واتس ماینر M20S یک اسیک ماینر بیت کوین (SHA-256) با استفاده از فناوری تراشه ۱۲ نانومتری اسیک است که توسط شرکت Shenzhen Bit Microelectronics Technology تولید شده است (دفتر مرکزی این شرکت در شنژن چین مستقر است). این ماینر به نام MicroBT نیز شناخته می‌شود.

این دستگاه یک ماینر مستقل است که دارای یک صفحه کنترل‌کننده داخلی و یک واحد منبع تغذیه داخلی است. هش ریت اسمی تبلیغ شده برای این مدل خاص Th/s ۶۸ با مصرف انرژی ۳۲۶۰ وات است. وزن آن ۱۲/۵ کیلوگرم و ابعاد خارجی آن ۳۸۵ میلی متر × ۱۶۰ میلی متر × ۲۴۰ میلی متر است.

مشخصات واتس ماینر M20S
مشخصات فنی واتس ماینر M20S

سایر اقلام مورد نیاز برای نصب:

– سیم برق با کانکتور IEC320 C19 و سیم ضخیم (کابل‌های ۱/۵ میلی متر مربع).

– کابل اترنت برای استفاده از روتر/سوئیچ

– رایانه برای تنظیمات اولیه استخر و پیکربندی.

بیشتر بخوانید: استخراج ارز دیجیتال با اسیک ماینر بهتر است یا کارت گرافیک؟

آنباکسینگ واتس ماینر M20S

بسته‌بندی با دقت و با مواد مناسب انجام شده که به خوبی از ماینر محافظت می‌کند. یک کابل برق به همراه ماینر ارائه شده است که بسیار خوب است. تغییر دوشاخه اصلی برای کاربران حرفه‌ای توصیه می‌شود.

 

بررسی کلی واتس ماینر M20S

در اینجا مجموعه‌ای از تصاویر نشان داده شده که واتس ماینر M20S و واحد منبع تغذیه WhatsPower P20 داخلی را نشان می‌دهد.

نصب

نصب این ماینر به دلیل وجود واحد تغذیه داخلی، بسیار سریع انجام می‌شود. برای ارتباطات شبکه باید کابل اترنت را به ماینر خود متصل کنید و انتهای دیگر کابل به روتر/سوئیچ شبکه شما متصل می‌شود. سپس شما به یک سیم برق C19 با کیفیت خوب نیاز دارید که متناسب با پریز برق باشد.

نصب و راه اندازی واتس ماینر M20S
نصب واتس ماینر M20S

تنظیمات شبکه این ماینر به عنوان گزینه پیش فرض روی حالت DHCP تنظیم شده است. این بدان معناست که ماینر به طور خودکار آدرس IP را از مجموعه آدرس آی پی DHCP روتر به‌دست می‌آورد. شما می‌توانید آدرس IP را با دسترسی به صفحه پیکربندی وب روتر خود به آسانی پیدا کنید. همچنین یک برنامه پیدا کردن IP به نام «WhatsMinerTool» هم برای این کار وجود دارد. این برنامه امکان استفاده از عملکرد miner IP found را برای شما فراهم می‌کند.

https://drive.google.com/open؟id=1XthbZPFc0S-FvMi9MqpLOJlUaFAc4auW

پیکربندی واتس ماینر M20S

ابتدا باید یک مرورگر وب را باز کنید و آدرس IP miner را را باز کنید. سپس ماینر از شما اطلاعات احراز هویت کاربر را می‌خواهد.

نام کاربری: root

رمز عبور (پیش فرض): root

پس از آن، وقت آن است که تنظیمات استخر استخراج را انجام دهید.

شما باید منوها را بگردید و صفحه پیکربندی Cgminer را پیدا کنید. از فهرست کشویی روی گزینه «custom» کلیک کنید. اکنون می‌توانید تنظیمات هر آدرس استخری را به انتخاب خودتان انجام دهید.

می‌توانید واتس ماینر M20S را تنظیم کنید تا هر رمز ارز مبتنی بر الگوریتم SHA-256d را در استخر استخراج مورد نظر شما استخراج کند. این ماینر از AsicBoost استفاده نمی‌کند.

می‌توانید آدرس لایه استخر، نام کاربری و رمز ورود برای سه استخر مختلف را به ترتیب اولویت‌بندی کنید: استخر ۱> استخر ۲> استخر ۳. بنابراین، اگر استخر اول به دلایلی از بین برود، این ماینر به طور خودکار استخراج خود را با استخر دوم ادامه خواهد داد. اگر استخر اول و دوم از بین بروند، ماینر به طور خودکار کار خود را با استخر سوم ادامه می‌دهد.

تنظیمات فرکانس بورد هش ماینر و فن خنک‌کننده به صورت خودکار است، امکان تنظیمات دلخواه شما وجود ندارد.

