در روزهای گذشته خبری منتشر شد مبنی بر راه‌اندازی دفتر شرکت ریپل در دبی. به‌نظر می‌رسد این شرکت ۱۰ میلیارد دلاری که متصدی ارز دیجیتال XRP است، اهدافی جهانی برای توسعه کسب‌وکار خود دارد.

در اواخر ماه اکتبر شرکت ریپل که در سانفرانسیسکو مستقر است و در زمینه فناوری مالی فعالیت می‌کند، اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد در سانفرانسیسکو مستقر باشد.

قوانین دست و پا گیر پیرامون رمزارز شرکت ریپل، XRP، این شرکت فین‌تک ۱۰ میلیارد دلاری را از سانفرانسیسکو به کجا سوق خواهد داد؟ لندن؟ سنگاپور؟ یا جایی در سوئیس یا ژاپن؟

ریپل هنوز تصمیم نگرفته است که دفتر مرکزی جدید خود را کجا تاسیس کند، اما اخیرا اعلام کرده است قصد دارد یک دفتر در دبی تاسیس کند. دفتر شرکت ریپل در مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC)  و درکنار صد کافه، سه هتل و چندین گالری هنری واقع خواهد شد.

دفتر ریپل در دبی

مرکز مالی بین‌المللی دبی

همچنین ریپل در این ساختمان در یک فضای اشتراکی در DIFC FinTech Hive کار خواهد کرد؛ جایی که شرکت‌های فین‌تک نظرات خود را درمورد ایده‌های یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: راه اندازی سرویس خط اعتباری ریپل برای وام‌دهی به شرکت‌ها

به گفته ناوین گوپتا (Navin Gupta) مدیر اجرایی ریپل در جنوب آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA): «پایگاه مشتری‌های بزرگ این شرکت در خاورمیانه و شمال آفریقا، ما را به سمت شهر دبی سوق داد.»

او همچنین گفت: «دفتر ما در دبی همچون سکوی پرشی عمل خواهد کرد که راه‌حل‌های مبتنی بر بلاکچین شرکت ما را معرفی می‌کند و به تعمیق روابط ما با موسسات مالی در این منطقه کمک می‌کند.»

دردسرهای ریپل در آمریکا

اگر چه دبی برای دفتر منطقه‌ای انتخاب شده است، اما مستقل از آن ریپل می‌خواهد دفتر مرکزی خود را به دلیل مقررات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد ارز دیجیتال ریپل، به خارج از سیلیکون ولی جا‌به‌جا کند. اگر XRP به نوعی اوراق بهادار درنظر گرفته شود، بنا به چندین دادخواست، ریپل نمی‌تواند آن را توزیع کند.

مدیرعامل ریپل براد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse) ماه گذشته به بلومبرگ گفت که چنین نگرانی‌های نظارتی، احتمالا مشخص می‌کند چرا پی پال این ارز دیجیتال را در لیست خود برای ارائه به مشتریان خود قرار نداده است.

ماه گذشته گارلینگ‌هاوس در مصاحبه‌ای با CNBC گفت: «ریپل احتمالا دفتر مرکزی خود را به کشوری منتقل خواهد کرد که مرجع نظارتی اوراق بهادار آن، ریپل را نوعی اوراق بهادار درنظر نگیرد.» این نقل مکان ایده جدیدی نیست. مثلا بایننس (Binance)  و OKEx پس از ترک چین، کشور مالت را انتخاب کردند.

منبع: Decrypt