بانک مرکزی روسیه گفته است ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می‌توانند با سوییفت (SWIFT) رقابت کنند. ممکن است در آینده، همه نقل‌ و انتقالات بین‌المللی دیجیتال باشد. نکته اصلی این است که اطمینان حاصل شود ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هر کشور در مبادلات بین‌المللی امن هستند. بانک مرکزی روسیه می‌گوید: فناوری ارزهای دیجیتال می‌تواند پرداخت‌های بین‌المللی سوییفت را به چالش کشیده و حتی از آن سبقت بگیرد.

ارزهای بین‌المللی

رسانه خبری روسی RT گزارش داد که بانک مرکزی روسیه می‌گوید ارزهای دیجیتال، سیستم‌های بانکی بین‌المللی فعلی را به چالش می‌کشند.

بیش از ۳۰ بانک مرکزی یا قانونگذار دیگر در حال تحقیق درباره ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند. روسیه قبلاً گفته بود که می‌خواهد ظرف چند سال یک روبل دیجیتال بسازد، اما این کار در اولویت نیست.

به گفته رئیس بانک مرکزی روسیه، اولگا اسکوروبوگاتوا (Olga Skorobogatova)، برخی از کشورها طی چند سال، اشکال جدید ارزهای خود را عرضه خواهند کرد.

اسکوروبوگاتووا در یک نشست آنلاین در اوایل این هفته گفت که یکپارچکی دولت‌ها می‌تواند فعلاً به تعویق بیفتد. پس از تأمین امنیت ارزهای دیجیتال، جهان به یک شبکه معاملات جهانی و جدید نیاز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: قانون گذاری ارز دیجیتال در روسیه

سوییفت: نه چندان سریع

سیستم سوییفت فعلی، استاندارد پرداخت‌های بین‌المللی است. بیش از ۱۱٫۰۰۰ مؤسسه مالی در بیش از ۲۰۰ کشور در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. با این حال، سرعت آن پایین و البته گران است.

علاوه بر این، خبرگزاری RT گزارش داد که برخی از سیاستمداران «غربی» پیشنهاد کرده‌اند که بانک‌های روسی به عنوان بخشی از تحریم‌های مالی از سوییفت حذف شوند. روسیه از آن زمان در حال کار روی یک شبکه مالی توسعه یافته در داخل کشور به نام SPFS است. با این وجود، روسیه به دنبال فناوری است که چنین تحریم‌هایی را بی‌اثر کند.

سوییفت استاندارد پرداخت های بین المللی است

SWIFT مخفف جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی است

قطعاً، مقامات مالی روسیه در حال توسعه روبل دیجیتال هستند. این شکل جدید ارز باید به موازات پول نقد و سایر پرداخت‌های دیجیتالی وجود داشته باشد. مقامات می‌گویند می‌توانند به محض شروع سال جدید آن را در منطقه مورد مناقشه کریمه راه‌اندازی کنند.

روابط بین ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

بانک مرکزی گفته که می‌توان از روبل‌های دیجیتال برای انتقال پول بین‌المللی استفاده کرد. با این حال، این امر تنها زمانی اتفاق می‌افتد که کشورهای دیگر CBDC مستقل خود را اتخاذ کنند.

حداقل ۳۶ بانک مرکزی وجود دارد که در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی تحقیق کرده‌اند. یکی از اینها یک برنامه آزمایشی در سوئیس است که با بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی همکاری کرده است. چین با موفقیت یوان دیجیتال خود را که در مناطق خاصی اجرا شده، آزمایش کرده است. در حال حاضر، برنامه آنها شامل انتقالات P2P است. در عین حال، اتحادیه اروپا به آرامی در حال کار روی یوروی دیجیتال است.

یک مقام مسئول از بانک مرکزی روسیه تأکید کرد که تراکنش‌های بین‌المللی بسیار گران‌تر از تراکنش‌های داخلی هستند. اگرچه انتقال دیجیتالی پول در سطح بین‌المللی تا حدودی ساده است، اما یک ریسک است.

الکسی زابوتکین (Aleksey Zabotkin) نائب رییس بانک مرکزی روسیه به RT گفت که بانک‌های مرکزی باید اطمینان حاصل کنند که انتقالات پول با استفاده از فناوری جدید واقعاً بی‌خطر است. وی خاطرنشان کرد که همه اینها به تقاضا برای این ارز بستگی دارد. برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین از نظر ماهیتی ایمن و بین‌المللی هستند. شاید برخی از آن بازارهای بین‌المللی بین بانک‌های دیجیتال برقرار نشود، اما بین بلاکچین‌ها اتفاق بیفتد.

نظر شما در مورد عرضه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و نقش آنها در تسهیل پرداخت‌های بین‌المللی چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: beincrypto