جالب است بدانید که در حال حاضر بسیاری از ارزهای مهم بازار از جمله بیت کوین همچنان پایین‌تر از ارزش سال گذشته خود معامله می‌شوند. طبق داده‌های بازار ارزهای دیجیتال، در بین ۲۰ ارز مهم تنها ۵ ارز وجود دارد که نسبت به سال ۲۰۱۹ و ارزش ۱۲ ماه گذشته خود قیمت بالاتری دارند. در این مطلب با این ارزهای دیجیتال سودآور در یک سال گذشته بیشتر آشنا می‌شویم.

ارزهای دیجیتال سودآور در ۱۲ ماه گذشته

با وجود اینکه به خاطر مسائل به‌وجود آمده در جهان مانند شیوع کووید-۱۹ و سقوط بازارهای سهام، بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سال گذشته کم و بیش از رونق بیشتری برخوردار است اما ارز شماره یک جهان یعنی بیت کوین همچنان نسبت به ۱۲ ماه گذشته خود بیش از ۲۰ درصد قیمت کمتری دارد. این موضوع همچنین برای سایر ارزهای دیجیتال مهم از جمله اتریوم، بیت کوین کش، لایت کوین و … هم صادق است.

در میان این ارزها لایت کوین بدترین عملکرد را داشته است، چرا که نسبت به ۱۲ ماه گذشته نزدیک به ۶۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

با وجود همه این‌ها، ارزهای دیجیتال سودآوری هم هستند که توانستند یکسال گذشته را با موفقیت سپری کنند و روز به روز ارزش آن‌ها افزوده شود، از این بین می‌توان به ارز CRO که متعلق به crypto.com است، به همراه ارز تزوس (XTZ) و OKB اشاره کرد که در  ۱۲ ماه گذشته به ترتیب ۷۷، ۹۷ و ۱۴۴ درصد به ارزش آن‌ها افزوده شده است.

اگر اسم ارز OKB را کمتر شنیده‌اید بهتر است بدانید این ارز متعلق به صرافی معروف اوککس (OKEx) است. OKB در رده‌بندی ارزش بازار ارزهای دیجیتال در رده چهاردهم قرار گرفته است. البته در رده‌بندی سایت CoinMarketCap در رده ۳۴ باارزش‌ترین دارایی‌های دیجیتال قرار گرفته است.

علاوه بر ۳ ارز دیجیتالی که اشاره کردیم، نام ۲ ارز دیگر هم در بین ۲۰ ارز دیجیتال سودآور که طی ۱۲ ماه گذشته وضعیت خوبی داشتند دیده می‌شود. چین لینک (LINK) و کاردانو (ADA) به ترتیب با ۴۵ و ۱۸ درصد توانستند در یک سال گذشته نظر سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کنند.

البته ناگفته نماند استیبل کوین USDC و توکن هوبی huobi هم نسبت به سال گذشته با ۰/۲۸ و ۰/۰۶ درصد رشد داشته‌اند که ممکن است هر لحظه این موقعیت را از دست بدهند.

ارزهای دیجیتال سودآور در ۱۲ ماه گذشته

ارزهای دیجیتال سودآور در ۱۲ ماه گذشته

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهت سرمایه‌گذاران از افزایش قیمت چین لینک و اتم در بازار ارزهای دیجیتال

طبق آمار مجموعه تجزیه و تحلیل بلاک چین «Into The Block»،  چین لینک جایگاه بهتری نسبت به سایر برندگان یکسال اخیر دارد، چرا که طبق بررسی‌ها همه دارندگان این ارز دیجیتال در وضعیت سود قرار دارند و طبیعتا گزینه بسیار سودآورتری برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

پس از آن توکن  CRO قرار داد که طبق آمار ۹۶ درصد از دارندگان آن در وضعیت سود قرار گرفته‌اند.

نکته جالب در مورد بیت کوین این است که باوجود قیمت پایین‌تر بیت کوین نسبت به سال گذشته نزدیک به ۷۰ درصد از دارندگان بیت کوین در حال حاضر در وضعیت سود قرار دارند که نشان می‌دهد نسبت به بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر مانند کاردانو وضعیت بهتری دارد. داده‌ها نشان می‌دهد ۶۹ درصد از حساب‌های دارندگان ارز کاردانو (ADA) در حال حاضر در وضعیت قرار دارد که یک درصد کمتر از بیت کوین است.

منبع: cryptonews