در این مقاله قصد داریم به شما آموزش بدهیم که تبدیل ریپل به دلار آمریکا یا بیت کوین را به چه شکل انجام دهید. با این راهنما قادر خواهید بود از طریق یک صرافی متمرکز یا در شبکه‌های همتا به همتا، ریپل (XRP) خود را با دلار یا هر رمزارز دیگری تعویض کنید.

نکته: برای فروش ریپل باید نحوه انتقال آن از محل ذخیره (کیف‌پول یا حساب) به یک صرافی را آموخته باشید. برای این کار کافی است وارد کیف‌پول یا حساب شده و مقدار دلخواهی از ریپل را با استفاده از آدرس مناسب ارسال کنید. حواستان باشد که ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوانید ریپل ارسال شده را در حساب صرافی خود ببینید.

نحوه تبدیل ریپل به دلار آمریکا

در صرافی‌هایی که واریز ریپل را قبول می‌کنند و در عین حال گزینه برداشت با دلار آمریکا را دارند می‌توانید این مبادله را به صورت مستقیم انجام دهید. در برخی از صرافی‌ها شما این امکان را هم دارید که اول ریپل خود را با یک رمزارز دیگر معاوضه کرده و سپس رمزارز دوم را با دلار مبادله کنید. در حالت دوم دامنه انتخاب شما در مورد صرافی‌ها بیشتر خواهد بود اما برای این کار باید مراحل بیشتری را طی کنید.

نحوه تبدیل ریپل به دلار و رمزارز

تبدیل ریپل به دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: خرید ریپل : راهنمای سریع، مطمئن و آسان

صرافی‌های زیر جزء مواردی هستند که مشخصه واریز ریپل و برداشت با دلار آمریکا را در خود دارند:

  • بیت فینکس (Bitfinex)
  • بیت استمپ (Bitstamp)
  • اکسمو (Exmo)
  • گیت هاب (Gatehub)
  • بیت سین (Bitsane)
  • کراکن (Lraken)

مراحل تبدیل ریپل به دلار آمریکا

برای فروش ریپل در این صرافی‌ها کافی است از مراحل کلی زیر پیروی کنید:

۱. برای ایجاد حساب ثبت نام کرده و ایمیل خود را تایید کنید.

۲. اطلاعات حسابتان را تایید کنید. حتی در صرافی‌هایی که این مرحله اختیاری است هم برای برداشت با ارزهای معمولی مجبور هستید حداقل مواردی مثل نام، کشور، تصویر مدارک هویتی مانند کارت شناسایی یا پاسپورت و گاهی مدرک اثبات اقامت خود را ارائه بدهید. در ادامه به طور مفصل به جزئیات فرایند ثبت‌نام و تایید در صرافی‌های بیت‌استمپ (Bitstamp) و کراکن (Kraken) خواهیم پرداخت.

۳. ریپل خود را در کیف‌پول حساب خود واریز کنید. فقط گیت‌هاب (Gatehub) و بیت‌فینکس (Bitfinex) برای این عمل کارمزد می‌گیرند.

۴. ریپل خود را فروخته و دلار بخرید.

۵. دلار دریافتی را برداشت کنید.

فرایند تایید هویت

صرافی‌هایی که در لیست بالا ذکر شد همگی برای برداشت دلار از کاربران می‌خواهند هویت خود را تایید کنند. اطلاعات مورد نیاز در هر صرافی برای تایید هویت به شرح زیر است:

این مطلب راهم مطالعه کنید: مقایسه ریپل با بیت کوین و اتریوم: متمرکز یا غیرمتمرکز؟

بیت‌فینکس

فرم آنلاین را پر کنید، شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس محل اقامت، دو شکل مدارک هویتی صادر شده از طرف دولت (پاسپورت، کارت شناسایی ملی، گواهینامه رانندگی، کارت اقامت، کارت مجوز کار و مانند آن)، بیانیه بانک که در آن نام شما به عنوان دارنده حساب ذکر شده است (واریز اولیه انجام شده در بیت‌فینکس باید با همین حساب انجام شده باشد) و اثبات اقامت (یک اظهارنامه که از جانب یک شرکت خدماتی، شرکت‌های مجاز یا مقامات دولتی صادر شده و بیش از سه ماه از صدور آن نگذشته باشد).

