اتر در چند هفته گذشته با تقویت مومنتوم اتریوم، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته و افزایش سریع قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین پیش‌بینی می‌شود.

قیمت اتریوم (ETH)  از ابتدای سال جدید تاکنون در حال افزایش است. علاوه بر این، از ۱ ژانویه عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین (BTC) داشته و از سال گذشته تاکنون در مقایسه با ۲۶ درصد برای بیت کوین، تقریباً ۸۱ درصد رشد داشته است.

عملکرد بیت کوین و اتریوم

عملکرد بیت کوین و اتر تا به امروز

سه دلیل عمده وجود دارد که باعث شده ETH در طول چند روز گذشته از بیت کوین پیشی بگیرد. این عوامل عبارتند از رشد شتابان اتریوم، بهبود احساسات درباره دیفای و نوسانات نسبتاً کم بیت کوین.

افزایش سریع قیمت اتریوم ناشی از احساسات دیفای است

همان طور که Cointelegraph گزارش داد، اخیراً توکن‌های دیفای به رهبری بزرگانی همچون Aave و SushiSwap به سرعت در حال افزایش قیمت بودند.

رالی این توکن‌های دیفای تا حدی با رشد سریع ارزش قفل شده (TVL) بازار دیفای که مقدار سرمایه پروتکل‌های دیفای را تخمین می‌زند، تأمین می‌شود.

بیش از ۲۴ میلیارد دلار، یعنی بیش از هر زمان دیگری سرمایه در پروتکل‌های دیفای قفل شده که از تقاضای گسترده خبر می‌دهد. این موضوع برای مومنتوم اتریوم و به تبع آن توکن اتر بسیار مهم است، زیرا اپلیکیشن‌ها و توکن‌های بیشتری به این شبکه اعتماد می‌کنند.

نمودار اتریوم

نمودار یک روزه قیمت اتریوم

افزایش تعداد کاربران با افزایش گسترده هزینه‌های گس اتریوم نشان داده شده است. اگرچه کارمزد‌های بالای تراکنش ایده‌آل نیست، اما جیکوب فرانک (Jacob Franek)، یکی از شرکای اتحادیه دیفای، گفت که این یک عامل مثبت است زیرا نشان‌دهنده تمایل کاربران به پرداخت بوده و نشانگر تقاضای واقعی است. وی گفت:

کارمزدهای مضاعف، بله. این مستقیم‌ترین معیار برای تمایل به پرداخت (یعنی تقاضا) برای فضای بلوک است. اکنون اتریوم دارای ارزشمندترین فضای بلوک در ارزهای دیجیتال است. آیا بهتر است که کارمزدهای تراکنش‌های فردی کمتر باشد؟ بله. این امر با L2 و سایر اقدامات مقیاس‌بندی همراه خواهد بود.

سایر پروتکل‌های بلاکچین لایه یک با پیش‌بینی قابل توجهی برای رقابت با اتریوم در حال رشد هستند، مانند Polkadot و Cosmos.

با این حال، در آینده نزدیک، اثر شبکه اتریوم و ارزش ترکیبی پروتکل‌های دیفای در اتریوم احتمال اینکه سلطه اتریوم در بخش دیفای در کوتاه مدت با چالش مواجه شود را کاهش می‌دهند.

چارت تراکنش روزانه اتریوم

چارت تراکنش های روزانه اتریوم

این مطلب را هم مطالعه کنید: با افزایش معاملات روزانه، اتریوم به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید

بیت کوین با نوسان کم در حال تثبیت است

در طول چند روز گذشته، بیت کوین بیشتر با نوسانات کم در حال تثبیت بوده و به بسیاری از آلت کوین‌ها اجازه داده پیشروی کنند. این امر باعث شده تقاضا برای آلت کوین‌هایی با حجم و نقدینگی کمتر افزایش یابد.

افزایش قیمت اتر همزمان با آن چیزی است که تریدرها آن را «فصل آلت کوین‌ها» توصیف می‌کنند، دوره‌ای که رالی بسیاری از آلت کوین‌ها پشت سر هم اتفاق می‌افتد، به ویژه هنگامی که حرکات قیمت بیت کوین کوچک است.

فصل آلت کوین‌ها، که از نظر تاریخی در ماه‌های اول سال مشاهده شده، زمانی اتفاق می‌افتد که بیت کوین رنج می‌زند و سرمایه‌گذاران به دنبال بازی‌های پر ریسک هستند. آلت کوین‌ها معمولاً تغییرات قیمتی بیشتری را شاهد هستند، زیرا نقدینگی کم آنها باعث می‌شود در دوره‌های کوتاه مدت نسبت به نوسانات شدید آسیب‌پذیر باشند.

برای تریدرهای خرد و مشتقات، نوسانات زیاد بازار آلت کوین‌ها باعث می‌شود رمز ارزهای کوچکتر حداقل در کوتاه مدت نسبت به ترید با بیت کوین جذاب‌تر باشند.

در عین حال، BTC/USD در وضعیت نامشخصی باقی مانده و برخی از تریدرها هشدار می‌دهند که بیت کوین ممکن است به جای اینکه به تشکیل higher high ادامه دهد، دچار سقوط شود. اگر این اتفاق بیافتد، آلت کوین‌ها در مقایسه با بیت کوین زیان بیشتری می‌بینند. جانی مو (Jonny Moe)، ترید ارزهای دیجیتال در این باره گفت:

هر زمان که خودم را متقاعد می‌کنم به صعود، هرچه بیشتر به این نمودار خیره می‌شوم، دوباره نزولی می‌شوم. من واقعاً احساس می‌کنم که این نمودار ناگهان سقوط کرده و ما نمودار هفتگی را قرمز می‌بندیم و من هنوز نمی‌توانم از آن خلاص شوم.

آیا شما هم معتقد هستید افزایش سریع قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین بیشتر خواهد بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph