کریپتوکرانسی یا همان ارزهای رمزنگاری شده در دنیای امروز که فضای دیجیتال با سرعت زیادی در حال پیشرفت است جایگاه خاصی پیدا کرده و فراز و نشیب‌های خود و تحولات هر روز را شاهد است. ریسک معاملات بازار ارزهای دیجیتال هم به سرعت افزایش پیدا می‌کند.

با وجود اینکه از نظر اقتصاد ارزهای دیجیتال می‌توانند در آینده بین مردم جایگاه مناسبی داشته باشند، اما ورود به آن با ریسکی‌هایی همراه است!

برای درک بهتر و درست بازار ارزهای دیجیتال باید نکاتی را مدنظر داشته باشید، در این مقاله کوین نیک سعی کرده‌ایم نکاتی کاربردی را برای شما شرح دهیم.

۱.اشتیاق بیش از اندازه ورود به بازار ارزهای دیجیتال

تکاپوی به‌دست آوردن ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار فراگیر شده و موجی که توسط مردم برای به‌دست آوردن آن به وجود آمده باعث شده پیش‌بینی‌هایی برای افزایش قیمت انجام شود. در حقیقت این حس نیاز کاذب باعث بالا رفتن میزان ریسک و همچنین بالا رفتن قیمت بی‌اندازه این محصول شده و این هجوم برای خرید میتواند به این صنعت ضرر وارد کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کوین نیک بررسی می کند، امنیت بلاک چین چگونه تامین می‌شود؟

۲.وجود نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال

 بازار ارزهای رمزنگاری شده مثل کریپتوکارنسی، مثل سایر بازارها، نوساناتی دارد و این نوسانات گاهی بیشتر از سایر بازارها دیده می‌شود.

دلایل زیادی برای نوسانات این بازار وجود دارد. یکی از بزرگترین مشکلاتی که این بازار دارد، کوچکی سهمی  است که در مقایسه با سایر بازارهای ارزی دارد و به این معنا است که یک تغییر کوچک در رمزنگاری ارزهای دیجیتال می‌تواند نوسانات زیادی را در قیمت آن به دنبال داشته باشد.

نوسانات ارزهای دیجیتال و ریسک معاملات بازار ارزهای دیجیتال

وجود نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال

۳.کم بودن خاصیت نقدشوندگی ارزهای دیجیتال

از مشکلات ارزهای رمزنگاری شده کوچک،‌ کم بودن قابلیت نقدشوندگی آن، مثل بیت کوین در آغاز متولد شدن آن بود. به همین دلیل تغییر قیمت و یا مبادله مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال توسط کسانی که سرمایه‌های بالا دارند بر نوسانات تاثیر میگذارد. برای مثال در بازار بورس هم همین گونه است زمانی که شخصی مقدار زیادی پول وارد یک سهم می‌کند قیمت هر سهم به شدت دچار نوسان می‌شود.

در این بازار توزیع کریپتوکارنسی به گونه‌ای است که فقط تعدادی سهم بزرگ میتواند بر این مقدار اثر بگذارد و این مسئله قدرت خود را بر قیمت گذاری نشان می‌دهد.

خوشبختانه با گذر زمان، این نوسانات قیمت با افزایش محبوبیت کم می‌شود و در این بازار ثبات بیشتری نسبت به قبل به ‌وجود می‌آید.

۴.قوانین و مقررات

در سال‌های اخیر، قوانین و آیین‌نامه‌های قابل توجه و سخت‌گیرانه‌ای بر بازار کریپتوکارنسی اعمال شده، اما این قوانین تا حدی دلسرد کننده‌ است، چرا که نمیتوان حدس زد نوسانات بازار ارزهای دیجیتال نسبت به قوانین جدید چه عکس العملی نشان خواهد داد.

ریسک‌های حاصل از این قوانین و مقررات با توجه به نوع قوانین متفاوت است. همانطور که می‌دانید عدم امکان مالکیت و یا تجارت آن تاثیر منفی بر گسترش و استفاده همگانی از آن دارد، اما واقعا محدود کردن و یا تحت کنترل درآوردن آن نمی‌تواند از محبوبیت این ارزهای رمزنگاری شده بکاهد و روی آن تاثیری ماندگار برای همیشه بگذارد.

بیت کوین و ریسک معاملات بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای رمزنگاری شده

۵. امنیت در بازار ارزهای رمزنگاری شده

با توجه به اینکه ارزهای رمز نگاری شده به نوبه خود دارای امنیت بالایی هستند، اما خطر تجارت با آن‌ها به مراتب بیشتر از سایر مبادلات است. علاوه بر آن بر خلاف پول‌های رایج که امنیت آن توسط بانک‌ها تامین می‌شود، امنیت این نوع پول بر عهده خود شماست و باید کیف پول خود را با رمز گذاشتن بر روی آن محافطت کنید.

بحث امنیت ارزهای رمزنگاری شده فرق چندانی با سایر پلت‌فرم‌های که به صورت آنلاین خرید می‌کنید ندارد. به عبارت دیگر، تنها نکته قابل توجه در مورد محافظت ارزهای رمزنگاری شده این است که در داخل صرافی‌های معتبر مبادلات خود را انجام دهید.

حالا متوجه شدید چرا این ریسک‌ها بر تصمیم گیری شما راجع به تجارت بیت‌کوین و یا سایر ارزهای رمز نگاری شده مهم است؟

حالا می‎توانید اولین قدم برای دور شدن از این ریسک‌ها را پیدا کنید، لازمه از بین بردن این خطرات، حضور بیشتر و فعال در بازار ارزهای رمزنگاری شده است. هر چه بیشتر تلاش کنید کارآزموده‌تر شده و با استراتژی‌های جدیدتری آشنا می‌شوید.

در حقیقت اگر الان وارد بازار ارزهای رمزنگاری شده بشوید دیگر از این خطرات و ریسک‌ها تعجب نمی‌کنید و این ریسک‌ها را با آنچه در دنیای واقعی و تجاری رقم میخورد یکسان می‌بینید. در پایان متوجه می‌شوید که خطراتی که با آن‌ها رو به رو هستید در فاصله‌ای از مبادلات شما قرار دارند که جایی برای نگرانی نیست.

امیدواریم مطلب ریسک معاملات بازار ارزهای دیجیتال برای شما مفید بوده باشد. اگر به خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال علاقه دارید، کوین نیک در اغلب ساعت‌های شبانه روز در کنار شما است و این امکان را فراهم آورده که به شکل کاملا اتوماتیک ارزهای مختلف دیجیتال را بخرید یا به فروش برسانید.

منبع: www.the-blockchain.com