به‌گزارش برات نیوز، رئیس کارگروه استخراج رمز ارز انجمن بلاکچین ایران گفته است طرح شرکت توانیر مبنی بر فروش برق استخراج رمز ارز قانونی نیست و فقط یک نمایش رسانه‌ای‌ست. این واکنش تنها چند روز پس از ارائه این طرح از سوی شرکت توانیر صورت گرفته است. توانیر موظف شده بود به‌منظور جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح‌های بهینه‌سازی، سازوکار خرید و اختصاص میزان برق صرفه‌جویی‌شده را برای مصرف نهایی به هر یک از کاربردهای رایج از جمله استخراج رمز ارزها فراهم کند. با کوین‌نیک همراه باشید.

محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین ایران می‌گوید: این مجوز عملا قابل اجرا نیست و بیشتر یک نمایش رسانه‌ای است چرا که هزینه‌ای که صنعت‌‎گران این حوزه برای ایجاد یک صرفه‌جویی انجام می‌دهند با برق خریداری شده در بورس همخوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: تجمع اعتراضی ماینرهای ایرانی به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت دستگاه‌های ماینر

وی ادامه می‌دهد: صنعت‌گران حوزه بلاکچین در وهله نخست باید طرحی را برای صرفه جویی انرژی تعریف کنند؛ به طور مثال تعویض کولرهای غیراستاندارد گازی جنوب کشور؛ در عمل هزینه اجرای چنین کاری مطابق میزان برق خریداری شده از بورس نیست و این نمی‌تواند معیار خوبی برای خریداری برق از بورس انرژی باشد.

رئیس کارگروه استخراج رمزارز به این نکته نیز اشاره می‌کند که اگر بورس انرژی به معنی واقعی کلمه شرایط بورس را داشته باشد و عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت برق باشد، باید این امکان وجود داشته باشد تا هر خریداری با مراجعه به این بورس تحت قوانین حاکم به رفع نیاز خود بپردازد.

شرفی در آخر نیز اضافه می‌کند: با توجه به طرح تامین برق استخراج رمز ارز، فعالان صنعت رمز ارز هر جا امکان تعریف پروژه برای صرفه جویی وجود داشته باشد می‌توانند ورود کنند. جزئیات این طرح خلاف قانون است و بیشتر شبیه سنگ‌اندازی در مسیر متقاضیان فعالیت در این صنعت است.

منبع: برات نیوز