ریپل در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال را دارید پیش بینی قیمت ریپل برای سال‌های آینده می‌تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

ارز ریپل (XRP) در حال حاضر یکی از مهمترین ارزهای دیجیتال بازار است و بعد از بیت کوین و اتریوم بیشترین سهم بازار این صنعت را به خود اختصاص داده است. پروژه ریپل که با تمرکز روی پرداخت‌های برون مرزی راه‌اندازی شده بود حالا به فکر یک تحول و انقلاب بزرگ در پرداخت‌های بین‌المللی است. با این حال هنوز هم بحث و جدل زیادی روی این موضوع وجود دارد که آیا می‌توان ریپل را یک ارز رمزنگاری شده قلمداد کرد یا نه؟ در این مقاله از کوین نیک قصد داریم ببینیم چه آینده‌ای در انتظار ریپل است و قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵ چه تغییراتی خواهد کرد.

دلیل ارزش سکه XRP

با وجود اینکه ریپل به صورت رسمی از سال ۲۰۱۲ آغاز به‌ کار کرد، اما داستان اصلی ریپل چندین سال پیش از آن  یعنی سال ۲۰۰۴ باز می‌گردد. جایی که یک برنامه‌نویس کانادایی به نام رایان فوگر (Ryan Fugger) روی یک سیستم پرداخت الکترونیکی مشغول به کار بود.

۷ سال بعد و در حالی که این پروژه با سرعت بسیاری کمی در حال توسعه بود، مورد توجه جد مک‌کالب (Jed Maccaleb) بنیانگذار صرافی «MtGox » قرار گرفت و در سال ۲۰۱۲ به صورت گسترده در جهان معرفی شد. سیستم پرداخت به روز شده با ارز دیجیتال XRP بازار ارزهای دیجیتال را به هم ریخت و در موقعیت عالی قرار گرفت.

چند نکته جالب در مورد ارز XRP

  • جالب است بدانید ریپل قابل استخراج کردن نیست و همان ابتدا ۱۰۰ میلیارد سکه ریپل عرضه شده که ۶۵ درصد آن متعلق به توسعه دهندگان آن است و صرف توسعه سیستم می‌شود. به لطف قابلیت قرارداد هوشمند، توسعه دهندگان می‌توانند از این مقدار سکه فقط به مقدار ناچیزی استفاده کنند.
  • ارز XRP بر پایه فناوری بلاک چین طراحی نشده و فقط از این فناوری برای درگاه پرداخت که همه انتقالات از آن عبور می‌کند، استفاده شده است. سرورهای ریپل در سراسر جهان وظیفه عملکرد این درگاه‌ها را بر عهده دارند.
  • ارز XRP از پروتکل تراکنش ریپل استفاده می‌کند. در این پروتکل اجماع یا موافقت توسط یک اعتبارسنج (گره مستقل) که به وسیله جامعه انتخاب شده است، تامین می‌شود. هر چه آن گره رای بیشتری از جامعه داشته باشد، تاثیر آن در شبکه بیشتر است.

ارز XRP دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای است که آن را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند

  • مقیاس پذیری بالا: ظرفیت شبکه به طور قابل توجهی از سایر ارزهای رمزنگاری شده بالاتر است (۱۵۰۰ معامله در ثانیه).
  • سرعت تراکنش بالا: انتقال پول در هر نقطه از جهان تقریبا در لحظه انجام می‌شود (هر تراکنش تنها ۴ ثانیه زمان می‌برد).
  • کارمزد پایین: حق کمیسیون یا کارمزد ریپل به اندازه‌ای ناچیز است که می‌توانیم آن را رایگان محسوب ‌کنیم. (تراکنش‌های استاندارد معمولا ۰/۰۰۰۳ XRP هزینه خواهد داشت).
  • امنیت بالا در برابر حملات هکری: در صورت حمله به سیستم، کارمزد شبکه بطور قابل توجهی افزایش می‌یابد. در نتیجه‌، هکر باید مبلغ هنگفتی را پرداخت کند تا به سیستم آسیب برساند.
  • امکان مبادله با هر ارز یا دارایی دیگر: به عنوان مثال می‌توانید XRP را با حداقل کمیسیون با طلا، سهام یا حتی فلزات گرانبها مبادله کنید.
عوامل تعیین کننده قیمت ریپل