بیت‌استمپ

نام، آدرس، کدپستی، تاریخ تولد، کشور، شهر، یک مدرک شناسایی و یک مدرک اثبات اقامت (اظهارنامه حساب بانکی، یکی از قبوض مصرفی، مدرک صادر شده توسط دولت مثل اظهارنامه مالیات، گواهی اقامت و مانند آن).

اکسمو

پاسپورت ملی یا بین‌المللی یا یک کارت شناسایی شخصی (هر دو طرف)، اثبات اقامت (اظهارنامه بانک، یکی از قبوض مصرفی، اسناد مالیاتی یا یک گواهی اقامت صادر شده توسط مقامات دولتی)، توافق‌نامه امضا و چاپ شده کاربر، یک تصویر سلفی در حالی که کارت شناسایی را در دست دارید و تصویر حساب باز اکسمو در بک‌گراند عکس سلفی.

گیت‌هاب

شماره تلفن، عکس پروفایل، اطلاعات پروفایل، مدرک شناسایی (پاسپورت، کارت شناسایی ملی، یا گواهینامه رانندگی) و مدرک اثبات اقامت.

بیت‌استین

مدرک شناسایی (کارت شناسایی یا پاسپورت)، اثبات اقامت (اظهارنامه بانک، ارزیابی مالیاتی یا یکی از قبوض مصرفی و احتمالاً یک تصویر از کاربر در حالی که کارت شناسایی را در مقابل خود نگه داشته است.

کراکن

نام، تاریخ تولد، کشور، شماره تلفن، مدرک اثبات اقامت (مانند یکی از قبوض مصرفی که بیش از سه ماه از صدور آن نگذشته باشد)، کارت شناسایی صادر شده از سوی دولت و شماره ملی (فقط برای ایالات متحده آمریکا). کاربران مقیم آلمان یا ژاپن، یا کاربرانی که حساب‌های بانکی آلمانی یا ژاپنی استفاده می‌کنند یا افرادی که از دلار معمولی استفاده می‌کنند باید تصویر تایید هویتی داشته باشند.

کارمزدها و روش‌های برداشت دلار آمریکا

اکسچنج‌ها

 

اعمال

بیت‌استمپ کراکن گیت‌هاب بیت‌فینکس بیت‌سین اکسمو
واریز ریپل رایگان رایگان ۰/۲ درصد کارمزد کارمزد ۰/۰۲ درصد رایگان رایگان
برداشت دلار آمریکا از حساب کارمزد ۳/۴۵ دلار قبول نمی‌کند قبول نمی‌کند قبول نمی‌کند قبول نمی‌کند قبول نمی‌کند
برداشت دلار با دبیت کارت کارمزد ثابت ۱۰ دلار برای برداشت تا سقف از ۱۰۰۰ دلار، برای برداشت بالاتر ۲ درصد قبول نمی‌کند قبول نمی‌کند قبول نمی‌کند قبول نمی‌کند قبول نمی‌کند
برداشت دلار آمریکا با انتقال وایر (wire) ۰/۰۹ درصد کارمزد (حداقل کارمزد ۱۵/۰۰ دلار/یورو) داخلی ۵ دلار کارمزد. برداشت سویفت ۶۰ دلار کارمزد. ACH قبول نمی‌کند ۰/۱ درصد کارمزد، با حداقل کارمزد ۱۵ دلار و حداکثر ۱۳۰ دلار ۰/۱۰۰ درصد کارمزد (حداقل ۲۰ دلار/یورو) به صورت موقت غیرفعال است ۲۰ دلار کارمزد
برداشت پیش‌پرداخت (advcash) قبول نمی‌کند قبول نمی‌کند قبول نمی‌کند قبول نمی‌کند ۵ درصد کارمزد رایگان

تبدیل ریپل به رمزارزها

در ادامه برای نمونه، راهنمای مرحله به مرحله انجام این کار در بایننس (Binance) را خواهیم داشت اما شما می‌توانید از طریق GDAX یا هر صرافی بزرگ دیگری ریپل خود را به انواع رمزارزها تبدیل کنید.

