با انجام سومین هاوینگ بیت کوین در تاریخ ۱۲ می ۲۰۲۰، بیت کوین به طور رسمی وارد چهارمین دوره از حیات خود شد. بسیاری از دارندگان و سرمایه‌گذاران بیت کوین امیدوارند قیمت بیت کوین دوباره روند صعودی بگیرد و رکوردهای قبلی را بشکند. در ادامه این مطلب از کوین نیک قصد داریم به ۵ پیش بینی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ اشاره کنیم که ممکن است شما را برای ورود به این بازار ترغیب کند.

تیم دراپر و پیش بینی قیمت ۲۵۰ هزار دلاری برای بیت کوین

در سال ۲۰۱۸، تیم دراپر (Tim Draper) سرمایه‌گذار مشهور، پیش‌بینی کرد قیمت بیت کوین تا پیش از سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰/۰۰۰ دلار خواهد رسید. دراپر وقتی در ماه آوریل ۲۰۱۸ این پیش بینی را انجام داد که قیمت بیت کوین حدود ۸۰۰۰ دلار بود و در نوامبر آن سال به ۴۰۰۰ دلار هم سقوط کرد.

با وجود اینکه پیش بینی دراپر توسط افراد بسیاری مورد تمسخر قرار گرفت، اما دراپر از حرف خود کوتاه نیامد.

دراپر در مصاحبه‌ای که به تازگی در رویداد مجازی هفته بیت کوین (Virtual Blockchain Week) انجام داد، دوباره به پیش بینی قیمت ۲۵۰/۰۰۰ دلاری برای بیت کوین اشاره کرد:

این پیش بینی من است و من به آن اطمینان دارم که اتفاق خواهد افتاد. من واقعا مطمئن هستم بیت کوین به زودی به این قیمت خواهد رسید. ممکن است کمی خنده‌دار باشد، ولی من مطمئنم.

دراپر معتقد است دو عامل اصلی رشد قیمت بیت کوین عبارتند از: بسته‌های مالی ارائه شده توسط دولت‌هاباعث کاهش ارزش ارزهای سنتی می‌شود و افزایش پذیرش بیت کوین در سراسر جهان که باعث تقاضای بیشتر این ارز دیجیتال خواهد شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قیمت بیت کوین پس از هاوینگ چگونه خواهد بود؟

دن مورهد و پیش بینی قیمت ۱۱۵ هزار دلاری برای بیت کوین

دن مورهد (Dan Morehead) مدیر موسسه سرمایه‌گذاری پانترا (Pantera Capital) در یک پیش بینی متمرکز بر داده‌های تاریخی هاوینگ‌های قبلی، معتقد است قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ از مرز ۱۰۰/۰۰۰ دلار عبور خواهد کرد.

مورهد در یک نامه به سرمایه‌گذاران پانترا نوشته است:

در مقایسه سال ۲۰۲۰ با سال ۲۰۱۶، عرضه بیت کوین پس از هاوینگ ۴۰ درصد کاهش می‌یابد. اگر این رابطه در این هاوینگ هم ادامه داشته باشد، به این معنی است که افزایش قیمت بیت کوین نسبت به سال ۲۰۱۶، ۴۰ درصد بیشتر خواهد بود، با توجه به این نسبت‌ها ارزش بیت کوین به ۱۱۵/۲۱۲ دلار خواهد رسید.

طبق تحقیقات پانترا، قیمت بیت کوین از ۴۵۰ روز مانده به هاوینگ کاهش می‌یابد و پس از آن به آرامی رشد می‌کند. این رشد قیمت ۴۴۶ روز ادامه خواهد داشت تا به بالاترین قیمت خود برسد. طبق این تحقیقات مورهد پیش بینی کرده است:

منطقی به نظر می‌رسد اگر عرضه جدید بیت کوین به نصف کاهش یابد و سایر چیزها مانند قبل باشد، قیمت باید افزایش یابد. در این چرخه، بازار در حقیقت ۵۱۴ روز پیش از هاوینگ شروع به کاهش کرد. اگر قرار باشد تاریخ دوباره تکرار شد، بیت کوین در ماه اوت سال ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت خود خواهد رسید.

قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ

پیش بینی قیمت بیت کوین

 چارلی شرم و پیش بینی رشد تدریجی بیت کوین

به نظر می‌رسد، چارلی شرم (Charlie Shrem) یکی از چهره‌های سرشناس دنیای کریپتوکارنسی و یکی از بنیانگذاران «بنیاد بیت کوین» (Bitcoin Foundation) هم با نظر «دن مورهد» موافق است.

شرم در رویداد مجازی هفته بیت کوین از احتمال تاثیر بحران جهانی کرونا روی هاوینگ بیت کوین صحبت کرد و بیانیه خودش را اینگونه آغاز کرد که: «شاید انجام هاوینگ آن هم در دورانی که با بحران کرونا مواجه هستیم، کار خبیثانه‌ای باشد.»

شرم اعتقاد دارد ترکیب کمک‌های دولتی برای کاهش فشارهای مالی روی مردم در طول پاندمی کرونا و هاوینگ، تاثیر مثبتی روی قیمت بیت کوین خواهد داشت. هرچند او اعتقاد دارد این اتفاق خیلی فوری صورت نمی‌گیرد و احتمالا در سال ۲۰۲۱ شاهد اوج‌گیری قیمت بیت کوین خواهیم بود.

پرستون پیش و بیت کوین ۳۰۰ هزار دلاری

در حالی که در پیش بینی‌های قبلی اکثر افراد با در نظر گرفتن سابقه تاریخی بیت کوین، در مورد قیمت آینده آن اظهار نظر می‌کردند، برخی از بازیگران ادعا می‌کنند، ارزش بیت کوین پس از هاوینگ از این قیمت‌های محافاظه‌کارانه‌ای که اعلام می‌شود بالاتر خواهد رفت.

یکی از این افراد پرستون پیش (Preston Pysh) موسس بوفه کتاب «Buffett’s Books» است که پیش بینی می‌کند، قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ تا ۳۰۰/۰۰۰ دلار هم بالا خواهد رفت.

پرستون در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود گفته است:

فکر می‌کنم سطح مقاومت قیمت بعدی بیت کوین ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار باشد، اگر بیت کوین به این هدف برسد، احتمالا قیمت آن تا ۲۰۰/۰۰۰ یا ۳۰۰/۰۰۰ دلار هم افزایش خواهد یافت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: احتمال افزایش قیمت بیت کوین با دو تریلیون دلار پول نقد

رائول پال و بیت کوین ۱ میلیون دلاری

بالاترین پیش بینی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ به رائول پال (Raoul Pal) مدیر سابق صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعلق دارد. یکی از دلایلی که خیلی‌ها پیش بینی رائول را ارزشمند توصیف می‌کنند این است که او توانسته بود در بحران مالی سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ ارزش بیت کوین را درست پیش بینی کند. پال پیش بینی کرده است، قیمت بیت کوین تا پیش از هاوینگ بعدی یعنی سال ۲۰۲۴ به یک میلیون دلار برسد.

پال با مقایسه بیت طلا و بیت کوین در این باره گفته است:

طلا یک سرمایه‌گذاری ارزمشند برای حفظ دارایی است. بیت کوین اما یک گزینه سرمایه گذاری برای آینده است. هر دو گزینه خوبی برای حفظ ارزش دارایی‌ها و ثرونتد شدن در آینده هستند. ارزش طلا احتمالا در طی ۳ تا ۵ سال آینده می‌تواند ۳ تا ۵ برابر افزایش پیدا کند. اما داستان بیت کوین متفاوت است، من فکر می‌کنم قیمت بیت کوین در طی همین بازه زمانی به ۱ میلیون دلار خواهد رسید.

 

گفتنی است در زمان انتشار این مطلب قیمت بیت کوین تقریبا ۹۵۰۰ دلار است که نسبت به ۱ ماه گذشته ۴۱ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد را تجربه کرده است.

پیش بینی شما از قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ چیست؟ آیا بیت کوین می‌تواند به قیمت ۱ میلیون دلاری دست پیدا کند؟

منبع: cryptonews