پیش بینی قیمت ریپل

عوامل تعیین کننده قیمت ریپل در آینده

عرضه محدود

یکی از مهمترین عواملی که روی قیمت آینده ریپل تاثیر می‌گذارد عرضه محدود آن است. از آنجایی که سکه ریپل جدیدی عرضه نخواهد شد از هر گونه تورمی جلوگیری می‌شود. عرضه محدود ریپل در کنار تقاضای بالای این ارز احتمالا می‌تواند قیمت ریپل را در آینده افزایش دهد.

همکاری با بانک‌ها

یکی از عواملی که می‌تواند باعث رشد قیمت ریپل شود همکاری آن با بانک‌ها و موسسات مالی است. در سال ۲۰۱۶ ریپل با بیش از ۲۰ قرارداد همکاری امضا کرد و قیمت XRP بلافاصله ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. در حال حاضر ریپل با بانک‌ها و موسسات مالی بزرگی نظیر UniCredit، Accenture، Canadian Imperial Bank of Commerce و … همکاری می‌کند.

پذیرش جهانی

به تازگی تعداد مشتریان سیستم پرداخت RippleNet از ۳۰۰ مورد عبور کرد. در حال حاضر در بیش از ۴۵ کشور جهان در ۶ قاره مختلف RippleNet استفاده می‌شود و امکان پرداخت در بیش از ۷۰ کشور هم وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مشتریان ریپل کمپانی مانی گرام (MoneyGram) است که یکی از بزرگترین کمپانی های نقل و انتقالات مالی است که به وسیله ریپل خریداری شده است.

همکاری‌ها و نوآوری‌های ریپل

  • ریپل یک همکاری استراتژیک با گروه CIMB امضا کرد تا امکان پرداخت فوری برون مرزی را فراهم کند.
  • ریپل از قابلیت xRapid (با استفاده از توکن‌های XRP) رونمایی کرد، xRapid موسسات مالی را قادر می‌سازد تا بلافاصله بعد از یک تراکنش نقدینگی آن را فراهم کند. MercuryFX  و  Cuallix  از جمله مشتریانی هستند که از همان ابتدا از قابلیت  xRapid استفاده کردند.
  • ریپل همچنین  اعلام کرد قابلیت‌های FairFX، RationalFX، MoneyMatch، Exchange4Free و UniPAY به xVia متصل شدند.
  • ریپل اعلام کرده است کمپانی وسترن یونیون (Western Union) در حال آزمایش فناوری رپیل برای نقل و انتقالات مالی است.
  • متاسفانه مانند هر ارز دیجیتال دیگری، XRP هم یک ابزار ترید و خرید و فروش در بازار پرنوسان و پرریسک ارزهای دیجیتال است. همین موضوع یکی از عوامل اصلی نوسانات قیمت و رشد در مقیاس بالا می‌شود. گاهی اوقات افراد از فاد (FUD) و انتشار اخبار جعلی برای دستکاری قیمت‌ها استفاده می‌کنند.
  • طبق گفته ریپل نزدیک به نیمی (۴۹ درصد) از مطالبی که باعث کاهش قیمت XRP در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ شد توسط ربات‌ها و حساب‌های جعلی منتشر شده بودند.