تبدیل ریپل به رمزارزها

ریپل و رمرارزها

تبدیل ریپل به انواع رمزارزها در بایننس

۱. بااستفاده از این لینک ثبت‌نام کرده و یک حساب ایجاد کنید. سپس ایمیل تاییدیه را باز کرده و روی لینکی که در آن است کلیک کنید تا وارد حسابتان شوید. در این نقطه از شما خواسته می‌شود یک فرایند تایید هویت دو مرحله‌ای را تنظیم کنید که ما توصیه می‌کنیم حتماً این کار را انجام بدهید.

۲. اگر می‌خواهید روزانه بیش از ارزش دو بیت کوین مبادله داشته باشید باید حساب خود را به سطح دو یا سه ارتقا بدهید. روی گزینه Send verification documents (ارسال مدارک تایید هویت) در سمت راست صفحه نمایش کلیک کنید تا بتوانید سطح خود را ارتقا دهید. برای این کار فرایند دو مرحله‌ای تایید هویت را باید پشت سر گذاشته باشید.

گزینه‌های اختیاری در تایید هویت بایننس

می‌توانید تایید با مدارک شخصی یا اطلاعات سازمانی را انتخاب کنید. برای اولین مورد باید نام کامل، جنسیت، کشور، شناسه پاسپورت و یک تصویر JPEG از پاسپورت یا کارت شناسایی یا گواهینامه رانندگی خود را ارسال کنید. برای مورد دوم باید نام و آدرس شرکت را وارد کرده و سپس فرم گوگل را با ارائه جزئیات بیشتر پر کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ریپل نحوه پرداخت‌ های مالی در آینده و منافع ارز دیجیتال XRP را توصیف می‌کند

۳. نشانگر ماوس را روی گزینه Fund در نوار بالایی قرار دهید و گزینه Deposit را انتخاب کنید. سپس روی پنجره Select Deposits Coin کلیک کرده و از منوی کشویی ریپل (XRP) را انتخاب کنید. به این ترتیب بالانس و سفارشات شما شکل می‌گیرد.

۴. برای واریز ریپل به بایننس به یک آدرس و برچسب واریز نیاز دارید. در اینجا سایت مسائل مهم را به شما یادآوری می‌کند: «فقط ریپل را به این آدرس واریز کنید. ارسال هر رمزارز دیگری غیر از ریپل به این آدرس ممکن است باعث از دست رفتن آن شود». و «برای واریز ریپل به بایننس هم به آدرس واریز و هم به برچسب واریز نیاز دارید. اگر نتوانید تگ واریز را در سپرده خود بگنجانید پولتان برای همیشه از دست خواهد رفت».

آدرس کیف پول برای تبدیل ریپل

آدرس کیف پول ریپل

۵. آدرس واریز (Deposit Address) رمزارز نمایش داده شده را با دقت کپی کنید. به محل مورد نظری (کیف‌پول یا حساب) که ریپل‌تان را در آن ذخیره کرده‌اید رفته و یک درخواست برای برداشت یا انتقال به آدرس کپی شده ایجاد کنید. پس از یک تایید شبکه‌ای، ریپل شما فورا واریز می‌شود و می‌توانید فرایند را از طریق صفحه سوابق در اینجا دنبال کنید (یا برای پیگیری به Funds>Transaction history مراجعه کنید).

۶. وقتی واریز تایید شد به بخش Exchange در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش رفته و Basic را انتخاب کنید.

راهنمای بایننس برای تبدیل ریپل

آدرس واریز (Deposit Address)

یک باکس جستجو در گوشه سمت راست بالا وجود دارد. کلمه XRP را در آن تایپ کنید و با توجه به موردی که قصد مبادله ریپل با آن را دارید روی دکمه BTC یا ETH که بلافاصله در سمت راست ظاهر شده کلیک کنید.

جستجوی ریپل در بایننس

جستجوی ریپل

۷. شما نمای مبادله با این دو رمزارز را مشاهده خواهید کرد. یک باکس با عنوان Sell XRP (فروش ریپل) را پیدا کنید. مقدار ریپل و قیمت دلخواهتان را تایپ کرده و در پایین روی دکمه صورتی فروش ریپل (Sell XRP) کلیک کنید.

تبدیل ریپل به بیت کوین در بایننس

فروش ریپل در بایننس

۸. سفارش شما ثبت شد! به بخش Orders در گوشه بالایی سمت راست رفته و روی سوابق معاملات (Trade history) کلیک کنید تا ببینید چقدر فروش داشته‌اید.

ریپل

معاملات ریپل

با جداول زیر می‌توانید به مقایسه میزان کارمزد در صرافی‌هایی بپردازید که واریز ریپل و مبادله آن با سایر رمزارزها را می‌پذیرند.

تبدیل ریپل به بیت کوین (BTC)

صرافی بیت‌استمپ کراکن Cointal (P2P) بیترکس بیت‌فینکس Poloniex OKEx Huobi HitBTC Coinegg Exmo
واریز ریپل رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان اطلاعاتی در دست نیست اطلاعاتی در دست نیست کارمزد اختیاری براساس سرعت واریز میزان کارمزد پایین آدرس واریز نمایش داده می‌شود رایگان ۰/۲ درصد برای معامله
کارمزد تراکنش براساس حجم دارای سطوح مختلف برای حجم دریافتی یا ارسالی برای فروش ۱ درصد کارمزد ۲۵ درصد از سود مبادله کارمزد برای فروشنده-دریافت کننده سطوح وابسته به حجم خرید و فروش براساس حجم ارسالی و دریافتی ۰/۲ درصد برای ارسال و دریافت دریافت ۰/۱ درصد، ارسال رایگان ۰/۱ درصد اطلاعاتی در دست نیست

تبدیل ریپل به اتریوم (ETH)

صرافی بایننس OKEx بیترکس گیت‌هاب HitBTC
واریز ریپل رایگان اطلاعاتی درباره کارمزد واریز نداریم رایگان ۰/۲ درصد مقدار کارمزد زیر آدرس واریز نمایش داده می‌شود
کارمزد تراکنش ۰/۱ درصد براساس حجم برای دریافت و ارسال کننده ۲۵ درصد از سود معامله اطلاعاتی در دست نیست دریافت کننده ۰/۱ درصد، ارسال کننده: رایگان

تبدیل ریپل به لایت کوین (LTC)

صرافی بیت‌سین
واریز ریپل رایگان
کارمزد تراکنش ارسال کننده: ۰/۱۵ درصد

تبدیل ریپل به استلار (XLM)

صرافی RippleFox Stellarport
واریز ریپل اطلاعاتی در دست نیست اطلاعاتی در دست نیست
کارمزد تراکنش ۰/۲۰ درصد ارسال: رایگان

 

دریافت: ۰/۱۵ درصد

تبدیل ریپل به دش (Dash)

صرافی بیت‌سین
واریز ریپل رایگان
کارمزد تراکنش ارسال: ۰/۱۵ درصد

 

دریافت: ۰/۲۵ درصد

نحوه فروش و تبدیل ریپل از طریق شبکه‌های همتا به همتا

تنها گزینه برای خرید یا فروش همتا به همتای ریپل استفاده از صرافیی به نام کوین‌تال (Cointal) است.

چرا می‌خواهید فروش همتا به همتا انجام دهید؟ با وجود محدودیت‌های موجود در این شبکه، فروش همتا به همتا نسبت به صرافی‌های متمرکز مزایای خاص خودش را دارد. صرافی‌های همتا به همتا توسط نرم‌افزار اداره می‌شود و فروشنده و خریدار به صورت اتوماتیک و بدون هیچ دخالت انسانی به هم متصل می‌شوند. این یعنی هیچ نیازی به تایید هویت وجود ندارد و می‌توانید اطلاعات شخصی خود را در نزد خود حفظ کنید.

تبدیل ریپل در شبکه همتا به همتا

نحوه فروش و تبدیل ریپل

در اینجا می‌توانید یک حساب کوین‌تال ایجاد کنید یا اینکه فقط پیشنهادات آن‌ها را مرور کنید.

