مشکلات حقوقی شرکت ریپل، صادرکننده ارز دیجیتال XRP، با پرونده قضایی دیگری که علیه آن تشکیل شده افزایش یافت. شکایت جدید از ریپل تشکیل یک پرونده قضایی دیگر است که از طرف تایلر تومی (Tyler Toomey) یک خریدار ساکن فلوریدا مطرح شده است.

شکایت جدید از ریپل

تایلر تومی، شرکت ریپل را متهم کرده که با ارائه XRP به سرمایه‌گذاران خرد بدون اعمال هیچ محدودیتی، قانون اوراق بهادار فلوریدا و حمایت از سرمایه‌گذاران را نقض کرده است.

عدم توانایی شرکت ریپل در تأمین هزینه‌های تجاری شرکت خود، آن را مجبور کرده «تا جایی که امکان داشته» این توکن را به فروش برساند، در حالی که بر عرضه و نقدینگی آن کنترل داشته است. در این دادخواست آمده:

به عبارت دیگر، اکثریت قریب به اتفاق درآمد شرکت ریپل از فروش توکن XRP  حاصل شده (بیش از یک میلیارد دلار) و این شرکت برای تأمین هزینه فعالیت‌های خود به فروش این توکن‌ها متکی بوده است.

همچنین، در این دادخواست به مدیرعامل ریپل، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) به عنوان یک متهم اشاره و ادعا شده که وی از آوریل ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۹ از طریق دستکاری در عملکرد توکن XRP، حدود ۱۵۰ میلیون دلار از این توکن را به فروش رسانده است:

در مقاطع مختلف زمانی بین آوریل ۲۰۱۸ و دسامبر ۲۰۱۹، گارلینگهاوس فروش توکن‌های ریپل خود را متوقف کرد، زیرا قیمت بازار ریپل در حال کاهش بود و وی می خواست از کاهش قیمت بیشتر ریپل در بازار جلوگیری کند.

گارلینگهاوس از فروش این توکن‌ها ثروت هنگفتی کسب کرد، وی در مصاحبه با بلومبرگ پیش بینی کرده بود که ارزش بازار ریپل می‌تواند به «تریلیون دلار» برسد.

خود گارلینگهاوس به طور مداوم در مورد تبلیغ ریپل و سودآوری آن سخن می‌گفت. در حالی که وی میلیون‌ها ریپل می‌فروخت، به طور مکرر به سرمایه‌گذاران گوشزد می‌کرد که خودش روی ریپل سرمایه‌گذاری کرده و امید به صعود آن دارد.

شکایت تازه از ریپل

تایلر تومی ساکن فلوریداشکاست جدید علیه ریپل مطرح کرده است

این مطلب راهم مطالعه کنید: تاریخ اولین دادگاه ریپل مشخص شد

مشکلات حقوقی ریپل همچنان در حال افزایش است

پیش از این هم شرکت ریپل با یک پرونده قضایی مشابه دیگر که توسط شاکی اصلی، بردلی ساستک (Bradley Sostack)، در ماه مه سال ۲۰۱۸ تشکیل شد، مواجه شده بود. این پرونده تقریباً سه سال است که ادامه دارد.

پس از طرح شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ماه دسامبر، مشکلات حقوقی این شرکت بسیار شدیدتر شد.

علاوه بر این، ریپل توسط شرکت مدیریت دارایی Tetragon نیز به دادگاه کشانده شد. تتراگون اکنون در تلاش است تا سهام خود را از شرکت ریپل بازپس گرفته و آن را نقد کند.

نظر شما در مورد دردسر جدید ریپل چیست؟ کار این ارز دیجیتال به کجا خواهد کشید؟ نظرات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: u.today