ریپل که یک شرکت با ارزش میلیاردها دلار در صنعت پرداخت محسوب می شود که به تازگی وارد صنعت وام‌دهی نیز شده و خدمتی با عنوان سرویس خط اعتباری (Line of Credit) راه اندازی کرده است.

روز جمعه شرکت ریپل که در سیلیکون ولی مستقر است از سرویس جدید خود به نام خط اعتباری (Line of Credit) برای مشتریانی که متقاضی خدمات نقدینگی هستند، روی شبکه ریپل نت (RippleNet) رونمایی کرد. این سرویس به مشتریان اجازه می‌دهد سرمایه مورد نیاز برای پرداخت‌های برون مرزی خود را از طریق ارز XRP تامین کنند.

سخنگوی ریپل در مصاحبه با کوین دسک به این موضوع اشاره کرد که: «این اولین بار است که ما یک محصول در حوزه وام‌دهی را آزمایش می‌کنیم، ممکن است در آینده تصمیم بگیریم خدمات بیشتری را در این زمینه ارائه کنیم.»

به گفته شرکت ریپل، یکی از بزرگترین موانع برای رشد بسیاری از کمپانی‌ها تامین منابع است. بسیاری از شرکت‌های فین‌تک بنگاه‌های کوچک و متوسطی هستند که به دلیل فقدان سرمایه و منابع مالی توانایی رقابت با شرکت‌های بزرگ را ندارند. اما سرویس خط اعتباری (Line of Credit) ریپل این مشکل را از طریق فراهم کردن دسترسی به اعتبار برای هر بازار از طریق یک قرارداد اعتباری ساده حل می‌‌کند.

سرویس خط اعتباری ریپل

کمپانی‌هایی که از سرویس تقاضای نقدینگی (ODL) روی شبکه ریپل‌نت استفاده می‌کنند هم می‌توانند از طریق خط اعتباری ریپل ارز XRP خریداری کنند. از مشتریان بابت مبلغ وام گرفته شده تنها یکبار کارمزد دریافت می‌شود و هیچ کارمزد پنهان دیگری وجود ندارد و می‌توانند وام خود را بسیار سریع‌تر از روش‌های سنتی دریافت کنند.

به گفته ریپل این سرویس به منظور تسهیل تامین هزینه پرداخت‌های برون مرزی با هزینه کمتر در مقایسه با روش‌های سنتی طراحی و توسط مشتریان شبکه ریپل‌نت آزمایش شده است.

سرویس خط اعتباری ریپل

سرویس خط اعتباری ریپل

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین فاست های ریپل در سپتامبر ۲۰۲۰

در حقیقت سرویس خط اعتباری ریپل از ارز XRP به عنوان یک ارز واسطه برای پرداخت‌های برون‌مرزی استفاده می‌کند. برای مثال اگر یک کسب و کار کانادایی نیاز به پرداخت به یک تامین‌کننده در کشور چین داشته باشد، اما نتواند واسطه‌ای برای تبدیل دلار کانادا به یوان چین پیدا کند می‌تواند به راحتی از طریق ریپل معادل دلاری آن را واریز کند و طرف چینی هم می‌تواند آن را به یوان تبدیل کند. به کمک خط اعتباری ریپل شرکت کانادایی مجبور نیست همان ابتدا معادل دلاری را واریز کند بلکه می‌تواند از ریپل وام بگیرد و به راحتی و با نرخ تعیین شده به ریپل بازپرداخت کند.

شرکت ریپل ۶/۲ میلیارد XRP معادل ۱/۵۵ میلیارد دلار (با قیمت فعلی ریپل) را در اختیار دارد. این مقدار در واقع ۶ درصد از کل موجودی در گردش ارز XRP محسوب می‌شود و این شرکت به طور دوره‌ای این حجم از XRP را به بازار می‌فروشد.

به نظر شما راه‌اندازی این سرویس چگونه می‌تواند روی بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد؟ آیا گسترش سرویس‌های وام دهی ارز دیجیتال می‌تواند به افزایش پذیرش ارزها توسط کسب و کارها کمک کند؟ نظرات خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: coindesk