وقتی صحبت از فیسبوک، بیت کوین و تسلا می‌شود، به نظر می‌رسد که این سه رابطه‌ای مشترک با هم داشته باشند. بیت کوین اولین ارز دیجیتال دنیا است که باعث ایجاد ارزهای دیجیتال دیگری مانند اتریوم و ریپل شد و در عین حال به ظهور تکنولوژی‌های جدید کمک کرد. اما رابطه بیت کوین با این دو شرکت بزرگ در چیست؟

رابطه بیت کوین با دو شرکت عظیم در چیست؟

در خصوص رابطه بیت کوین با فیسبوک، صحبت در خصوص یکی از بحث‌ برانگیز‌ترین ارزهای دیجیتال تاریخ به میان می‌آید. فیسبوک به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم اجتماعی حال حاضر دنیا، به شدت به دنبال ایجاد ارز دیجیتال مخصوص خود است. کاملا واضح است که بیت کوین، منبع الهام فیسبوک برای ایجاد ارز دیجیتال لیبرا (Libra) بوده است. این ارز دیجیتال قصد دارد تا به عنوان یک ارز جهانی برای خرید محصول و سرویس از طریق پلتفرم فیسبوک عمل کند.

در خصوص تسلا، می‌توان گفت که رابطه‌ای میان سهام تسلا و بیت کوین وجود دارد. چرا که هر زمان که سهام تسلا افزایش پیدا می‌کند، شاهد افزایش قیمت بیت کوین هستیم. همچنین عکس این موضوع هم دیده می‌شود. علاوه بر این مسئله، ایلان ماسک (Elon Musk) مدیر شرکت تسلا، یکی از طرفداران بیت کوین و ارزهای دیجیتال است.

با توجه به صحبت‌های چاماث پالیهاپیتیا (Chamath Palihapitiya) یکی از سرمایه‌گذاران خطرپذیری که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ مدیر اجرایی ارشد فیسبوک هم بوده است، به نظر می رسد یک رابطه قدرتمند بین این ۳ طرف یاد شده، وجود دارد.

به عنوان یکی از اعضای سابق مدیریت فیسبوک، او به خوبی می‌داند که این پلتفرم چطور کار می‌کند و در عین حال باور دارد که خیلی از مسائل در فیسبوک باید به گونه‌ای دیگر صورت می‌گرفت. او در نهایت در سال ۲۰۱۴ تمامی سهام فیسبوک خود را فروخت.

تسلا، یک شرکت در حال رشد

جالب است که او خود را به کلی به عنوان یک سهام‌دار از فیسبوک جدا کرد و تصمیم بر این گرفت که سهام‌گذاری در تسلا گزینه بهتری است. می‌توان به راحتی هم مشاهده کرد که تسلا از آن زمان تا امروز، به شرکتی بسیار عظیم تبدیل شده است. همچنین سهام شرکت تسلا در دوران شیوع ویروس کرونا، رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است. چاماث پالیهاپیتیا انتظار دارد که تسلا در آینده به یک شرکت ۱ تریلیون دلاری تبدیل شود.

از نظر من تسلا در حال حرکت به سمت تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت جهان است. تسلا به مقیاس اپل خواهد رسید، شاید بسیار بزرگ‌تر از آمازون.

جالب است بدانید که او تمامی دارایی بیت کوین خود را فروخت و حالا تصمیم گرفته تا فقط روی شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کند که در زمینه بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده خود را توسعه می‌دهند. با این حال او اعلام کرده است که ارزهای رمزنگاری شده، فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند.

منبع: Live Bitcoin News