قانون‌گذاری ارز دیجیتال

شروع جدی تعیین و تصویب قوانین و مقررات برای معاملات ارزهای دیجیتال می‌تواند تاثیر جدی روی قیمت همه ارزها بگذارد. اما همانطور که پیشتر هم در این مطلب اشاره کردیم ریپل از معدود ارزهایی است که به خوبی خود را با قوانین وفق داد است و در صورت تصویب آیین‌نامه‌ جدید برای استفاده از رمزارزها احتمالا اطمینان سرمایه‌گذاران به ارزهایی که با قانون فاصله دارند کاهش پیدا می‌کند و تقاضا به سمت ریپل که جایگاه بهتری نسبت به باقی ارزهای دیجیتال بازار دارد سرازیر خواهد شد.

دیجیتالی شدن بخش مالی

این روزها دیجیتالی شدن بخش مالی به یکی از اولویت‌های اصلی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالی تبدیل شده است. به دلیل نرخ تبدیل ارز بالا و سیتم‌های پرداخت قدیمی، پرداخت آنلاین برای شرکت‌ها دشوار شده است و بیشتر آن‌ها به دنبال فناوری‌هایی مانند ریپل هستند که بتواند این فرآیند را با کمترین هزینه برای آن‌ها تسهیل کند.

بررسی تاریخی قیمت XRP

ارز XRP  ابتدا با قیمت ۰/۰۰۵۸ دلار وارد بازار شد و تا چند سال همین نرخ را حفظ کرد. اولین جهش قیمتی ریپل در ماه‌های مارس و آوریل سال ۲۰۱۷ رخ داد و در عرض چند ماه قیمت XRP به ۰/۰۳ دلار رسید. این رشد با یک جهش قیمتی دیگر در ماه می همراه شد و ارزش ریپل به ۰/۲ دلار سید. علت اصلی این رشد قیمت سریع، خبر همکاری بانک میتسوبیشی توکیو با شبکه ریپل بود. صرفا جهات اطلاع شما باید بگوییم که بانک توکیو سومین بانک بزرگ در جهان است. در طول سال ۲۰۱۷ قیمت ریپل بین ۰/۱۸ تا ۰/۳ دلار در نوسان بود.

صعود قیمتی بعدی ریپل در اثر رشد چشمگیر ارزش بیت کوین در دسامبر سال ۲۰۱۷ رخ داد. در آن زمان بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال یک روند صعودی با رشد قیمتی عجیبی را تجربه کرد. در نتیجه ارز ریپل هم توانست جهش قیمتی بزرگی را تجربه و در ژانویه ۲۰۱۸ قیمت هر سکه ریپل به بیش از ۳ دلار رسید.

اما پس از آن قیمت ریپل در فوریه تا ۰/۰۷ افت کرد و سپس با کمی نوسان در قیمت ۱ دلار ثابت شد. به مدت یک ماه ریپل قیمت ۱ دلاری خود را حفظ کرد اما دوباره دچار افت قیمت شد.

در ماه آوریل به لطف افزایش قیمت بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال از جمله ریپل هم با رشد مواجه شدند. در ۱۲ آوریل بیت‌کوین ناگهان بیش از ۱۰۰۰ دلار رشد کرد و از سطح مقاومت ۸۰۰۰ دلاری عبور کرد، همین موضوع باعث افزایش رشد ارزهای دیجیتال شد. البته این قضیه هم خیلی دوام نداشت و به تدریج ارزش ریپل کاهش پیدا کرد و به ۰/۲۶ دلار رسید.

در ماه سپتامبر، ریپل بستری برای ارائه دهندگان پرداخت و مؤسسات مالی با نام xRapid را راه اندازی کرد. متعاقب این موضوع، قیمت ارز XRP افزایش یافت و حتی موفق شد اتریوم را از مکان دوم لیست  بیشتری سهم بازار (CoinMarketCap) کنار بزند، ریپل در آن روزها رشد بیش از ۱۰۰٪ را تجربه کرد. تا ماه نوامبر ارز ریپل بین قیمت‌های ۰/۵ تا ۰/۳۹ دلار معامله می‌شد، اما در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ ارزش ریپل تا ۰/۲۸ دلار سقوط کرد.

تقریباً برای نیمی از سال ۲۰۱۹ قیمت ریپل در حدود ۰/۳ دلار در نوسان بود. در ماه آوریل اما دوباره بازار ارزهای دیجیتال رونق گرفت و ارزش ریپل در ماه می تا ۰/۴ و ۰/۴۵ دلار هم افزایش یافت. اما پس از اصلاح قیمت‌ها دوباره به ۰/۳ دلار رسید.

سیر تاریخی قیمت ریپل

پارت تاریخچه قیمت ریپل

پیش بینی قیمت ریپل در سال‌های آینده

با اینکه سال ۲۰۲۰ تقریبا به انتها رسیده است اما بیایید به پیش بینی قیمت‌های کلیدی ریپل در مدت زمان باقی مانده از سال ۲۰۲۰ نگاهی بیندازیم. بر هیچ کسی پوشیده نیست که سال ۲۰۲۰ برای بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال آشفته‌تر از همیشه بود. با انتشار خبر قرنطینه عمومی به خاطر شیوع ویروس کرونا شاهد اولین ریزش شدید بازار در ماه مارس بودیم اما به مرور زمان این بازار دوباره به روزهای خوب خود در سال ۲۰۱۷ بازگشت و شاهد روند صعودی در اغلب ارزهای دیجیتال بودیم.

در ماه مارس ارزش بیت کوین در طی یک هفته از ۹۰۰۰ دلار به ۴۰۰۰ دلار سقوط کرد. در همین زمان ارزش XRP ریپل هم از ۰/۳۳۶۳۰۰ دلار در ۱۴ فوریه  به ۰/۱۳۸۵۰۰ دلار در ۱۲ مارس سقوط کرد.

در حالی که بسیاری از ارزهای دیجیتال طی ۷ ماه گذشته موفق شدند ریزش خود را جبران کنند و به سطح پیش از سقوط ماه مارس برگردند، اما ریپل همچنان نسبتا نزولی باقی مانده است.

در زمان نگارش این مطلب ریپل با ارزش بازار ۳۰٫۹۷۸٫۵۳۹٫۲۵۱ دلار پس از بیت کوین، اتریوم و تتر در رده چهارم مهمترین ارز‌های بازار قرار دارد و با ارزش حدودی ۰/۶۸۳۱ دلار معامله می‌شود.

اگر به نمودار قیمت ریپل در سال ۲۰۲۰ نگاه کنیم می‌بینیم تا پیش از ماه نوامبر، قیمت ریپل در طول سال کاملا در نوسان بوده است. به گزارش پلتفرم eToro تعداد کامنت‌ها و نظراتی که ریپل در توییتر دریافت کرده است ۱۶ درصد کاهش داشته است. شاید این موضوع خیلی جدی به نظر نرسد اما عملکرد بسیاری از ارزهای دیجیتال با میزان توجهی که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی جذب می‌کنند، ارتباط مستقیم دارد.

خبر بدتر برای ریپل اینکه پلتفرم «Currency.com» هم گزارش داده است که سرمایه‌گذاران ارز دیجیتالی که از ریپل پشتیبانی می‌کنند و به ارتش ریپل (XRP Army) معروفند هم نسبت به ژانویه سال ۲۰۱۸ که ارزش ریپل به ۳/۸۴ دلار رسیده بود، ۸۲ درصد کوچک‌تر شده‌اند.

اما با این حال ماه نوامبر برای ریپل شگفت انگیز سپری شد و ریپل با افزایش ۱۵۰ درصدی در طی یک هفته مواجه شد تا ریپل در برخی از صرافی‌ها به بالاترین قیمت تاریخ خود در سال ۲۰۲۰ یعنی ۰/۶۹ دلار هم برسد.

پیش بینی قیمت ریپل برای سال ۲۰۲۱

با توجه بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال پیش بینی قیمت ارزها برای طولانی مدت کار دشواری است اما تحلیلگران مختلف براساس نمودارها و اندیکاتورهای تکنیکال سعی می‌کنند روند قیمتی را برای طولانی مدت حدس بزنند.

تحلیلگری با نام مستعار «Ronin» از تریدینگ ویو اعتقاد دارد که قیمت ریپل در حال حاضر از یک الگوی موجی پیروی می‌کند که هر وقت قیمت ریپل به ۰/۲۱ دلار رسید دوباره شروع به افزایش قیمت خواهد کرد. این تحلیل در نمودار زیر قابل مشاهده است.

پیش بینی قیمت ریپل

نمودار پیش بینی تغییرات قیمتی ریپل توسط یکی از کاربران تریدینیگ ویو به نام Ronin

شاخص‌های دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد قیمت ریپل می‌تواند در سال ۲۰۲۱ با رونق بیشتری همراه شود. در ماه اوت سال ۲۰۲۰، شبکه فلر (Flare Network)  که همکار تجاری ریپل محسوب می‌شود از یک پل ارتباطی بین ریپل و اتریوم رونمایی کرد. این پل اپلیکیشن‌های مبتنی بر اتریوم را قادر می‌سازد تا به دفتر کل توزیع شده ریپل دسترسی پیدا کنند و برعکس.

با ادغام شدن قرادادهای هوشمند اتریوم با ریپل، شبکه فلر قادر خواهد بود قابلیت‌های ریپل را افزایش دهد که به طور بالقوه تقاضا را برای XRP بیشتر می‌کند.

تحلیلگر دیگری به نام رابرت آرت (Robert Art) هم نسبت به چشم انداز کوتاه مدت ریپل خوشبین است. البته از آنجایی که آرت یکی از طرفداران سرسخت ریپل محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاران معتقدند پیش بینی‌های بیش از آنکه با شواهد اخیر قابل توجیه باشد، خوشبینانه و صعودی است.

رابرت آرت به تازگی در توییتر خود گفته بود که قیمت ریپل می‌تواند روزی به ۲۰۰ دلار هم برسد. او حتی پیش بینی کرده است که ریپل می‌تواند بازده بهتری هم نسبت به بیت کوین برای سرمایه‌گذاران به ارمغان بیاورد چرا که تبدیل ۸ میلیارد دلار سرمایه به ۸۰ میلیارد دلار از رساندن ۱۴۰ میلیارد دلار به ۱/۴ تریلیارد دلار بسیار آسان‌تر است.

البته برخی دیگر از تحلیلگران اعتقاد دارند دیدگاه طولانی مدت در مورد ارزهای دیجیتال از جمله ریپل منطقی‌ترین رویکرد است. درست مانند سرمایه‌گذاران اولیه بیت کوین که روایت‌های منفی را نادیده گرفتند و با نگهداری طولانی مدت به سود سرسام آور دست پیدا کردند. همین موضوع ممکن است برای ریپل هم اتفاق بیفتد؟

مدیر عامل ریپل آقای برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse) هم با این طرز فکر موافق است که البته جای تعجب ندارد. در سال ۲۰۱۸ او به سرمایه‌گذاران ریپل توصیه کرده بود برای کسب سود از طریق سرمایه‌گذاری روی ریپل به جای روز و هفته به ماه‌ها و سال‌های آینده نگاه کنند.

همچنین مجموعه «Crypto Coin Society» هم پیش بینی کرده است که ریپل در پایان سال ۲۰۲۱ به ۰/۹۵ دلار خواهد رسید  که البته با توجه به موج صعودی که ریپل چند روز گذشته پشت سر گذاشت اصلا بعید نیست!

پیش بینی قیمت ریپل برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵

از آنجایی که بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند آینده از آن ارزهای دیجیتال خواهد بود و رمزارزها خواهند توانست جای ارزهای فیات را در جریان اصلی اقتصاد بگیرند، بسیاری از سرمایه‌گذاران نگاه بلندمدت نسبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند.

یکی از دلایلی که طرفداران ریپل به آینده آن امیدوارند و قیمت ۲/۵ دلاری در سال ۲۰۲۲ را برای آن پیش بینی می‌کنند این است که در صورت فشار دولت‌ها برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال، ریپل در جایگاه بسیار خوبی نسبت به سایر ارزها از نظر پیروی از قوانین و مقررات دارد.

به گفته یکی از تحلیلگران با نام مستعار «CryptoWhale» تنها پروژه‌ای که در صنعت رمزارز برای تنظیم قوانین و مقررات تلاش می‌کند ارز XRP ریپل است و به محض اضافه شدن آیین نامه معاملات ارزهای دیجیتال تقاضا برای آن سر به فلک خواهد کشید.

او عقیده دارد اگر ایالات متحده و بریتانیا به یک توافق نظر در مورد قانونگذاری ارزهای دیجیتال برسند تقاضا برای ارز ریپل افزایش خواهد یافت چرا که ریپل سال‌هاست بی سر و صدا با آژانس‌ها و موسسات دولتی همکاری می‌کند تا بیشترین انطباق را با قوانین داشته باشد و در صورت وضع قوانین جدید کمترین آسیب را خواهد دید.

یکی دیگر از تحلیلگران به نام ZyCrypto اعتقاد دارد همه‌گیری ویروس کرونا یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند به افزایش  قیمت ریپل منجر شود. به عقیده او شیوع این بیماری موجب افزایش معاملات از راه دور شده است و از آنجایی که ماموریت ریپل هم تسهیل معاملات برون مرزی و از راه دور است از این موضوع منتفع خواهد شد، چرا که حتی در صورت ریشه کن کردن این بیماری هم همچنان بسیاری از کسب و کارها به روش کسب و کار آنلاین و از راه دور خود ادامه خواهند داد.

البته از طرف دیگر برخی از تحلیلگران هم خیلی به افزایش چشمگیر قیمت ریپل امیدوار نیستند از جمله والت اینوستر که اعتقاد دارد نرخ افزایش قیمت ریپل تقریبا ۱۰ درصد خواهد بود به این ترتیب قیمت ریپل در سال ۲۰۲۱ حداکثر به ۰/۵۸ دلار می‌رسد و در صورت مساعد بودن شرایط ممکن است در سال ۲۰۲۵ شاهد ریپل ۲/۳۲ دلاری باشیم.

پیش بینی قیمت ریپل برای سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ توسط والت اینوستر (WalletInvestor)

والت اینوستر (WalletInvestor) یک دیدگاه بدبینانه نسبت به آینده قیمت ریپل دارد. طبق پیش بینی این موسسه ریپل در سال ۲۰۲۰ با افت مواجه خواهد شد و حتی در ماه نوامبر به قیمت ۰/۰۲۶ دلار هم خواهد رسید. در نهایت این موسسه پیش بینی می‌کند قیمت ریپل در پایان سال ۲۰۲۰ به ۰/۴ دلار خواهد رسید.

بر اساس پیش‌بینی والت اینوستر ۴ سال آینده هم اتفاق هیجان‌انگیزی برای ریپل نخواهد افتاد و احتمال اینکه قیمت آن به جایگاهش در سال ۲۰۲۰ سقوط کند وجود دارد. بنابراین در سال ۲۰۲۴، XRP احتمالا با ارزش حدودی بین ۰/۰۰۹ تا ۰/۰۱ دلار معامله خواهد شد.

پیش بینی قیمت ریپل برای سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ توسط تریدینگ بیستز (TradingBeasts)

بر اساس پیش بینی  TradingBeasts ارزش ریپل در پایان سال ۲۰۲۰ مشابه سال ۲۰۱۹ خواهد بود و در ماه‌های پایانی سال یعنی نوامبر و دسامبر ممکن است قیمت ریپل با کمی رشد به ۰/۳۷ دلار برسد، البته دیدیم قیمت ریپل در ماه نوامبر حتی تا نزدیکی ۰/۶۹ هم افزایش پیدا کرد و سپس با یک ریزش بزرگ مواجه شد.

طبق پیش بینی «تریدینگ بیستز» سال ۲۰۲۱ برای ریپل شیرین‌تر خواهد بود احتمال اینکه در پایان سال ۲۰۲۱ قیمت آن به ۰/۴۴ دلار برسد وجود دارد. سال ۲۰۲۲ هم سال پرباری برای ریپل پیش بینی شده است و جهش‌های قیمتی جذابی برای ریپل اتفاق خواهد افتاد و ارزش این ارز تا ۰/۴۹ دلار هم صعود خواهد کرد، اما با اصلاح قیمتی در ماه سپتامبر در ۰/۴ دلار تثبیت خواهد شد. تریدینگ بیستز پیش بینی می‌کند قیمت ریپل در پایان سال ۲۰۲۲ معادل ۰/۴۳ دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت ریپل برای سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ به وسیله  DigitalCoinPrice

خوشبینانه ‌ترین پیش بینی قیمت ریپل مربوط به موسسه DigitalCoinPrice است. طبق پیش بینی این موسسه قیمت ریپل در ۵ سال آینده ممکن به حدود ۱ دلار هم برسد. پیش بینی قیمت ریپل توسط موسسه DigitalCoinPrice برای ۵ سال آینده عبارتست از:

سال ۲۰۲۰ – ۰/۴ دلار

سال ۲۰۲۱ – ۰/۴۸ دلار

سال ۲۰۲۲ – ۰/۶۲ دلار

سال ۲۰۲۳ – ۰/۷۱ دلار

سال ۲۰۲۴ – ۰/۶۱ دلار

سال ۲۰۲۵ – ۰/۹۲ دلار

پیش بینی قیمت ریپل تا سال 2025

پیش بینی قیمت ریپل

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارزش ارز دیجیتال ریپل یا به صفر سقوط می‌کند یا به بیش از یک میلیون دلار می‌رسد

جمع بندی و پیش بینی قیمت ریپل برای آینده

بدون تردید ریپل در حال حاضر یکی از مهم‌ترین بازیگران صنعت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. ریپل به وسیله کمپانی‌های بزرگی حمایت می‌شود و دارای طرفداران و سرمایه‌گذاران تاثیرگذار و فعالی است.

قابل پیش بینی است که علاقه زیاد شرکت‌های مشهور جهان به ریپل باعث افزایش شدید توجه به XRP خواهد شد. پروژه ریپل دارای یک فناوری پیشرفته و بر پایه مشتریان است. اگر ریپل بتواند علاقه شرکت‌های بزرگ را به XRP حفظ کند، به احتمال زیاد آینده درخشانی پیش روی ریپل وجود خواهد داشت.

در این مطلب از نظر تکنیکالی و بنیادی سعی کردیم روند قیمتی ریپل برای سال‌های آینده را بررسی کنیم. بر اساس نظر کارشناسان و تحلیلگران می‌توانیم به یک جمع بندی جالب برسیم

سال

حداقل قیمت (دلار)

حداکثر قیمت (دلار)

۲۰۲۰

۰/۱۲

۰/۶۵

۲۰۲۱

۰/۲۵

۰/۹۵

۲۰۲۲

۱/۲

۲/۵

۲۰۲۳

۳/۲

۷/۵

۲۰۲۵+

۵/۶

۲۶

در پایان لازم است تذکر دهیم که این‌ها تنها پیش بینی از روند قیمتی ریپل در سال‌های آینده هستند و همانطور که می‌بینید بین تحلیلگران برجسته هم اختلاف نظر وجود دارد، بنابراین برای سرمایه‌گذاری روی ریپل حتما خودتان به دقت تحقیق و بررسی کنید تا سرمایه‌ شما به خطر نیفتد.

همچنین فراموش نکنید شما هم می‌توانید نطرات و تحلیل‌های خود درباره پیش بینی قیمت ریپل را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: Freewallet