کرونا و رکوردزنی قیمت بیت کوین به بالای ۲۰٫۰۰۰ دلار، بدون شک از مهمترین رویدادهای سال ۲۰۲۰ هستند. اولی نقش به‌سزایی در وقوع دومی داشته است و به نوبه خود، یک نکته را روشن کرده است: روند صعودی سال ۲۰۱۷ نتیجه خریدهای خرده و هیجان‌زده بود. در حالی که پیش بینی می‌شود رشد  قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ ادامه‌دار باشد (به دلیل مشارکت نهادهای سرمایه‌گذاری) و می‌تواند تا سال ۲۰۲۱ نیز ادامه یابد.

اما با توجه به روند فعلی قیمت بیتکوین، چشم انداز آینده سودآورترین دارایی قابل سرمایه‌گذاری در دهه پیش رو چیست؟ برای آینده بیت کوین چند پیش بینی وجود دارد که در این مطلب آنها را بررسی می‌کنیم.

بیت کوین ۵۰ درصد بیشتر از روند فعلی صعود خواهد کرد

نایجل گرین، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مشاوره مالی پیشرو دِوِر (deVere)، بر این باور است که بیت کوین قصد ندارد در سال ۲۰۲۱ مانند سال ۲۰۱۸ عمل کند. با این حال، او احساس می کند که بیت کوین افت قیمت مقطعی را تجربه خواهد کرد؛ چرا که این دارایی بالاترین میزان سالانه خود را ثبت کرده است و خریداران به دنبال گرفتن سود هستند. اما این مانع از رشد بیشتر قیمت این ارز دیجیتال نمی‌شود.

البته فراز و نشیب‌هایی در بازار وجود خواهد داشت، اما جای تردید نیست که سیر طولانی مدت قیمت بیت کوین صعودی است.

گرین معتقد است که سال آینده، قیمت بیتکوین ۵۰ درصد دیگر از سطح فعلی جهش خواهد کرد.

در واقع، این امر می‌تواند به‌طور ویژه سودآور باشد، زیرا احتمالاً بیت کوین رکوردشکنی دیگری در سال ۲۰۲۱ خواهد داشت. انتظار می‌رود ارزش آن ۵۰ درصد افزایش یابد و احتمالاً با شتاب فعلی دو برابر هم می‌شود.

اساساً، رئیس گروه دِوِر، انتظار دارد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار باشد.

تحلیلگران بلومبرگ قیمت ۵۵٫۰۰۰ دلاری را پیش بینی می‌کنند

بلومبرگ مدتی است که بازار بیت کوین را در رادار قرار داده است. به حدی که تحلیل‌گران مالی این غول رسانه‌ای به طور متناوب بخش‌های اختصاصی تحقیقات بازار و چشم انداز را در بیت کوین جمع‌آوری و منتشر می‌کنند. آنها در آخرین گزارش خود از بیت کوین، بازار بسیار قوی و سرسختی را برای بیت کوین در سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرده‌اند. تا چه حدی؟

به نظر ما، بیت کوین تمایل خود را برای پیشبرد قیمت تا سال ۲۰۲۱ حفظ خواهد کرد؛ با شاخص‌های کلان اقتصادی، فنی و تقاضا در مقابل عرضه که از مقاومت هدف ۵۰ هزار دلاری حمایت می‌کنند و همچنین این واقعیت که محدودیت بازار در حدود ۱ تریلیون دلار است. مقاومت ۱۰ هزار دلاری در سال ۲۰۱۷، به یک سطح حمایت حساس تغییر کرده است.

تحلیل‌گران تأیید کردند که شاخص های فاندامنتال بیت کوین امسال در مقایسه با سال ۲۰۱۷ بسیار قوی‌تر است. این را می‌توان دلیل اصلی افزایش قابل‌ملاحظه جریان افزایش ثروت شرکت‌ها و موسسات در بازار بیت کوین دانست. چیزی که سه سال پیش یک احتمال دور از ذهن بود.

طبق گزارش دسامبر بلومبرگ درباره بیت کوین، “پایه‌های بیت کوین محکم‌تر از سال ۲۰۱۷ است.” طبق آخرین اظهار نظر شخصی مایک مک گلون، ۲۰ هزار دلار سطح حمایتی بیت کوین با ورود به سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین به سطح حمایتی سال ۲۰۲۱ تبدیل می‌شود. بیت کوین در یک ماموریت کشف قیمت است و ممکن است با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۰ از اوج بالقوه خود دور شود. طلای دیجیتال در حال پذیرش در جریان اصلی است. اما هنوز در روزهای اولیه رشد خود قرار دارد.

بیشتر بخوانید: تحلیل کامل قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین

بیت کوین در سال ۲۰۲۱ میانگین قیمت ۳۶ هزار دلار خواهد داشت

امسال، صرافی کراکن (Kraken) دو نظرسنجی از بازار را انجام داد. یکی در ماه مارس و دیگری در ماه نوامبر. ۷۲ درصد از پاسخ‌دهندگان (برای نظرسنجی نوامبر) تجار و سرمایه‌گذاران بودند. این نظرسنجی‌ها برای پیش بینی رشد قیمت بیت کوین بوده است.
۱۸ درصد پاسخ ها از طرف موسسات (کارگزار، متولی، وام دهنده، سازنده بازار، شرکت سهامی خاص، شرکت بازرگانی اختصاصی یا سرمایه‌گذار) بوده‌اند. باقی ۴ درصد از ارائه‌دهندگان خدمات رمزنگاری (خودپرداز، صرافی، پردازنده پرداخت و استخراج‌کنندگان) بودند.

