طبق بررسی تحلیل‌گران شرکت سرمایه‌گذاری یونیجسشن (Unigestion)، همبستگی پادشاه‌ رمزارزها با سهام ایالات متحده می‌تواند احتمال افزایش قیمت بیت کوین را بالا ببرد. برای اطلاع از اخبار بیشتر در خصوص بیت کوین و سایر رمزارز با کوین نیک همراه باشید.

تحلیل‌گران یونیجسشن اعلام کردند که سرمایه‌گذاران در حال حاضر ۲/۳ تریلیون دلار پول نقد و اوراق بهادار مبتنی بر پول در اختیار دارند. به عنوان مثال، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار پول ایالات متحده ۱/۱ تریلیون دلار جریان ورودی سرمایه در طول شیوع بیماری کووید ۱۹ جذب کرده‌اند. در این بین، موجودی‌ سپرده‌های بانکی از زمان سقوط سهام در فوریه نیز ۱/۲ تریلیون دلار افزایش داشته‌ است.

شرکت سوئیسی مدیریت سرمایه یونیجسشن استراتژی‌های صندوق‌های پوشش ریسک را دنبال کرده و به این نتیجه رسیده که دارایی‌های پرخطر در موقعیت‌گیری‌های پایین‌تر برای این صندوق‌ها جذاب هستند. به علاوه، این شرکت اشاره کرد که کاهش نوسانات واقعی و ضمنی سهام ایالات متحده می‌تواند منجر به افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به نگهداری دارایی‌های پرخطرتر شود.

یونیجسشن به فایننشال تایمز گفت:

اگر منحنی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ همچنان کاهش یابد این کوه وجه نقد را می‌توان در کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری کرد.

بهره‌مندی قیمت بیت کوین از بازگشایی اقتصاد

ارزیابی یونیجسشن شامل بیت کوین نیز شد. شاخص وال استریت همراستا با بازگشایی اقتصادها در سرتاسر جهان روندی صعودی پیش گرفت. با این حال، قیمت بیت کوین در این بین ۱/۵۸ درصد رشد داشت و شاخص مهم بورس ایالات متحده S&P 500 تنها ۰/۹ درصد افزایش یافت.

تحلیل‌گران خاطرنشان کردند که رفع ممنوعیت‌های تردد می‌تواند اقتصادها را باری دیگر به عرصه کسب‌وکار برگرداند و باعث افزایش عواید شرکت طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی شود. شرکت‌های ایالات متحده که از سوی سیاست‌های بانک مرکزی حمایت می‌شوند قصد دارند، مدت‌ها پس از افزایش خیره‌کننده نرخ بیکاری (بیش از ۲۰ میلیون نفر)، فرصت‌های کاری بیشتری ایجاد کنند.

نمودار بیکاری

افزایش بی‌سابقه نرخ بیکاری

بر اساس این سناریو، سرمایه‌گذاران می‌توانند بخشی از وجه نقد خود را روی بازارهای پرخطر سرمایه‌گذاری کنند.

قیمت بیت کوین نیز می‌تواند از این سناریو بهره‌مند شود. علاوه بر هاوینگ پیش‌رو که می‌تواند قیمت این رمزارز را در طولانی‌مدت افزایش دهد، این ارز دیجیتال برتر طی چند ماه اخیر نشان داده که همبستگی مثبتی با بازار سهام و شاخص S&P 500 دارد. با توجه به هراس ناشی از موج دوم بیماری کووید ۱۹، هم سرمایه‌گذاران نهادی و هم سرمایه‌گذاران خُرد احتمالا برای بالا بردن نسبت سود به زیان در کوتاه‌مدت به این ارز دیجیتال روی بیاورند.

احساسات منفی بازار

نکته دیگری که در خصوص پیش‌بینی قیمت بیت کوین و سایر دارایی‌ها باید در نظر گرفت احساسات بازار است که اکنون بسیار بی‌ثبات هستند. به این ترتیب، مسیر بازارهای جهانی به این امر بستگی خواهد داشت که پس از بازگشایی اقتصادها روند شیوع بیماری کووید ۱۹ چگونه خواهد بود. کاهش میان‌مدت فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند منجر به کاهش تقاضا برای تمام دارایی‌های غیرضروری، حتی بیت کوین، شود.

با این حال، تزریق گسترده پول به بانک‌های مرکزی می‌تواند نزولی‌شدن بازارها را به تعویق بیندازد. اگر این بازار نزولی بیش از آنچه که باید ادامه یابد، سرمایه‌گذاران بیت کوین‌ها و موقعیت‌های سهام خود را می‌فروشند تا باری دیگر به وجه نقد روی بیاورند. این امر خود باعث کاهش بیشتر قیمت بیت کوین و سهام خواهد شد.

مدیرعامل بیت‌مکس نیز اخیرا طی خبرنامه‌ای نوشت که با کاهش شاخص S&P 500، احتمال افت قیمت بیت کوین و سایر دارایی‌ها وجود دارد.

منبع: Bitcoinist