ریپل پس از یک اصلاح قیمت، در محدود ۰/۲۷۲ دلار یک نقطه حمایتی برای خود ایجاد کرد و پس از آن جفت ارز ریپل/دلار (XRP/USD) با یک روند صعودی بسیار خوب به نقطه مقاومتی ۰/۲۸۵ دلار رسید. در ادامه این مطلب قصد داریم به تحلیل قیمت ریپل در روز ۲۷ مرداد بپردازیم.

تحلیل قیمت ریپل روز ۲۷ مرداد

با بررسی نمودار قیمت ارز دیجیتال ریپل در روزهای اخیر متوجه می‌شویم، پس از یک اصلاح قیمتی گسترده در بازار ارزهای دیجیتال شاهد روند صعودی برای اغلب ارزهای مهم از جمله ریپل بودیم. این روند صعودی به‌خوبی ادامه پیدا کرد و ریپل توانست سطح مقاومتی ۰/۲۹ دلاری را هم به‌راحتی پشت سر بگذارد و در شاخص ۴ ساعته میانگین متحرک ساده به عدد ۵۵ دست پیدا کند. مهم‌تر از همه، در نمودار ۴ ساعته جفت ارز XRP/USD، بالاتر از کانال نزولی بزرگ نزدیک به مقاومت ۰/۲۹۶۵ دلار یک شکاف رخ داد.

در آخرین نوسان ریپل توانست به قیمت ۰/۳۰۸۳ دلار هم برسد و در حال حاضر در وضعیت تثیبت موقعیت قرار دارد. در زیر سطح ۰/۳۰ دلار هم یک شکاف ایجاد شده است، به علاوه اینکه ریپل در زیر سطح اصلاحی فیبوناچی ۲۳/۶ درصد حرکت صعودی از ۰/۲۶۹۵ تا ۰/۳۰۳۸ معامله شد.

با این حال شکستن خط روند در ناحیه ۰/۲۹ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۵ در نمودار ۴ ساعته مانند یک حمایت قوی عمل می‌کند. سطح حمایتی مهم بعدی در قیمت ۰/۲۶۹۰ دلار خواهد بود.

در صورتی که قیمت ریپل از این سطح پایین‌تر رود، سطح حمایتی بعدی در قیمت ۰/۲۸ دلار از ریپل حمایت خواهد کرد.

اما از طرف دیگر در صورت ادامه روند صعودی، نقطه مقاومتی بعدی که ریپل پیش رو دارد قیمت ۰/۳۰۸۰ دلار است. اگر ریپل موفق شود از این مقاومت به سلامت عبور کند می‌توانیم انتظار داشته باشیم در روندهای صعودی بعدی ریپل به قیمت ۰/۳۱۲۰ و پس از آن به ۰/۳۲ هم دست پیدا کند.

بر اساس تحلیل نمودارهای بازار ریپل، مهمترین نقطه مقاومت برای این ارز دیجیتال، محدوده ۰/۳۲۵۰ است. اگر ریپل بتواند بالاتر از این قیمت برود، احتمال اینکه ریپل وارد وضعیت بازار گاوی شود و تا قیمت ۰/۳۵ دلار پیش رود، بسیار زیاد است.

با نگاه به نمودار قیمت ریپل متوجه می‌شویم، در حال حاضر ریپل بالاتر از سطح حمایتی ۰/۲۹ دلاری معامله می‌شود. بنابراین احتمالا در صورتی که ریپل به رقم ۰/۳۰۸۰ و ۰/۳۱۰۰ دست پیدا کند به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

تحلیل قیمت ریپل ۲۷ مرداد

نمودار ۴ ساعته تحلیل قیمت ریپل

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵

اندیکاتورهای تکنیکال

  • شاخص مکدی ۴ ساعته – شاخص مکدی (MACD) جفت ارز XRP/USD در حال بازگشت به محدوده گاوی است.
  • شاخص قدرت نسبی ۴ ساعته – شاخص نسبی قدرت (RSI) برای جفت ارز XRP/USD در حال حاضر بالاتر از سطح ۵۰ قرار دارد.
  • مهمترین سطوح حمایتی برای ریپل رقم ۰/۲۹۲۰ و پس از آن در رقم‌های ۰/۲۹ و ۰/۲۸ دلار قرار دارد.
  • مهمترین سطوح مقاومت برای ریپل قیمت‌های ۰/۳۰۸۰ و ۰/۳۱۲۰ است.

گفتنی است در زمان نگارش این مطلب ریپل با قیمت ۰/۳۰۳۵ دلار معامله می‌شود. به نظر شما آیا ریپل می‌تواند از این سطح مقاومتی که پیش رو دارد به سلامت عبور کند؟ نظرات و تحلیل‌های خود را حتما از طریق کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید و با فعالان و تریدرهای حوزه ارز دیجیتال بحث و تبادل نظر کنید.

 

منبع: livebitcoinnews