تریدرها ادامه افزایش قیمت بیت کوین پس از رسیدن به بیش از ۲۳٫۶۰۰ دلار را پیش‌بینی می‌کنند. چرا که این امر باعث یک فشار ۱۳۸ میلیون دلاری در قراردادهای شورت شده و قیمت بیت کوین را به حدود ۲۴٫۲۰۰ دلار ‌رساند.

قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ ۱۹ دسامبر از ۲۴۰۰۰ دلار فراتر رفت و به یک اوج قیمت جدید در تاریخ خود رسید. قیمت بیت کوین در صرافی کوین بیس به ۲۴٫۲۰۰ دلار رسید و از آن زمان در دامنه قیمت ۲۳٫۵۰۰ تا ۲۳٫۸۰۰ دلار تثبیت شده است.

فاکتورهای ادامه افزایش قیمت بیت کوین

سه عامل باعث افزایش قیمت بیت کوین در یک مدت کوتاه شد و آن را به بالاترین رکورد خود رساند. این عوامل عبارتند از یک شورت اسکوئیز گسترده، سفارشات فروش انباشته در قیمت ۲۳۶۰۰ دلار و واکنش بازار به لایحه پیشنهادی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای نظارت بر کیف پول‌ها.

شورت اسکوئیز گسترده بار دیگر در قیمت ۲۳۶۰۰ دلار اتفاق می‌افتد

بر اساس اطلاعات سایت Bybt.com، امروز قراردادهای شورت به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار لیکویید شدند.

لیکویید گسترده قراردادهای شورت دقیقاً زمانی رخ داد که بیت کوین از ۲۳٫۶۰۰ دلار فراتر رفت. منطقه ۲۳٫۶۰۰ دلار به دلیل سفارشات فروش انباشته در صرافی‌های بزرگ، یک سطح مقاومت کلیدی بود.

لیکویید شدن قراردادهای بیت کوین در صرافی ها

دادهای لیکویید شدن قراردادهای بیت کوین در صرافی ها

در صرافی بیتفنیکس، سطوح مقاومت ۲۳٫۶۰۰ و ۲۳٫۸۰۰ دلار سفارشات فروش زیادی قبل از وقوع رالی داشتند. با شروع افزایش قیمت بیت کوین، فشار فروشندگان محدوده مقاومت را از ۲۳٫۶۰۰ به ۲۳٫۸۰۰ دلار برد.

معمولاً، یک شورت اسکوئیز زمانی اتفاق می‌افتد که فروشنده مجبور شود پوزیشن‌های خود را بخرد، زیرا قیمت بیت کوین در حال افزایش است. این امر باعث می‌شود که تقاضای خریداران در مدت کوتاهی افزایش یابد، که اغلب منجر به یک افزایش قیمت صعودی می‌شود.

بیشتر بخوانید: شورت اسکوئیز چیست و چرا تریدرها باید به آن توجه کنند؟

بازار تحت تأثیر قانون FinCEN ایالات متحده قرار نگرفته است

در ۱۹ دسامبر، وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین (Steven Mnuchin)، یک لایحه در مورد کیف پول‌های خود میزبان را منتشر کرد.

این قانون صرافی‌ها را به ردیابی برداشت‌ها و واریزهای بالاتر از ۳۰۰۰ دلار به کیف پول‌های غیرحضانتی ملزم می‌کند. اگر تراکنش‌ها از ۱۰۰۰۰ دلار بیشتر باشد، صرافی‌ها باید مستقیماً به شبکه جرایم مالی (FinCEN) گزارش دهند.

با این حال، همان‌طور که تحلیلگران توضیح دادند، این قانون آنچنان که مدیران این صنعت در ابتدا تصور می‌کردند، بد نیست. به گزارش کوین تلگراف تا زمانی که این لایحه پیشنهادی به قانون تبدیل نشود، قیمت بیت کوین و بازار گسترده ارزهای دیجیتال احتمالاً این اخبار را نادیده خواهند گرفت.

جیک چروینسکی (Jake Chervinsky)، مشاور عمومی در شرکت Compound Finance، گفت:

بیایید یک دقیقه به جنبه مثبت قضیه نگاه کنیم. این قانون برای هر تراکنشی با یک کیف پول غیرحضانتی به KYC نیاز ندارد. این یک ممنوعیت مطلق برای self-custody نیست. این قانون استفاده از یک شبکه بی‌نیاز از مجوز را منع نمی‌کند. واقعاً و واقعاً می‌توانست بسیار بدتر از این باشد.

نظر تریدرهای دیگر در مورد ادامه افزایش قیمت بیت کوین

هنوز هم، با وجود کاتالیزورهای مثبت، در کوتاه مدت، تریدرها معتقدند که به دلیل گسترش بیش از حد روند صعودی، بیت کوین می‌تواند تثبیت شده یا اینکه دچار پولبک شود.

اسکات ملکر (Scott Melker)، یک تریدر ارز دیجیتال، با اشاره به شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین در نمودار ۴ ساعته نشان داد که احتمالاً واگرایی‌های خرسی overbought رخ خواهند داد. وی گفت:

پوزیشن لانگ اهرمی بیت کوین خودم را بستم. واگرایی‌های خرسی overbought محتمل بوده اما تضمین شده نیستند. با این حال، اگر فرصتی برای من فراهم شود دوست دارم دوباره یک پوزیشن لانگ باز کنم. به ویژه اینکه اوج قیمت قبلی را به عنوان حمایت، مجدداً تست کنم.

نظر شما در مورد ادامه افزایش قیمت بیت کوین چیست؟ نظارت خود را در وب سایت و شبکه های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph