ریپل پس از سرمایه‌گذاری سال گذشته در شرکت مانی گرم، برای اولین بار یک سوم سهام خود در این شرکت را به فروش می‌رساند. سخنگوی ریپل در مصاحبه‌ای اعلام کرده است فروش بخشی از سهام ریپل به منظور «تحقق بخشی از سود» این سرمایه‌گذاری است.

سهام ریپل در مانی گرم

این رخداد در پرونده‌ای که روز جمعه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال شد، اعلام شده است. در این پرونده ریپل اظهار داشته به یک مؤسسه مالی ناشناس اجازه داده تا ۴ میلیون سهام مانی گرم را تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ از طرف خود به‌فروش برساند.

پس از این فروش، ریپل همچنان مالکیت ۲/۳ میلیون سهم مانی گرم و گواهینامه‌ای را در اختیار خواهد داشت که به این شرکت حق خرید ۵/۹ میلیون سهم دیگر را می‌دهد. در مجموع سهام این شرکت به ۸/۲ میلیون سهم خواهد رسید.

بنابراین، از نظر درصد سهام و با احتساب گواهینامه حق خرید سهام، ریپل حدود ۳۳ درصد از سهام خود در مانی گرم را به فروش می‌رساند. البته این شرکت هنوز ٪ ۶۷ سهام (۱۲/۲ میلیون منهای ۴ میلیون سهام) را در اختیار خواهد داشت.

فروش بخشی از سهام ریپل در مانی گرم

فروش بخشی از سهام ریپل در مانی گرم به منظور تحقق بخشیدن مقداری از سود این سرمایه گذاری

بیشتر بخوانید: در سه ماهه سوم ۲۰۲۰، شرکت ریپل ۴۶ میلیون دلار XRP خریده است

علت فروش بخشی از سهام ریپل

سخنگوی ریپل به سایت The Block اظهار داشته است:

فروش بخشی از سهام ریپل صرفاً یک تصمیم مالی منطقی برای تحقق بخشیدن مقداری از سودهای حاصل از سرمایه‌گذاری ریپل در Moneygram International (MGI) است. این تصمیم به هیچ وجه بازتابی از وضعیت فعلی مشارکت ما نیست.

مسلماً، سهام مانی گرم از زمان سرمایه‌گذاری اولیه ریپل تاکنون افزایش یافته است. در ژوئن ۲۰۱۹، ریپل سهام مانی گرم را با قیمت ۴/۱۰ دلار خریداری کرد (در آن زمان پرمیموم آن حدود ۱۸۳ درصد بود). این سهام در حال حاضر تقریباً با قیمت ۷/۴۵ دلار معامله می‌شود (یعنی حدود ٪ ۸۰ سود از سرمایه‌گذاری اولیه).

همچنین این سخنگو گفته است:

ما پس از این فروش همچنان از سهامداران مهم مانی گرم باقی خواهیم ماند (این شرکت در حوزه پرداخت جهانی در بیش از ۲۰۰ کشور پیشگام است). در مدت بیش از یک سال، ما پیشرفت خارق‌العاده‌ای داشته‌ایم و مشتاقانه منتظر ادامه کار در کنار مانی گرم برای تحول سیستم پرداخت‌های مرزی هستیم.

همکاری ریپل و مانی گرم

مانی گرم یک شرکت انتقال پول آمریکایی است که دفاتر متعددی در سرتاسر جهان دارد. حوزه فعالیت مانی گرم مرتبط به ارسال پول در سریع ترین حالت ممکن است. ریپل و مانی گرم سال گذشته برای لوریج XRP در واریز و پرداخت‌های فارکس به عنوان بخشی از تجارت پرداخت‌های برون مرزی مانی گرم همکاری کردند. به عنوان بخشی از این معامله، ریپل ۵۰ میلیون دلار در مانی گرم سرمایه‌گذاری کرد. قرارداد همکاری آنها در ژوئیه ۲۰۲۳ منقضی خواهد شد.

به غیر از این سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری، ریپل برای مانی گرم مشوق‌های دائمی را به صورت XRP برای لوریج کردن این دارایی دیجیتال در فرآیند حواله‌ پول ارائه می‌کند. تاکنون، ریپل ۵۲ میلیون دلار برای این مشوق‌ها هزینه کرده است.

در حالی که مانی گرم این مشوق‌ها را به صورت XRP دریافت می‌کند، این شرکت این دارایی دیجیتال را هولد نمی‌کند. سخنگوی مانی گرم در اوایل سال جاری به The Block گفت:

ما به محض دریافت XRP آن را می‌فروشیم.

آیا به نظر شما همکاری ریپل و مانی گرم منجر به تحول سیستم پرداخت‌های برون مرزی خواهد شد؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: theblockcrypto