در حالی که همه آنها تا حدودی قیمت بیت کوین برای سال جاری را درست پیش بینی کرده بودند، تقریباً همه خواستار دستیابی به هدف متوسط قیمت بیت کوین ۳۶ هزار دلار در سال آینده هستند. برخی حتی قیمت متوسط بیت کوین را برای سال ۲۰۲۱، ۲۵ هزار دلار عنوان می‌کنند.

اما برخی پیش بینی‌ها کمی بیش از حد خوش‌بینانه است. تقریباً ۸ درصد از پاسخ‌دهندگان هدف قیمتی بیشتر از یا برابر با ۱۰۰ هزار دلار ارائه داده‌اند. تقریباً ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان هدف قیمتی را بیشتر از یا برابر با ۵۰ هزار دلار اعلام کرده‌اند.

پیش بینی بر اساس هاوینگ

آنتونی پمپلیانو تا دسامبر ۲۰۲۱ پیش بینی ۱۰۰ هزار دلاری برای بیت کوین دارد. آنتونی پمپلیانو، بنیانگذار Morgan Creek Capital، طرفدار سرسخت بیت کوین در فضای ارزهای رمزپایه بوده است. او در مصاحبه با کریپتو پوتیتو، در مورد موارد مختلفی از وضعیت فعلی توسعه بلاکچین تا چشم‌انداز بازار بیت کوین در سال ۲۰۲۱ صحبت کرده است.

تنها چیزی که بر پذیرش بیت کوین حاکم است زمان است. در حالی که برای تازه‌کارها زمان لازم است تا تحقیقات خود را درباره امکانات موجود در دارایی‌های دیجیتال انجام دهند، در نهایت به بیت کوین می‌رسند.

در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۱، پمپلیانو اظهار داشت که هاوینگ یک روند افزایشی در مسیر قیمت بیت کوین ایجاد می‌کند. چرا؟ از آنجا که محسابات بیت کوین کاملاً ساده است و از تئوری عرضه و تقاضای مرسوم پیروی می‌کند.
اصول اساسی اقتصادی حکم می‌کند که اگر تقاضا برای دارایی افزایش یابد یا ثابت بماند در حالی که عرضه آن کاهش می‌یابد، قیمت آن باید افزایش یابد. این دلایل او را به پیش بینی هدف ۱۰۰ هزار دلاری قیمت بیت کوین تا دسامبر ۲۰۲۱ می‌رساند. هاوینگ تنها عامل اصلی است که وی هنگام مصاحبه در نظر گرفت.

هاوینگ یک لحظه بزرگ برای بیت کوین خواهد بود. من فکر نمی‌کنم که فردای آن روز، قیمت گران شود، اما بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری را در دسامبر ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد.

بلاک استریم CSO در یکی از آخرین توییت‌هایش، پیش بینی قیمت بیت کوین پمپلیانو را تکرار کرد. اما او همچنین فکر می‌کند که مقداری بالاتر از آن هم تقریباً ممکن است اتفاق بیافتد.

مساری قیمت بیت‌کوین را ۲۷۶ هزار دلار پیش بینی کرد

چند ماه پیش، جک پوردی، محقق رمزنگاری در شرکت اطلاعات بازار دارایی‌های دیجیتال مساری (Messari)، در یک رشته توییت نوشت که چگونه قیمت بیت کوین به طور کامل از روند بازگشت سود در سال‌های هاوینگ پیروی می‌کند.

در حالی که قیمت بیت کوین در اکتبر ۲۰۱۶ برابر با ۸۹۵ دلار بود، یک سال بعد با ثبت سود ۲۰ برابری ادامه یافت. محاسبات مشابهی که از قیمت بیت کوین در ماه اکتبر انجام شده است، در سال ۲۰۲۱ قیمتی معادل ۲۷۶ هزار دلار پیش بینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت ۵۴۰٫۰۰۰ دلار برای بیت کوین توسط یک تریدر ناشناس

و این چیزی است که سهام در جریان بیت کوین پیشگویی می‌کند

شرکت تحلیلگر کوانتومی پلن بی (PlanB) مستقر در هلند در جامعه ارزهای دیجیتال و در میان محافل سنتی سرمایه گذاری مالی به‌خاطر مدل سهام در جریان خاص خود، S2F مشهور است. به نظر می‌رسد آخرین رشد قیمت بیت کوین کاملاً از مدل پیش بینی شده آنها پیروی می‌کند.

پلن بی برای اولین بار مدل S2F را در آوریل ۲۰۱۹ منتشر کرد. از طریق آن، به رابطه بین تولید عرضه و سهام فعلی موجود پرداخت و اساساً ارزش بیت کوین را از طریق کمبود آن محاسبه کرد. این مدل پس از سه واقعه هاوینگ اکنون با موفقیت از قیمت بیت کوین با درجه بالایی از دقت نقشه‌برداری کرده است. هاوینگ امسال همانند ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ تاکنون با پیش بینی گسترده برای سال ۲۰۲۱ پیش رفته است. حالا پلن بی می‌گوید گرچه قیمت ۲۳ هزار دلاری خوب است، اما هنوز هم با نمودار S&P500 ارتباط برقرار می‌کند. این به نوبه خود باعث می‌شود که قیمت ۶۰ هزار دلار را برای بیت کوین در سال ۲۰۲۱ پیش بینی کنند.

آیا بیت کوین می‌تواند به رشد خود ادامه دهد؟ شما چه پیش بینی‌ای برای قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ دارید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptopotato