به تازگی یکی از موسسان و مدیر عامل Reddit با آوردن دلایلی منطقی، به همه اطمینان می‌دهد که بیت کوین برای مدت طولانی باقی خواهد ماند و با گذشت زمان پیشرفت خواهد کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

زمانی که قیمت بیت کوین در ماه مارچ تا رقم ۳۷۰۰ دلار سقوط و افت کرد و در زمان فروپاشی اقتصادی در سطح جهان (به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرنطینه) ارزش خود را به کلی از دست داد، هیچکس به این رمزارز باور نداشت و مردم به نوعی اطمینان و اعتماد خود را نسبت به آن از دست دادند. تحلیلگران در تمام این دوران می‌گفتند که قیمت و ارزش بیت کوین تا حدی پایین خواهد آمد که حتی رکورد بدترین آمار قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ نیز شکسته می‌شود. علاوه بر این، منتقدان و مخالفان بیت کوین نیز مرتب تبلیغ می‌کردند که بیت کوین، یک وسیله برای کلاه برداری است و تنها خلافکاران از آن استفاده می‌کنند.

حالا تنها دو ماه از آن زمان سیاه و تاریک برای اقتصاد جهانی گذشته و یکی از کارآفرینان و سرمایه گذاران برجسته و معروف سیلیکون ولی (Silicon Valley) می‌گوید که بیت کوین هیچ کجا نمی‌رود و ثابت قدم ادامه خواهد داد. این اطمینان تا حدی داده می‌شود که عبارت زمستان کریپتو (crypto winter) به عبارت بهار کریپتو (crypto spring) تغییر می‌کند.

چرا بیت کوین برای مدت طولانی باقی خواهد ماند؟

برخی از مردم فکر می‌کنند که بیت کوین در مسیر فروپاشی و نابودی است اما آقای الکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian) که به عنوان یکی از موسسان Reddit و البته مدیر عامل این مجموعه شناخته می‌شود، نظری کاملاً متفاوت دارد. از آن جایی که الکسیس اوهانیان یکی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و فناوری مشهور و موفق است، نمی‌توان صحبت‌های او را انکار کرد و به درستی آن شک داشت.

موسس Reddit در مصاحبه با Yahoo Finance که در این هفته منتشر شد، اعلام کرد که او فکر می‌کند توسعه‌های انجام شده در صنعت تا حدی بوده‌اند که می‌توان گفت در بهار کریپتو یا همان Crypto Spring قرار داریم. او این گونه توضیح می‌دهد:

من سعی می‌کنم قیمت‌ها را دنبال نکنم. من نمی‌توانم هیچ یک از این موارد را پیش بینی کنم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما هم‌اکنون از نظر مهندسی سطح بالا، توسعه دهنده‌های محصولات، طراحان، ایجاد کردن راه حل‌های واقعی برای بلاک چین، واقعا شاهد بهار کریپتو هستیم. و این به نظر من، جالب‌ترین بخش قضیه است… ما واقعا استعداد بسیار سطح بالایی را مشاهده می‌کنیم که در این ساختار به سازندگی مشغول هستند.

اما اوهانیان در ادامه صحبت‌های خود سعی می‌کند در مورد مشهورترین و خوشنام‌ترین رمزارز یا کریپتو موجود صحبت کند. الکسیس اوهانیان در مورد بیت کوین که مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده تا به این نقطه برسد، توضیح می‌دهد که این رمزارز، دوام بسیاری خواهد داشت و تا مدت زمان زیادی باقی خواهد ماند. او می‌گوید که این صحبت را به دلیل فعالیت‌ها و دخالت‌های اشخاص بزرگ وال استریت مطرح می‌کند و در ادامه توضیح می‌دهد:

من فکر می‌کنم که این (بیت کوین) یک حصار امن و معقول است. جالب است زمانی که مشاهده می‌کنیم بزرگان وال استریت هم‌اکنون به سراغ کریپتو می‌آیند و بیت کوین خریداری می‌کنند. این موضوع به طرز افزایشی نشان می‌دهد که بیت کوین برای مدت زمان طولانی باقی خواهد ماند و دوام پیدا خواهد کرد.

صحبت‌های الکسیس اوهانیان درست است و در ماه‌ها و هفته‌های اخیر، نام‌های بزرگی در وال استریت به سمت رمزارزها، به خصوص بیت کوین رفته‌اند و آن‌ها را خریداری می‌کنند. در همین هفته‌های اخیر بود که سرمایه گذار مشهور و بزرگی به نام پائول تودور جونز (Paul Tudor Jones) اعلام کرد که بخشی از بودجه خود را برای کسب و کار بیت کوین و با نگاه به آینده کنار گذاشته است. طبق صحبت‌های تودور جونز، او رمزارزها را به نوعی به مانند یک حصار یا پرچین در برابر تورم موجود در ارز رایج یا دولتی می‌داند که نقطه امنی را برای صاحبان آن به وجود می‌آورد. علاوه بر این، شرکت‌هایی مانند Fidelity Investments و Intercontinental Exchange نیز به این دسته ملحق شده‌اند و به سرمایه گذاری روی رمزارزها روی آورده‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بازار گاوی بیت کوین در حال دم کشیدن ؛ پیشبینی یک تحلیلگر کهنه‌کار بیت کوین

موسس Reddit به کریپتو ایمان دارد

نکته مهم در مورد موسس و مدیر عامل Reddit، یعنی الکسیس اوهانیان این است که او تنها اهل صحبت کردن نیست و به موقع، به خوبی عمل می‌کند. در همان مصاحبه‌ای که پیشتر به آن اشاره شد، الکسیس اوهانیان توضیح داد که بخشی از دارایی‌های مادی و ثروت خود را برروی رمزارزها سرمایه گذاری کرده است. او توضیح می‌دهد:

من برای مدت زمان زیادی است که درصدی از ثروت خود را برای رمزارزها کنار گذاشته‌ام و هنوز هم درباره این موضوع احساس بسیار خوبی دارم. من نمی‌خواهم میزان آن را تغییر دهم چرا که فکر می‌کنم این یک کار محتاطانه است.

علاوه بر این موارد، نباید فعالیت‌های رو به افزایش رمرارز در Reddit را نیز از یاد نبریم که جامعه بسیار بزرگ و فعالی دارد و این جامعه با کمک موسس Reddit می‌تواند به یک مکان مطمئن برای فعالان رمرارز و معامله کنندگان تبدیل شود.

نظر شما در مورد صحبت‌های موسس Reddit درباره رمزارزها و بیت کوین چیست؟ آیا فکر می‌کنید بیت کوین برای مدت زمان طولانی باقی خواهد ماند و دوام خواهد آورد؟

منبع: Bitcoinist