هنگامی که بانک مرکزی برزیل نرخ بهره را تا ۳ درصد کاهش داد، به طور بالقوه برخی از سرمایه‌گذاران را دلسرد کرد. این مسئله می‌تواند تقاضا برای بیت کوین را افزایش داده و راه را برای برترین ارز دیجیتال در برزیل هموار کند. برای اطلاع از سایر اخبار حوزه رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

عملکرد بیت کوین از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با واحد ارز ملی برزیل، رئال (Real)، و همچنین مشکلات مالی این کشور تقاضا برای بیت کوین را در این کشور افزایش داده است.

براساس گزارش جدیدی که ۱۱ می توسط شرکت دلفی دیجیتال (Delphi Digital) تحت عنوان «وضعیت بیت کوین» (The State of Bitcoin) منتشر شد، بانک مرکزی برزیل نرخ بهره خود را تا ۳ درصد کاهش داده است و رئال برزیل نیز در مقایسه با دلار ایالات متحده ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این عوامل باعث شده سرمایه‌گذارانی که دیگر نسبت سود به زیان را در سرمایه‌گذاری روی ارز ملی خود جذاب نمی‌بینند به سمت برخی بازارهای محلی سوق داده شوند. طبق ارزیابی دلفی دیجیتال کوچ این سرمایه‌گذاران می‌تواند باعث افزایش تقاضا برای بیت کوین در برزیل شود. این شرکت در گزارش خود اظهار داشت:

به این معنا نیست که سرمایه سرریز از بازارهای نوظهور تماماً به سمت بیت کوین روان خواهد شد… بلکه اندازه این حرکت بالقوه نیز می‌تواند منبع دیگری برای تقاضای بیت کوین باشد، خصوصا اگر ویژگی‌ کنترل سرمایه برای افراد بیشتر حائز اهمیت شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون، بیت کوین بهترین عملکرد خود را در مقایسه با رئال برزیل داشته است. رئال، در مقایسه با دلار ایالات متحده ۲۱/۹ درصد و در عین حال در مقایسه با بیت کوین ۷۴ درصد کاهش بها داشته است.

تقاضا برای بیت کوین

منبع: گزارش «وضعیت بیت کوین» از دلفی دیجیتال

گرچه که ممکن است بازار بیت کوین کشور برزیل اکنون برای سرمایه‌گذارها جذاب‌تر شده باشد، اما رمزارزها در برزیل با موانع قابل‌توجهی از ممنوعیت‌های قانونی و نقد گسترده روبرو بوده‌اند. چهار شرکت معاملات بیت کوین از سال ۲۰۱۹ تاکنون تعطیل شده‌اند. حتی رئیس فدراسیون بانکداری برزیل نیز اعلام کرده است که رمزارزها درواقع اصلا ارز محسوب نمی‌شوند.

منبع: Cointelegraph