کشور پرتغال در حال راه‌اندازی یک منطقه آزاد فناوری است که از نوآوری‌هایی مانند بلاک‌چین، هوش مصنوعی (AI)، ابرداد‌ه‌ها و اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند. در واقع می‌توان گفت که وضعیت رمزارزها در پرتغال در حال رشد است و کشور ارزهای رمزنگاری‌شده بعدی، پرتغال خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مطلب از کوین نیک همراه ما باشید.

هیئت وزیران پرتغال اعلام کرد که روی طرحی برای ایجاد یک مرکز نوآوری کار می‌کند که می‌تواند فناوری‌های نوظهور را در طرحی تحت عنوان «برنامه اقدام انتقالی دیجیتال» به‌کار گیرد. «مناطق آزاد فناوری»، کشور را به‌سمت تسهیل فعالیت‌ها در جهت توسعه پایدار سوق می‌دهد.

مطابق این قطعنامه، رویکرد لیسبون با سایر استراتژی‌های مشابه دیگر متفاوت است، زیرا این برنامه استارت‌آپ‌ها را از بخش‌های مختلف گرد هم می‌‌آورد، اما همچنان پذیرای رفتارهای متداول قانون‌گذاری و نظارتی هم است.

امیدواریم که این مرکز فناوری، تعویق‌های غیرمنطقی در ارائه خدمات نظارتی و قانونی برای استارت‌آپ‌های فناوری را از میان بردارد.

وضعیت رمزارزها در پرتغال با همه‌گیری ویروس کرونا

رمزارزهای دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش چشمگیر محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده در ۹ کشور دنیا

وضعیت رمزارزها در پرتغال

در زمان آشفتگی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، بسیاری از کشورها در حال تصمیم‌گیری برای دیجیتالی‌شدن هستند و این پروژه می‌تواند باعث شود پرتغال در مسیر این تلاش‌ها پیشگام باشد. بسیاری از کارشناسان ارزهای رمزنگاری‌شده، این ابتکار را به‌دلیل توانایی آن در تبدیل لیسبون به یک مرکز توسعه رمزنگاری و بلاک‌چین که می‌تواند در خدمت شرکت‌های داخلی و بین‌المللی عمل کند، مورد تحسین قرار داده‌اند.

گرچه پرتغال پشتیبان سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری و بلاک‌چین است، اما وضعیت رمزارزها در پرتغال هنوز به‌اندازه سایر کشورهای اروپایی مانند مالت (که دولت‌ها برای هموار کردن مسیر رشد و پیشرفت، محدودیت‌های مربوط به رمزارزها را برداشته‌اند) مناسب نیست. برای جامعه ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین، چنین مناطق آزاد تجاری می‌توانند اکوسیستمی را برای شرکت‌های فناوری و همچنین کاربران فراهم کنند که متقابلا برای یکدیگر سودمند هستند.

دیجیتالی کردن دنیا

وضعیت رمزارزها در پرتغال

دیجیتالی‌کردن دنیا

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، همه‌گیری کووید-۱۹ مسیر بشریت را به‌سمت آنلاین‌شدن تغییر داد و فناوری‌های دیجیتالی را توسعه داده است. اخیرا، بسیاری از کشورها در نگرش خود نسبت به بلاک‌چین و ارزهای رمزنگاری‌شده تجدیدنظر کرده‌اند، حتی برخی در نظر دارند ارزهای دیجیتالی مخصوص خود را منتشر کنند که توسط بانک‌های مرکزی آن‌ها پشتیبانی می‌شوند. از این رو، طبق گزارش coinidol.com، یک پایگاه خبری جهانی بلاک‌چین، کشور چین در حال حاضر آزمایش یوان دیجیتال را آغاز کرده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۶ موردی که ای کاش هنگام شروع تجارت ارزهای رمزنگاری شده می‌دانستم

علاوه بر این، کشورها به‌دنبال موارد استفاده جدیدی برای ارزهای رمزنگاری‌شده و به‌ویژه فناوری زیربنایی بلاک‌چین آن هستند. سوئیس که به‌عنوان کشور ارز دیجیتال شناخته می‌شود، حتی انجمن بیت‌کوین را به‌عنوان یک سازمان غیرانتفاعی ثبت کرده است تا به‌طور رسمی کار آن را در زمینه گسترش آگاهی در مورد بلاک‌چین، ارزهای رمزنگاری‌شده و همچنین ایجاد زیرساخت‌های فنی تسهیل کند.

در حالی که آن‌ها در تلاش هستند تا زوریخ را به یک مرکز فناوری بلاک‌چین تبدیل کنند، کشورهای دیگر هم به‌دنبال بهره‌مندی از نوآوری‌ها هستند. با نزدیک‌تر شدن هالوینگ بیت‌کوین، برخی کشورها توجه خود را به استخراج معطوف کرده‌اند. به‌عنوان مثال، ایران برای نجات اقتصاد خود از تحریم‌های شدید ایالات متحده در تلاش است تا شرایط مساعدی را برای استخراج رمزارزها فراهم کند. اوکراین هم به‌دنبال راه‌هایی برای استخراج جهت جمع‌آوری مقداری بودجه و پوشش کمبود بودجه دولت خود است.

بنابراین، با توجه به این روند کلی، تلاش‌های پرتغال و وضعیت رمزارزها در پرتغال طبیعی به‌نظر می‌رسد. فناوری‌های دیجیتال نقش مهمی در توسعه آینده جهان دارند و کشورهایی که این موضوع را می‌دانند، تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا از این قافله عقب نمانند.

منبع: Coinidol