وقتی همه تنظیمات را انجام دادید، می‌توانید گزینه «Save & Apply» را انتخاب کنید. سپس می‌توانید از قسمت منو برای راه‌اندازی مجدد ماینر روی گزینه «Reboot» کلیک کنید.

فرآیند راه‌اندازی واتس ماینر M20S برای انجام تنظیمات فرکانس بورد هش، مدتی طول می‌کشد. بنابراین هنگام راه‌اندازی این دستگاه به صبر و شکیبایی نیاز دارید و نیازی به نگرانی نیست حتی اگر در ابتدا شماره‌ها عجیب به نظر برسند.

همچنین، این ماینر در هنگام بوت شدن، نرم افزار cgminer را چند بار ری استارت می‌کند که رفتاری کاملاً طبیعی برای این ماینر است. پس از آخرین ری استارت cgminer، فرآیند بوت شدن آماده است. پس از آن ماینر شروع به کار استخراج می‌کند. اکنون باید بتوانید ببینید که ماینر با هش ریت Th/s ۶۸ کار می‌کند.

دستورالعمل نصب و پیکربندی وواتس ماینر M10S

همچنین، می‌توانید از دستورالعمل‌های رسمی برای نصب و پیکربندی استفاده کنید.

صفحه وب پشتیبانی MicroBT به این آدرس و صفحه وب پشتیبانی Pangolinminer به این آدرس است.

در صفحه پیکربندی وب ماینر، صفحاتی نیز برای ورود به سیستم و Cgminer API وجود دارد. با خواندن متون مربوط به ورود به سیستم می‌توانید جزئیات خاصی در مورد عملیات استخراج را مشاهده کنید. در صورت نیاز به عیب یابی، این نوع اطلاعات واقعاً برایتان مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بررسی دستگاه استخراج انت ماینر S۱۷ و S۱۷ پرو

مرحله تست

وقتی تنظیمات ماینر انجام شد و آماده فعالیت بود، وقت آن است که ماینر را آزمایش کنید و ببینید چگونه شروع به کار می‌کند. دقیقاً مانند S9، تنظیمات فرکانس بورد هش M20S نیز در مراحل راه‌اندازی به طور خودکار انجام می‌شوند. همچنین، M20S قادر به کنترل واحد تغذیه (P20) و در نتیجه تنظیم ولتاژ خروجی dc است که بوردهای هش را تغذیه می‌کند. هدف از این تنظیم دستیابی به حداکثر عملکرد ممکن است. هنگامی که ماینر با این فرآیند راه‌اندازی آماده شد، هش ریت به طور متوسط به Th/s ۶۹/۶ افزایش می‌یابد.

اندازه‌گیری مصرف برق

اندازه‌گیری توان با متر انرژی Perel E305EM6-G انجام شد. برگ مشخصات فنی را می‌توانید اینجا مطالعه کنید.

یک نتیجه پایدار برای مصرف برق ۳۳۷۰ وات بود، و میانگین هش ریت برای استخراج Th/s ۶۹/۶ بود.

بازده انرژی این اعداد به این صورت است: J per Gh/s ۰/۰۴۸۴۲= ۳۳۷۰/۶۹۶۰۰

جمع‌بندی

واتس ماینر M20S یک سیستم قدرتمند برای یک استخراج‌کننده و یک ابزار بسیار کارآمد در بازار سخت‌افزاراسیک ماینر بیت کوین است. تیم MicroBT در چند سال گذشته توانسته سخت‌افزار بسیار کارآمد و رقابتی تولید کند. آنها رقیب جدی برای تولیدکنندگانی مانند Bitmain ، Canaan و Bitfury هستند.

بار توان نامی این دستگاه بسیار زیاد است، نزدیک به ۳/۴ کیلو وات (!). اما خوشبختانه در طراحی این سخت‌افزار کار بزرگی انجام شده است. هیچ مشکلی با گرمای این ماینر وجود ندارد. این دستگاه حرارت‌گیرهای بزرگ و فن‌های خنک کننده با دور بالایی دارد. اگر در محیطی در حد مشخصات فنی دستگاه کار کنید، این ماینر خیلی گرم نمی‌شود.

صدای این ماینر نیز مانند بیشتر اسیک ماینرهای مدرن بسیار زیاد است. عملکرد این دستگاه دقیقاً همانطور که تبلیغ شده و در واقع کمی بهتر است. میانگین هش ریت آن Th/s ۶۹/۶ و هش ریت اسمی آن  (±۵٪) Th/s ۶۸ است.

به نظر می‌رسد این ماینر در سری واتس ماینرها پیشرفت خوبی داشته است.

نظر شما در مورد واتس ماینر M20S چیست؟ آیا با این دستگاه کار کرده‌اید؟ شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcointalk