عکاس مشهور، لایل اورکو (Lyle Owerko)، قصد دارد آثار هنری خود را روی پایانه بلاک چینی نیفتی گیت‌وی که مبتنی بر صرافی بزرگ رمزارز جمینی است بفروشد. برای خواندن مطالب بیشتر در خصوص بلاک چین و پایانه‌های بلاک چینی با کوین نیک همراه باشید.

عکاس، هنرمند و فیلم‌ساز مشهور، لایل اورکو، درصدد است آثار هنری دیجیتالی خود را روی نیفتی گیت‌وی (Nifty Gateway) بفروشد. نیفتی گیت‌وی یک پایانه بلاک چینی است که توسط صرافی رمزارز جمینی پشتیبانی می‌شود.

اورکو که حامیانی مانند مدونا، خواننده آمریکایی، و جی-زی، رپر آمریکایی، دارد قصد دارد آثار هنری خود را که بخشی از پروژه رادیو بوم‌باکس (Boombox Project) او هستند روی این پایانه به حراج بگذارد. آثار هنری مجازی او که با نسخه محدود به فروش می‌رسند تصاویری از رادیوهای بوم‌باکس در رنگ‌های مختلف هستند و با قیمتی بین ۲۰ تا ۲,۵۰۰ دلار به فروش می‌رسند. در صفحه فروش این آثار نوشته شده:

در حراجی لایل اورکو می‌توانید بخشی از آثار او را پیدا کنید. او از سال ۲۰۰۵ روی پروژه بوم‌باکس کار می‌کند. کارهای پروژه بوم‌باکس توسط بزرگ‌ترین نام‌های صنعت موسیقی جمع‌آوری شده‌اند. پیش از این، پروژه بوم‌باکس شامل تعدادی عکس و مجسمه بود و اکنون مجموعه‌ای از نیفتی‌ها روی نیفتی گیت‌وی موجود هستند. ۶ مجموعه نیفتی وجود دارد که هر کدام ارزش و قیمت متفاوتی دارند.

نیفتی‌ها توکن‌های دیجیتالی هستند که یک دارایی یا کالای منحصربه‌فرد را روی بلاک چین نشان می‌دهند و تعویض‌پذیر نیستند.

آثار هنری توکنیزه‌شده لایل اورکو

لایل اورکو پس از ثبت عکس‌هایی از واقعه ۱۱ سپتامبر مشهور شد. هنر او متمرکز بر به تصویرکشیدن عصر مدرن است. لایل اورکو در طول زندگی حرفه‌ای خود برای مجله تایم، ام‌تی‌وی، کانال ساندنس، و سایر رسانه‌ها کار کرده است. صفحه نیفتی او می‌نویسد:

لایل اورکو از آغاز از فناوری و رسانه استقبال می‌کرد. او برای پروژه نیفتی خود هیجان‌زده است و واقعا به پذیرش نیفتی به عنوان یک رسانه هنری باور دارد.

توکن‌های مبتنی بر بلاک چین به طور بالقوه می‌توانند دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری مانند آثار هنری را دسترس‌پذیرتر کنند. توکن‌های NFT همچنین منحصربه‌فردبودن هر دارایی دیجیتال را تضمین می‌کنند و از دزدی و تکثیر بدون مجوز آثار جلوگیری می‌کنند. نیفتی گیت‌وی در حال حاضر اولین صرافی مبتنی بر دلار برای توکن‌های غیرقابل‌تعویض‌ است.

هنرمند پاریسی، بن الیوت (Ben Elliot)، نیز به تازگی توکنی راه‌اندازی کرده که ظاهرا با ارزش کار و خروجی هنری او مرتبط است.

منبع: Cointelegraph