خوره‌های ارز دیجیتال به تازگی رد یک تراکنش میلیون دلاری بیت کوین را زده‌اند که توسط یکی از ثروتمندترین نهنگ‌های بیت کوین انجام شده است.

این نهنگ ثروتمند در مجموع ۱۰٫۲۵۰ بیت کوین به ارزش ۹۵ میلیون دلار را، تقریباً مفت و با کارمزد فقط ۷۴ سنت، منتقل کرده است.

این تراکنش ابتدا توسط ربات ردیابی بلاکچینی Bitcoin Block Bot مشاهده شد. طبق گزارش‌هایی که از این تراکنش منتشر شده، این بیت‌کوین‌باز قهار بیت‌کوین‌هایش را در دو کیف پول مجزا تقسیم کرده و ابتدا ۱۰٫۲۵۰ بیت کوین را به یک کیف پول ناشناس منتقل کرده و بعد بقیه ۶٫۴۱۲ بیت کوینش را به یک کیف پول دیگری که آن هم ناشناس بوده جابه‌جا کرده است.

BitInfoCharts افشا کرده است که قبل از این تراکنش، در کیف پول این نهنگ ثروتمند مقدار ۱۶٫۶۶۲ بیت کوین موجود بوده و در مقام ۴۳ کیف پول ثروتمند دنیا قرار داشته. همچنین این کیف پول سابقه تراکنش‌های سنگین بیت کوین دیگری هم داشته است.

بیشتر بخوانید: تراکنش عجیب بیت کوین به ارزش ۹۳۶ میلیون دلار توسط یک نهنگ ناشناس

اما نکته جالب این تراکنش میلیون دلاری بیت کوین آنجاست که این انتقال در هیچ یک از صرافی‌های ارز دیجیتال معروف انجام نشده و احتمال می‌رود در بازار آزاد فروخته شده باشد.

احتمالا صاحب این کیف پول از تریدرهای قدیمی بیت کوین باشد که تمام تراکنش‌هایش را خارج از بورس (Over The Counter) انجام می‌دهد یا اینکه بیت‌کوین‌هایش را از چند کیف پول مجزا منتقل می‌کند. حوزه کاری‌اش هم احتمالا امنیت یا مدیریت است. همچنین این فرض هم محتمل است که هدف از این تراکنش سنگین تبدیل ارز دیجیتال باشد یا از آن دست سازمان‌هایی باشد که دارایی‌های دیجیتال مشتری‌هایش را مدیریت می‌کنند.

منبع: TheDailyHodl