به گزارش برات نیوز؛ بیشتر از ۲۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال بدون مجوز در شهرهای بم و اصفهان کشف و مصادره شده است. با کوین‌نیک همراه باشید.

سردار ناظمی، فرمانده انتظامی استان کرمان، در همین رابطه اذعان کرده است:

ماموران پلیس آگاهی”بم” با تکمیل تحقیقات خود به استقرار تعداد زیادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه سنگ‌بری پی بردند و با هماهنگی مقام قضائی از این مکان ۱۱۱ دستگاه استخراج قاچاق کشف کردند.

کارشناسان ارزش این دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در شهرستان بم را بیشتر از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

در ادامه روند کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در کشور، ۱۰۵ دستگاه استخراج بدون مجوز نیز در استان اصفهان کشف و مصادره شده است. در گزارش منتشرشده از سوی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اصفهان، ۱۰۵ دستگاه استخراج بدون مجوز به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در عملیات ویژه پلیس کشف و مصادره شد.

سرهنگ محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی اصفهان گفت:

مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اشراف اطلاعاتی مطلع شدند، افرادی سودجو با تهیه تعداد قابل توجهی Miner خارجی قاچاق و تعبیه آن در یک واحد کوره پزی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کنند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. مأموران پس از اطمینان از صحت موضوع و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی محل مورد نظر را مورد بازرسی قرار دادند که نهایتاً در این عملیات ۱۰۵ دستگاه استخراج خارجی قاچاق کشف شد. در این ارتباط پرونده تشکیل و متهمان مربوطه برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

منبع: برات نیوز