روسیه باری دیگر در تلاش برای قانون‌گذاری جدیدی بر علیه صنعت ارز دیجیتال در کشور خود است. به تازگی، وزارت اقتصاد کشور روسیه یک لایحه قانونی را مطرح کرده است که توسط آن، جریمه عدم گزارش هولدینگ ارزهای دیجیتال توسط شهروندارن، افزایشی ۳۰ درصدی پیدا می‌کند. این تنبیه می‌تواند از افزایش جریمه مالی تا افزایش زمان زندان را شامل شود.

این لایحه پیشنهادی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال را موظف می‌سازد تا تمامی عملیات‌های مرتبط با کریپتو خود از جمله استفاده از کیف پول‌ ارز دیجیتال را برای دولت شفاف‌سازی کنند. این لایحه همچنین برای صرافی‌ها هم لازم‌الاجرا است و کاربران و صاحبان این پلتفرم‌ها باید تمامی تراکنش‌ ارزهای دیجیتال خود را به مراکز مالیات اعلام کنند.

افزایش جریمه برای ارزهای دیجیتال در صورت در اختیار داشتن ۱٫۲۸۰ دلار کریپتو

البته این لایحه یک آستانه را برای مقدار ارزهای دیجیتالی که باید گزارش شوند، مشخص می‌کند. افرادی که بیش از ۱۰۰ هزار روبل (معادل ۱٫۲۸۰ دلار) ارز دیجیتال در یک سال در اختیار دارند، موظف هستند تا دارایی کریپتو خود را گزارش دهند. همچنین این افراد باید تمامی تراکنش‌هایی را که با این دارایی‌ها انجام داده‌اند، در این گزارش اعلام کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در روسیه

در غیر این صورت، افرادی که از این قانون پیروی نکنند، با افزایش ۳۰ درصدی جریمه به نسبت تمامی کریپتوهایی که نگهداری می‌کنند رو به رو خواهند شد. اما این جریمه هرگز کمتر از ۵۰ هزار روبل نخواهد بود. البته این جریمه‌ها فقط نقدی نیست و ممکن است در افزایش مدت زندانی یک فرد هم تاثیرگذار باشد.

نظر شما در خصوص رفتار دولت روسیه با هولدرهای کریپتو و این میزان جریمه برای رمزارزها چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Inside Bitcoins