به نظر می‌رسد که بیت کوین در آستانه یک اوج قیمت جدید بوده و این موضوع به ۴ دلیل اصلی وابسته است. روز ۲۰ نوامبر، قیمت بیت کوین در صرافی بایننس برای اولین بار در تقریبا سه سال گذشته به ۱۸٫۸۱۵ دلار رسید. به دنبال این افزایش قیمت ناگهانی، به چهار دلیل عمده، بیت کوین در مسیر دستیابی به اوج قیمت جدیدی در کوتاه مدت قرار دارد.

چهار دلیل اصلی برای دستیابی به اوج قیمت جدید بیت کوین

عواملی که احتمال رسیدن به این رکورد جدید را بالا می‌برند، عبارتند از: تقاضای فزاینده نهادها، کاهش فشار فروش، رالی بازار نقدی و اهمیت شکست سطح مقاومت ۱۸٫۵۰۰ دلار.

بیت کوین شاهد کاهش فشار فروش است

دارندگان بیت کوین برای فروش، ابتدا باید بیت کوین را به صرافی‌ها واریز کنند. هنگامی که ذخایر بیت کوین یک صرافی کاهش می‌یابد، اغلب نشان دهنده این است که فشار فروش کمی در بازار وجود دارد.

بر اساس داده‌های گلس نود (Glassnode)، موجودی بیت کوین صرافی‌ها تا این موقع از سال ٪۱۸ کاهش یافته است. تحلیلگران این شرکت تجزیه‌و‌تحلیل بازار on-chain اظهار داشته‌اند که نقدینگی BTC به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.

این روند قابل توجه است، زیرا نشان می‌دهد با وجود رالی بیت کوین از ۳٫۶۰۰ دلار به ۱۸٫۷۰۰ دلار ظرف مدت هشت ماه، در سطح قیمت فعلی هیچ اشتیاقی برای فروش بیت کوین وجود ندارد.

موجودی بیت کوین در صرافی ها

نمودارها حاکی از کاهش موجودی بیت کوین در صرافی ها هستند

رشد تقاضای سازمان‌ها از عوامل رسیدن به اوج قیمت جدید

پس از اینکه مدیر ارشد فناوری اطلاعات قسمت درآمد ثابت شرکت BlackRock، ریک ریدر (Rick Reider)، درباره بیت کوین در شبکه CNBC صحبت کرد، مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، سرمایه‌گذار میلیاردر گفت که BTC اکنون یک دارایی نهادی است.

ریدر در طی مصاحبه با CNBC گفت که بیت کوین رواج پیدا کرده و پتانسیل تکامل را دارد. وی اظهار داشت که نسل جدید، BTC را ترجیح داده و تقویت تبدیل ارزهای دیجیتال به گزینه‌های جریان اصلی پرداخت، هر دو فاکتورهای مثبت و مهمی برای BTC بوده‌اند.

با توجه به ترندهای نهادی، نووگراتز گفت احتمالاً سال ۲۰۲۱ برای بیت کوین به اندازه سال ۲۰۲۰ خوب یا بهتر از آن خواهد بود. وی گفت:

بیت کوین اکنون یک دارایی نهادی است. همین و بس!. چه خوب که اکثر سازمان‌ها هنوز در این زمینه حضور ندارند. به همین دلیل سال ۲۰۲۱ به خوبی ۲۰۲۰ یا بهتر از آن خواهد بود.

این مطلب را هم مطالعه کنید: ۷۳ درصد از ثروتمندان جهان روی افزایش قیمت بیت کوین اتفاق نظر دارند

بازار در بحران طرف فروش به سمت نقدی شدن می‌رود

در تاریخ ۱۰ اکتبر، یک تریدر مشتقات رمز ارز معروف به «Light» گفت که بیت کوین علائمی از بحران نقدینگی طرف فروش را نشان می‌دهد. وی در آن زمان خاطرنشان کرد:

بیت کوین آغاز بحران نقدینگی طرف فروش را تجربه می‌کند. این قضیه همیشه مثل شکاف قیمتی نفت بوده است. تولید کاملاً انعطاف‌ناپذیر بوده و با تغییر عرضه و تقاضا، قیمت آن دستخوش تغییر نمی‌شود، در عین حال تقاضا حالت بازتابی و واکنشی دارد.

عملکرد بیت کوین در طی دو سه ماهه گذشته کمبود فروشنده در بازار را به وضوح نشان می‌داد. به ویژه پس از هاوینگ که در ماه مه رخ داد، کاهش فشار فروش بر BTC نکته قابل توجهی است.

علاوه بر کاهش فروشندگان، یک تریدر مشتقات کریپتو، با نام « Cantering Clark» خاطرنشان کرد که بازار نقدی در حال هدایت بقیه بازار است. وی گفت:

بازار نقدی اوضاع را به دست گرفته است.

بازار نقدی که بازار مشتقات را هدایت می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا بازار مشتقات تریدرها را قادر می‌سازد از لوریج بالا استفاده کنند. هنگامی که بازار آتی منجر به یک بازار گاوی شود، این روند صعودی مستعد حرکات بزرگ قیمت خواهد شد.

حفظ ۱۸۰۰۰ دلار به عنوان سطح حمایت بسیار حیاتی است

در تاریخ ۱۸ نوامبر، بیت کوین دقایقی پس از رسیدن به بالاترین قیمت در دو سال گذشته، از ۱۸٫۵۰۰ دلار به حدود ۱۷٫۲۰۰ دلار سقوط کرد.

این ریجکت شدید در آن روز نشان داد که مقادیر زیادی سفارش فروش بالاتر از ۱۸٫۵۰۰ دلار ثبت شده بود. دومین افزایش ناگهانی قیمت که امروز به بالای ۱۸٫۵۰۰ دلار رسید، تأیید می‌کند که مومنتوم کافی در بازار وجود دارد تا بتواند سطوح مقاومت چند ساله را شکسته و آن‌ها را به حمایت تبدیل کند.

با ترکیب این چهار عامل و توجه به این واقعیت که سیاست‌های بانک مرکزی جهانی در مورد تزریق مداوم نقدینگی ممکن است تورم را افزایش دهد، قیمت بیت کوین در آستانه یک اوج قیمت جدید بوده و احتمال دستیابی به آن بالاست.

نظر شما در مورد اوج قیمت جدید بیت کوین چیست؟ نظرات خود را با ما در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph