افزایش قیمت پولکادات باعث شد که در حال حاضر پنجمین ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازار بوده و با فاصله نزدیکی در تعقیب ریپل است. پولکادات یک پروتکل تعامل‌پذیر با توکن بومی به نام DOT است. قیمت DOT در آخرین روز نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است. ارزش بازار آن بیش از ۱۰ میلیارد دلار است و در میان ۵ رمز ارز برتر قرار گرفته است.

قیمت توکن DOT پروتکل پولکادات طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۸ درصد افزایش یافته و به ۱۴/۲۷ دلار رسیده است. قیمت این توکن در معاملات اولیه به ۱۵ دلار رسید که سقف قیمت جدیدی برای DOT محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، ارزش بازار این توکن برای اولین بار در آستانه ۱۳ میلیارد دلار قرار دارد.

افزایش قیمت پولکادات؛ سقف قیمت جدید

در حال حاضر، پولکادات پنجمین ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازار است که بین ریپل (۱۳/۳ میلیارد دلار) و لایت کوین (۹/۹ میلیارد دلار) قرار دارد. افزایش قیمت پولکادات نسبت به زمان ورود آن خیلی سریع اتفاق افتاد.

افزایش قیمت پولکادات

رتبه پولکادات در سایت کوین مارکت کپ

پولکادات در میان شبکه‌های بلاکچین تقریباً یک تازه وارد محسوب می‌شود. این شبکه تحت مدیریت گاوین وود (Gavin Wood) و جوتا استاینر (Jutta Steiner) از شرکت Parity Technologies ساخته شده که تا سال گذشته بین پروژه‌های مبتنی بر اتریوم و بلاکچین خاص خود تعامل ایجاد می‌کرد.

در دسامبر ۲۰۱۹، شرکت Parity اعلام کرد که دیگر کلاینت Parity Ethereum را که دومین مسیر محبوب برای دسترسی به بلاکچین اتریوم بود، حفظ نخواهد کرد. هدف این بود که وقت بیشتری صرف پولکادات شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چطور پولکادات طی سه هفته به یکی از ده ارز دیجیتال مهم جهان تبدیل شد

پولکادات، پروتکلی برای تعامل‌پذیری بلاکچین‌ها

هنوز هم، با توجه به موقعیت محصول پولکادات، این پروتکل رقیب اتریوم نیست. پولکادات طراحی شده تا چندین بلاکچین را به یکدیگر متصل کند تا بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. DOT برای رای دادن به عملیات‌ها معادل توکن‌های گاورننس و برای ایجاد به اصطلاح «زنجیره‌های موازی (parachain)» معادل توکن‌های ابزاری (utility token) است.

پولکادات از زمان راه‌اندازی شبکه اصلی خود در ماه مه، پروژه‌هایی مانند Moonbeam، که روی قراردادهای هوشمند مقیاس‌پذیر کار می‌کند و KILT که روی هویت دیجیتال کار می‌کند، توسعه داده است.

همچنین، پولکادات به سرعت جای خود را در بازار آشفته ارزهای دیجیتال پیدا کرد. تا ماه آگوست، این توکن در میان ۱۰ رمز ارز برتر از لحاظ ارزش بازار قرار گرفت. یک ماه بعد، ارزش بازار آن به بیش از ۵ میلیارد دلار رسید. بدیهی است که بازار گاوی، این رمز ارز را به ۵ ارز دیجیتال برتر رسانده است.

به نظر شما افزایش قیمت پولکادات ادامه خواهد داشت؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: decrypt