آمادگی ریپل برای ISO 20022 خبر جدیدی است که در دنیای ارزهای دیجیتال پیچیده است. برای شناختن ارزهای دیجیتال بهتر است که در مورد انواع آن بدانیم. ریپل هم یکی از آنهاست که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در بین طرفداران ارزهای دیجیتال پیدا کرده است. در این خبر آن را بررسی کرده و خواهیم دید که چگونه خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کرده است. برای اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

ریپل ادعا می‌کند که نخستین شرکت پرداخت کننده با تمرکز بر بلاک چین است که به کمیته استاندارد سازی ISO ۲۰۰۲۲ پیوسته است و تجارت آینده خود را برای ورود نهایی پروتکل پیام رسانی غنی از اطلاعات، اثبات میکند.

اقدام ریپل به دنبال مبادله‌های حساس بین سوئیفت و بانک مرکزی اروپا در مورد تصمیم غافلگیرانه شبکه پیام رسانی بین بانکی مبنی بر تغییر تاریخ مهاجرت ISO ۲۰۰۲۲ برای پرداخت‌های مرزی از نوامبر ۲۰۲۱ تا پایان سال ۲۰۲۲ است. این امر آمادگی ریپل برای ISO 20022 را به خوبی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول‌های ریپل در سال ۲۰۲۰

برای ریپل، ارتباط نزدیک‌تر با ایزو ۲۰۰۲۲ به آن کمک می‌کند تا قابلیت همکاری با شبکه‌های پرداخت جهانی را داشته باشد و یک حق قانونی نظارتی را به رمزنگاری اختصاصی XRP خود اضافه کند.

ریپل این اقدام را در بیانیه‌ای کوتاه در وب سایت خود تأیید کرد:

«جهان در حال تبدیل شدن به یک استاندارد جهانی جدید، ISO ۲۰۰۲۲ و در واقع برای  استاندارد داده جهانی برای پرداخت‌های مدرن است».

برای کمک به فعال کردن مرحله بعدی در قابلیت همکاری جهانی و برآوردن نیازهای در حال تحقق مشتریان، ریپل اکنون بخشی از بدنه استاندارد ISO ۲۰۰۲۲ است و این یعنی آمادگی ریپل برای ISO 20022 و برای  اولین عضو متمرکز بر فناوری (Ledger Technology) ،(DLT).

منبع: Finextra