کرگ رایت،‌ مرد پر سر و صدای دنیای بیت کوین، باز هم جنجال آفرید و به سو استفاده از حق امتیاز برای پنهان کردن ۱۱ هزار مدرک شرکت‌های مختلف، متهم شد.

دیو کلیمن (Dave Kleiman) یکی از افرادی که در توسعه بیت کوین دخیل بوده است، این بار وارد ماجراهای کرگ رایت شده و او را به سو استفاده از امتیاز مشتری برای امتناع اسناد چندین شرکت و سردرگم کردن محاکمه محکوم کرد.

در دوم فوریه، ایرا کلیمن، برادر دیو کلیمن (Dave Kleiman) و نماینده شخصی او، تفهیم نامه‌ای را پر کرده که در آن اعلام کرده که کرگ رایت مدارکی را به دادگاه ارائه کرده است که غیر قانونی هستند و از نام و امتیاز آن‌ها سو استفاده شده است.

مشاور کلیمن در این پرونده ادعا می‌کند که رایت این مدارک را پنهان کرده است. آن‌ها ادعا می‌کنند که رایت با ارائه ۱۱ هزار اسناد از ۱۸ شرکت، که بسیاری از آن‌ها هم ناقص هستند، سعی کرده تا اسناد اصلی را از دادگاه پنهان و آن‌ها را سردرگم کند. مشاور کلیمن در این باره می‌گوید:

کرگ رایت به شکل نادرستی مدارکی را در اختیار دارد تا از آن‌ها به عنوان یک امتیاز بهره ببرد. مدعی علیه تقریبا تمامی شرکت‌ها، از این مدرک به عنوان امتیازی استفاده می‌کند که دیگر وجود ندارند. هر گونه امتیازی که این شرکت‌ها ممکن است زمانی داشته باشند، پس از بین رفته شرکت‌ها یا فسخ آن‌ها، دیگر سندیتی ندارند.

برای این شرکت‌هایی که همچنان وجود دارند، ادعای حق امتیاز کریگ نادرست است چرا که او کنترل این شرکت‌ها را در دست ندارد و قادر به ارائه ادعای درست در مورد آن‌ها نیست. وکلا داعا دارند که رایت به شکل هدفمند خود را از مدیریت این شرکت‌‌ها کنار کشیده تا قادر باشد در زمان مناسب از حق امتیاز استفاده کند.

در تفهیم نامه، از دادگاه خواسته شده تا دستورات لازم برای رایت صادر شود تا او تمامی مدارک شرکت‌های بسته شده را ارائه دهد و همچنین ادعای خود را مبنی بر حق امتیاز آن‌ها را هم به دادگاه بیاورد.

علاوه بر این کرگ رایت ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است، او همچنین اعلام کرده، بر اساس مدارک، Bonded Courier، یکی از شرکت‌های سوم شخصی که ادعا می‌کند به کلید ۱/۱ میلیون بیت کوین دسترسی دارد، از وکلای این پرونده محسوب می‌شود که دارای حق امتیاز است.

شاکیان این پرنده اعلام کرده‌اند که به زودی، این ادعاهای عجیب کرگ رایت را به چالش خواهند کشید و سوء استفاده او از حق امتیازات موجود را شفاف سازی خواهند کرد. در ماه آگست بود که که قاضی دادگاه توجه شده که رایت در طی دادگاه مدارک جعلی ارائه داده است. در آن پرونده قاضی ادعا کرده که کرگ رایت در طول دادگاه پیمان دروغین داده است.