پلتفرم اجتماعی ردیت (Reddit) انجمن جدید بلاک چین به نام «بدون مرز» (free frontier blockchain community) را معرفی کرده است که از بلاک چین اتریوم برای سیستم پاداش آن استفاده می‌کند. این سیستم جدید بخشی از تلاش‌های ردیت برای ایجاد جامعه بزرگ‌تر بلاک چین درون شبکه اجتماعی ردیت است. با  کوین نیک همراه باشید.

در گزارشی که ردیت در تاریخ ۱۳ می منتشر  کرد، اعلام کرد این انجمن جدید آماده راه‌اندازی است. این موضوع در واقع مهر تاییدی بر ادعای قبلی ردیت بود که گفته بود به دنبال استفاده از یک سیستم پاداش‌دهی مبتنی بر بلاکچین است که ممکن است در آینده از آن استفاده کند.

در این انجمن جدید، کاربران می‌توانند توکن‌های  ERC-20 را ذخیره کنند یا از آن‌ برای خرید ویژگی‌های پرمیوم پلتفرم ردیت، مانند نشان‌های تخصصی (expert badges)، ایموجی‌های شخصی و تصاویر GIF استفاده کنند.

توکن‌های به دست آمده توسط هر کاربر بر اساس فعالیت‌های او در پروفایل عمومی به اشتراک گذاشته می‌شود و در نهایت به عنوان ابزاری برای نشان دادن تخصص و اعتبار  هر کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم پاداش دهی ردیت بر مبنای اتریوم

پلتفرم اجتماعی ردیت (Reddit)

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارز دیجیتال و پلتفرم اتریوم چگونه کار می کند؟

برای زنده نگه داشتن سیستم اجماع مبتنی بر بلاکچین، این انجمن جدید کاملا تحت کنترل سیستم پاداش مبتنی بر بلاک چین خواهد بود. یعنی با وجود اینکه کارمای ردیت (کارما یک سیستم امتیازدهی است که از مدت‌ها قبل در ردیت استفاده می‌شود) اختیاراتی خواهد داشت، اما تصمیم گیری کلی متکی به خود انجمن ردیت خواهد بود. همچنین هیچ کس و حتی خود انجمن نمی‌تواند پاداش کاربر را از او بگیرد.

طبق گفته یکی از کاربران ردیت امتیازات این انجمن به طور کامل توسط افرادی که آن‌ها را در اختیار دارند، کنترل می‌شود. این امتیازات در  بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارند و حق مالکیت آن‌ها، مانند سیستم استفاده شده در بیت کوین است. با استفاده از این سیستم امتیازدهی، حتی ردیت هم نمی‌تواند کنترل امتیازات کاربران را از آنان بگیرد.

منبع: bitcoinnews