اگر حسابتان را ایجاد کرده باشید یک صفحه می‌بینید که می‌توانید در آن گزینه خرید یا فروش را انتخاب کنید (در مورد این مقاله باید گزینه فروش (Sell) را انتخاب کنید)، و یک لیست از رمزارزها هم وجود دارد که باید از آن بین، ایکن ریپل را انتخاب کنید. با وارد کردن مبلغ، ارزی که می‌خواهید دریافت کنید (دلار آمریکا) و روش پرداخت می‌توانید جستجوی خود را بهینه کنید. در نتیجه لیستی از پیشنهادات باز را مشاهده خواهید کرد.

کارمزد کوین‌تال

کوین‌تال به طور خودکار هزینه کمی را به عنوان کارمزد تراکنش از کیف‌پول شما کسر می‌کند. واریزها و خریدها رایگان هستند. برداشت و فروش هر دو شامل یک درصد کارمزد می‌شوند.

نکات امنیتی مبادلات همتا به همتا

از آنجا که صرافی‌های همتا به همتا برای خرید یا فروش فقط دو طرف معامله را با هم مرتبط می‌کند، هیچ مقام شخص ثالثی وجود ندارد که در صورت کلاهبرداری از شما محافظت کند. بنابراین افرادی که وارد این معاملات می‌شوند چرا ریسک می‌کنند؟

کوین‌تال دو ضمانت برای مبارزه با کلاهبرداری دارد. آن‌ها به قربانیان کلاهبرداری غرامت می‌دهند و یک سیستم رتبه‌بندی میزان اعتماد به کاربران هم دارند. هر بار که یک کاربر معامله‌ای موفقیت‌آمیز با کاربر دیگری دارد به عنوان یک «خریدار قابل‌اعتماد» به او امتیاز می‌دهد. در حین معامله در کوین‌تال باید همیشه این امتیاز را (که در کنار نام کاربر قرار گرفته) بررسی کنید. در سمت چپ برچسب Trusted Seller قرار گرفته است. حواستان باشد پس از معامله شما هم به طرف مقابل خود امتیاز بدهید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پلتفرم اکسپرینگ ریپل ویژگی‌ های هوشمند را به دفترکل XRP اضافه می کند

کوین‌تال قویاً به کاربران توصیه می‌کند اطلاعات شخصی خود را در اختیار سایر کاربران قرار ندهند. سایت هیچ اطلاعاتی (مثل آدرس ایمیل یا شماره تلفن) از کاربران نمی‌خواهد. اگر کاربری از شما این اطلاعات را خواست فورا تیم پشتیبانی کوین‌تال را از این موضوع آگاه کنید.

آیا باید ریپل خود را بفروشم؟

نکته‌ای که درباره همه رمزارزها وجود دارد این است که پیش‌بینی دقیق رفتار آن در بازار دشوار بوده و نوسان زیادی در آن وجود دارد.

باوجوداین، ریپل تاکنون جا پای خود را به عنوان یکی از رمزارزهای ثابت‌قدم (استیبل) موجود محکم کرده است. در حال حاضر این رمزارز مقام سوم را در سرمایه بازار دارا است و فقط بیت کوین و اتریوم از آن بالاتر هستند.

علاوه‌براین، بلاک‌چین ریپل یکی از پیشرفته‌ترین‌ها است. طبق آمار در هر ثانیه ۱٫۵۰۰ تراکنش ریپل انجام می‌شود این در حالی است که حداکثر تراکنش‌های بیت کوین در هر ثانیه ۷ عدد است.

در نهایت اینکه، شبکه گسترده مشارکت‌های ریپل (از جمله اپل (Apple)، سانتادر (Santader)، وسترن یونیون (Western Union) بانک‌ها، موسسات و سازمان‌های بی‌شمار دیگر) مطمئنا باعث رشد بیشتر ریپل خواهند شد.

روشن است که ریپل یکی از هوشمندترین و امن‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذای موجود در بازار رمزارز است.

منبع: cointelegraph