مدیر عامل شرکت ریپل، برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse)، در بیانیه‌ای عمومی پایان همکاری ریپل و مانی گرام را تأیید کرد. این دو شرکت در سال ۲۰۱۹ توافق نامه همکاری امضا کرده بودند. شرکت ریپل برای استفاده از XRP جهت تسویه حساب‌های بین‌المللی به شرکت مانی گرام (Moneygram) هزینه پرداخت می‌کرد. این کار به عنوان یک رویداد تحول آفرین و نشانه شفافی از توانایی‌های ارائه شده توسط ارزهای دیجیتال مورد استقبال قرار گرفت. پس از شور و هیجان اولیه در مورد این همکاری، پیشرفت زیادی گزارش نشد. اما به گزارش Coindesk ، مانی گرام  ۶۱/۵ میلیون دلار «هزینه توسعه بازار» از ریپل دریافت کرده است.

پایان همکاری ریپل و مانی گرام

امسال، اوضاع برای ریپل (XRP) اصلا خوشایند نبود و به نظر می‌رسد مانی گرم درصدد کاهش ضررهای شرکت خودش است. به دنبال شکایت از ریپل توسط SEC، مانی گرام ابتدا همکاری خود را با این شرکت به حالت تعلیق درآورد. سرانجام، توافق نامه خود را فسخ کرد.

اعلام پایان همکاری ریپل و مانی گرم تأثیر زیادی بر قیمت ریپل (XRP) نداشته است. در زمان نگارش این مقاله، این ارز در ۲۴ ساعت گذشته با صعود ۳ درصدی در منطقه سبز قرار دارد. به همین ترتیب، مانی گرام نیز در قیمت ۶/۶۰ دلار ثابت مانده هرچند که پس از ساعت کاری به ۶/۰۰ دلار رسید. به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از آنها در طولانی مدت تحت تأثیر این موضوع قرار بگیرند.

XRP همچنان برای شکست مقاومت ۰/۵۰ دلار در تلاش است. با شروع موج جدید گاوی، این دارایی دیجیتال احتمالاً قیمت‌های بالاتر را خواهد دید و احتمال دارد بالاترین قله ۰/۷۷ دلار در سال جاری را مجدداً تست کند.

ریپل امیدوار به رشد خود

ریپل پس از شکایت SEC روزهای سختی را پشت سر گذاشت اما هنوز به آینده امیدوار است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵

ریپل رشد پر قدرت را تضمین می‌کند

این شرکت متذکر شده که از پیشرفتی که با مانی گرام به دست آورده خوشحال است. همچنین، این گزارش خاطر نشان می‌کند که این مشارکت میلیاردها دلار از طریق RippleNet و نقدینگی بر اساس تقاضا (ODL) به سراسر جهان ارسال کرده است. از این بیانیه رسمی، به نظر می‌رسد که اگر ریپل در پرونده خود مقابل SEC پیروز شود، ممکن است این دو شرکت بار دیگر شریک شوند.

این پرونده نه تنها شاهد فرار سرمایه‌گذاران بوده، بلکه سرمایه‌گذاران احتمالی نیز عقب کشیده و صرافی‌های برتر، XRP را از لیست خود خارج کرده‌اند. اکنون پیامد آن خروج شرکای استراتژیک ریپل است. این موضوع، به خصوص برای ریپل و سایر شرکایی که قبل از روز دادگاه شاهد خروج مانی گرم بودند، دلگرم کننده نیست.

علی رغم این مشکلات، ریپل به مشتریان خود اطمینان داده که به رشد خود ادامه می‌دهد. آشش بیرلا (Asheesh Birla)، مدیر کل RippleNet در توییتر خود اشاره کرده که RippleNet به گسترش خود ادامه می‌دهد. وی همچنین خاطرنشان کرد که RippleNet دارای ترازنامه قوی است که به آنها امکان می‌دهد راه حل‌های جدید را گسترش داده و آزمایش کنند.

ریپل به این زودی‌ها از بین نمی‌رود، اما این شرکت و مالکان XRP، ممکن است قبل از اینکه روزهای خوب برسند دوران سختی را سپری کنند.

خرید ریپل

به نظر شما پایان همکاری ریپل و مانی گرم تأثیری در قیمت ارز دیجیتال XRP خواهد داشت؟ تاکنون که چنین اتفاقی نیافتاده است. ما را در توییتر و اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید تا از اخبار روز دنیای ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

منبع: coinspeaker