به دنبال حرکت گاوی بیت کوین در چند روز اخیر، اتریوم نیز بیکار ننشسته و تا قیمت ۴۵۰ دلار بالا آمده و خرید و فروش می‌شود. حالا تریدرها انتظار دارند تا قیمت اتر در سال جاری به بیش ۵۰۰ دلار افزایش پیدا کند.

در تاریخ ششم نوامبر، در حالی که قیمت بیت کوین پس از اوج گرفتن به سمت ۱۵٫۹۰۰ دلار به سطح ۱۵٫۵۰۰ دلار کاهش پیدا کرد، قیمت اتریوم در صرافی بایننس به ۴۴۷ دلار رسید. بر اساس رفتار مستحکمی که اتریوم از خود نشان داده، تریدرها انتظار دارند تا این ارز دیجیتال در زمانی کوتاه افزایش قیمت بیشتری پیدا کند.

البته برای این حرکت بزرگ اتریوم در هفته‌های جاری، دلایل مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قیمت اتریوم در بازه‌های زمانی بالاتر، رفتار گاوی از خود نشان می‌دهد

در ماه سپتامبر که یک تریدر و تحلیلگر تکنیکال با نام مستعار Crypto Capo در خصوص دو سناریوی محتمل در خصوص اتر، توییتی منتشر کرد.

در سناریوی خرسی اتریوم، شاهد یک پس زدن سطح حمایتی ۳۶۰ دلار همراه با یک کاهش قیمت هستیم. در سناریوی گاوی، شاهد پذیرش قیمت ۳۶۰ دلار به عنوان سطح حمایتی و صعود قیمت به ۸۰۰ دلار خواهیم بود.

قیمت اتر در بازه‌های زمانی بالاتر، گاوی است
قیمت اتر در بازه‌های زمانی بالاتر، گاوی است

اگر سطح حمایتی۳۶۰ دلار بازار گاوی را در نظر بگیریم، طبق انتظار این تحلیلگر، با حفظ این سطح حمایتی، باید شاهد قیمت ۸۱۵ دلاری برای اتریوم در چند ماه آینده باشیم.

از زمان این پیش‌بنی تا امروز، اتریوم توانسته طی ۲ ماه با موفقیت از سطح حمایتی مهم ۳۶۰ دلار خود محافظت کند. اتریوم در حال حاضر سطح مقاومت ۴۵۰ دلار را مزه می‌کند.

هنگامی که یک سطح مقاومتی بزرگ شکسته شود، یک افزایش جالب توجه سریع رخ می‌دهد و این دلیلی است که تریدرها پیش‌بینی می‌کنند قیمت اتریوم در آینده نزدیک نسبت به هفته‌های گذشته بسیار بیشتر خواهد بود.

آدرس‌های هولدر اتریوم کمتری در وضعیت سود هستند

بر اساس داده‌های IntoTheBlock، نزدیک به ۷۵ درصد از آدرس‌های اتریوم در حال حاضر در وضعیت سوددهی هستند. برای مقایسه، در حال حاضر ۹۸ درصد از آدرس‌های بیت کوین از شرایط موجود کسب سود می‌کنند.

سرمایه‌گذاران به طور کلی هنگامی که با کسب سود بزرگ تحقیق نیافته‌ای نسبت به کاهش قابل توجه سرمایه‌گذاری خود مواجه می‌شوند، بیشتر به فروش دارایی خود فکر می‌کنند. این آمار کسب سود پایین‌تر آدرس‌های اتریوم نسبت به بیت کوین، نشانه مثبتی برای این نظریه است که قیمت اتریوم برای ادامه افزایش فضای کافی را در اختیار دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: گواه اثبات سهام (Proof of Stake) چیست؟

اتریوم ۲ یکی دیگر از فاکتورهای مهم در افزایش قیمت اتر

در حال حاضر، عرضه اتریوم ۲ برای تاریخ اول دسامبر تیک خورده است و برخی از تحلیلگران انتظار دارند تا این رویداد باعث ایجاد یک شرایط کاهش تامین شود.

تحت سیستم سهام‌گذاری اتریوم ۲، کاربران می توانند با ۳۲ اتر سهام داشته باشند و ۱۵ درصد هم برای هولدینگ خود سود دریافت کنند. پروسه سهام‌گذاری به معنی تخصیص دادن اتریوم به آدرس‌های قراردادهای اتریوم ۲ است. در طول دوره سهام‌گذاری، کاربران نمی‌توانند از اترویم خود استفاده یا آن‌ها را جا به جا کنند، مگر آن که سهام‌گذاری خود را متوقف کنند.

اگر تعداد سهام‌گذاران اتریوم ۲ افزایش پیدا کند، باعث یک کسب درآمد ثابت و با ریسک کم می‌شود و شاهد کاهش سریع چرخه تامین اتریوم خواهیم بود، مخصوصا در صرافی‌های ارز دیجیتال.

در این پروسه، با روی آوردن کاربران به هولدینگ و سهام‌گذاری، اتر‌یوم‌های کمتری فروخته خواهند شد و شاهد اندوخته بیشتری خواهیم بود. این باعث ایجاد بازار تقاضای بسیار بزرگی برای برترین آلت کوین حال حاضر دنیای ارزهای دیجیتال خواهد شد.

نظر شما در خصوص افزایش قیمت اتر چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph