در ادامه بدبیاری‌های ریپل، یکی دیگر از سرمایه‌گذاران بزرگ ریپل یعنی گروه مالی تتراگون (Tetragon Financial Group) هم از این شرکت شکایت کرد. در ادامه این مطلب به بررسی شکایت تتراگون از ریپل می‌پردازیم.

شکایت تتراگون از ریپل

گروه مالی تتراگون که در بریتانیا مستقر است و بیش از ۲/۳۲ میلیارد دلار ارزش دارد، روز دوشنبه از یک شکایت علیه ریپل در دادگاه «Delaware Chancery Court» خبر داد. بخشی از این دادخواست به دنبال اجرای حق قراردادی خود در مورد برای بازخرید سهام ممتاز سری C توسط ریپل است.

تتراگون در واقع سرمایه‌گذاری اصلی در تامین بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری سهام ممتاز سری C ریپل بود که در دسامبر سال ۲۰۱۹ انجام شد. این بودجه برای تامین ارتقا دفتر توزیع XRP و گسترش کاربرد XRP تامین شده بود.

حالا این شرکت سرمایه‌گذاری از دادگاه خواسته است تا زمانی که ریپل این سرمایه‌گذاری را بازپرداخت نکرده اس دارایی‌های نقدی ریپل را مسدود کند. علاوه بر این ، تتراگون به دنبال صدور قرار ضبط دارایی، همراه با دادرسی سریع و صدور حکم بدوی است.

دادخواست تتراگون پس از آن صادر شد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در دسامبر ۲۰۲۰ ادعا کرد که ریپل بیش از ۱ میلیارد دلار اوراق بهادار غیرمجاز صادر کرده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل چیست؟

ریپل در پاسخ به شکایت تتراگون بیانیه‌ای را صادر کرده است که در آن آمده است:

بر اساس موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری سهام ممتاز سری C ریپل شرطی وجود دارد که اگر ریپل به عنوان یک اوراق بهادار ارزیابی شود، تتراگون می‌تواند ریپل خود را بازخرید کند. از آنجا که هنوز این چنین تشخیص داده نشده است، این شکایت ارزش حقوقی ندارد. ما از اینکه تتراگون به دنبال سواستفاده از عدم شفافیت نظارتی در ایالات متحده است، ناامید شدیم. امیدواریم دادگاه این شفافیت را ارائه دهد و ما نسبت به موقعیت خود بسیار مطمئن هستیم.

شکایت تتراگون از ریپل

لایت کوین با پیشی گرفتن از ریپل به عنوان چهارمین ارز دیجیتال مهم بازار رسید

گری اسکیل ریپل را از سبد سرمایه‌گذاری خود کنار گذاشت

صرفنظر از  کاهش شدیدی ارزش توکن XRP در روزهای اخیر، بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال و پلتفرم‌های معاملاتی نیز این ارز را از لیست خدمات خود خارج کرده‌اند و یا قصد حذف و تعلیق آن را دارند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: والت و صرافی مشهور بلاک چین هفته آینده مبادلات ریپل را متوقف خواهد کرد

به تازگی شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل هم ریپل را از سبد سرمایه‌گذاری خود حذف کرد و از فروش آن برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال دیگر استفاده کرد.

با این حال، ریپل با بیان اینکه به ادعاهای SEC پاسخ می‌‌دهد و نادرست بودن آنها را ثابت می کند مصمم است که در نبرد حقوقی پیروز خواهد شد، تاریخ اولیه دادگاه برای بررسی پرونده شکایت SEC از ریپل فوریه ۲۰۲۱ تعیین شده است.

علیرغم مشکلات به‌وجود آمده برای ریپل و XRP، به نظر می‌رسد این شرکت طرفداران بسیار وفاداری دارد. دادخواست گروهی از طرفداران ریپل با جمع آوری امضا اعلام کرده‌اند ادعاهای خلاف واقع SEC بر شهرواندان عادی امریکایی که XRP دارند، تأثیر منفی گذاشته است. در این دادخواست از کاخ سفید خواسته شد که ارز XRP را آزاد اعلام کند.

به نظر شما شکایت تتراگون از ریپل چه تاثیری روی قیمت این ارز دیجیتال خواهد گذاشت؟ آیا باید منتظر سقوط بیشتر ریپل باشیم یا ریپل با پیروزی در دادگاه‌ پیش‌رو می‌تواند از حیثیت خود دفاع کند؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: cryptopotato