاه پولکادات و ریپل عوض شده و ارزش بازار DOT برای پیشی گرفتن از ریپل از ۱۳ میلیارد دلار گذشته است.

پولکادات با ارزش بازار ۱۳/۲ میلیارد دلار، پس از بیت کوین (۶۹۶ میلیارد دلار)، اتریوم (۱۳۶ میلیارد دلار) و تتر (۲۴ میلیارد دلار)، در حال حاضر چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از لحاظ ارزش بازار است. ارزش بازار ریپل در حال حاضر ۱۲/۸ میلیارد دلار است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش قیمت پولکادات و قرار گرفتن در میان ۵ ارز دیجیتال برتر جهان

پولکادات توسط Parity Technologies به رهبری گاوین وود (Gavin Wood) و جوتا استاینر (Jutta Steiner) ساخته شد که در پایان سال ۲۰۱۹ از کار روی پروژه‌های اتریوم (از جمله حفظ کلاینت Parity Ethereum ) انصراف داد و منحصراً روی پولکادات متمرکز شد.

پولکادات یک پروتکل تعامل‌پذیر برای اتصال چندین بلاکچین است. توکن‌های DOT این پروتکل هم برای رأی گیری در مورد مسائل گاورننس و هم برای ساخت «زنجیره‌های موازی (parachain)» مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نمودار تغییرات قیمت ریپل

چارت یک ساعته تغییرات قیمت XRP/USDT

ریپل در سراشیبی سقوط

در حالی که توسعه به طور فعال در بستر پولکادات در حال انجام است، فعالیت‌های تجاری برای ریپل در حال کند شدن است.

در دسامبر سال ۲۰۲۰، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) یک دادخواست ۱/۳ میلیارد دلاری علیه Ripple Labs ، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) مدیرعامل ریپل و رئیس اجرایی آن کریس لارسن (Chris Larsen) مطرح کرد. به گفته SEC ، ریپل جزء اوراق بهادار است. SEC مدعی شده متهمان، هر سه به مقدار قابل توجهی ریپل دسترسی داشتند و در طی سال‌ها مقدار زیادی XRP فروخته‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل چیست؟

از زمان اعلام شکایت SEC ، شرکت ریپل و توکن XRP با اخبار بدی روبرو شده‌اند. همین هفته، شرکت گری اسکیل تراست ریپل خود را منحل کرد و کراکن با پیوستن به بسیاری از صرافی‌های دیگر، اعلام کرد در ۲۹ ژانویه معاملات این دارایی را متوقف می‌کند. قیمت ریپل طی هفت روز گذشته بیش از ۹ درصد کاهش یافته است. اکنون با قیمت زیر ۰/۳۰ دلار معامله می‌شود.

نظر شما در باره قیمت پولکادات و ریپل چیست؟ سرنوشت ریپل چه خواهد شد؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt