ایالات کبک کانادا که به دلیل داشتن زمستان‌های سرد و پایین بودن هزینه برق به یک فرصت ویژه برای مهاجرت ماینرهای بیت کوین به کانادا تبدیل شده است. در این مقاله از کوین نیک در مورد شرایط کانادا برای انجام فعالیت‌های استخراج بیت کوین بیشتر صحبت می‌کنیم.

جاناتان برتراند (Jonathan Bertrand)، که شرکت استخراج Technologies D-Central را از یک انبار در حومه مونترال در کبک کانادا اداره می‌کند، حالا به بزرگترین ماینر بیت کوین در استان کبک تبدیل شده است. طبق گفته خبرگزاری CBC در حال حاضر بیش از ۵۰ کامپیوتر قدرتمند شبانه‌روز کار استخراج بیت کوین را در این انبار انجام می‌دهند.

هزینه پایین خنک کاری

تنها یکی از کامپبوترهای برتراند روزانه بیش از ۹۰ دلار برق مصرف می‌کند اما هوای کانادا از لحاظ خنک کاری سیستم هزینه‌ها را جبران می‌کند، چرا که ماه‌های سرد زمستان کانادا از گرم شدن بیش از حد دستگاه‌ها جلوگیری می‌کند و نیازی به استفاده از کولر نیست.

برتراند قصد دارد تا پردازنده‌های بیشتری را به انبارش اضافه کند و همچنین یک مجموعه استخراج دیگر در حومه شهر مونترال راه‌اندازی کند. او می‌گوید، رقبایش در استخراج بیت کوین شرکت‌های بزرگی هستند که اغلب در ایسلند و چین مستقر شده‌اند و به دلیل پایین بودن هزینه برق در کبک به دنبال راه‌اندازی مزرعه‌های استخراج بیت کوین در این ایالت هستند.

به تازگی چین در زمینه فعالیت‌های مربوط به ارز دیجیتال و استخراج بیت کوین سخت‌گیری‌های زیادی می‌کند و همین امر باعث شده است ماینرها به خروج از چین و مهاجرت به کانادا فکر کنند.

زمستان سرد و برق ارزان فرصت وِیژه کانادا برای استخراج بیت کوین

مهاجرت ماینرهای بیت کوین به کانادا

این مطلب راهم مطالعه کنید: مهر تائید ایران بر بزرگترین مزرعه استخراج رمزارز

بررسی ICOها توسط رگولاتورها

بر اساس گزارش‌های CBC با ورود ماینرهای تازه به کبک، رگولاتورهای کانادا در حال بررسی عرضه اولیه سکه (ICO) هستند تا اطمینان حاصل کنند که از مجموعه صحیح قوانین تبعیت می‌کنند. در همین خصوص سازمان تنظیم مقررات کانادا در ماه اوت بخشنامه‌ای را منتشر کرد و قوانینی که ICOها باید رعایت کنند را توضیح داد.

شرکت‌های تامین سرمایه از طریق ICO قوانین مربوط به افشای اطلاعات را باید رعایت کنند و سرمایه‌گذاران را نسبت به ریسک این کار آگاه کنند.

رگولاتوری‌های کانادا قصد دارند قوانین را خیلی واضح و آشکار تعریف کنند تا مشخص شود با این چنین معاملات تامین سرمایه باید مانند سرمایه‌گذرای در سهام برخورد شود یا مانند ارز معمولی.

کریس هورلاچر (Chris Horlacher) مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری اکویبیت (Equibit Group) در مصاحبه اخیر خود تاکید کرد، برخی از عرضه‌های اولیه سکه مخصوصا DAO چیزی بیشتر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و باید با آن‌ها مانند سرمایه‌گذاری سهام برخورد شود، اما عادلانه نیست که با همه ICOها به یک شکل رفتار شود.

با وجود اینکه در ظاهر کانادا قصد دارد سخت‌گیری‌های زیادی را در زمینه ارزهای دیجیتال اعمال کند اما هنوز مزایای زیادی برای ماینرها دارد. به همین دلیل مهاجرت ماینرهای بیت کوین به کانادا احتمالا بیشتر هم خواهد شد.

منبع: cryptonewmedia