به تازگی در کشور روسیه، یک کارمند اداره پست به دلیل استخراج رمزارز در محل کار خود، توسط پلیس دستگیر شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

نیروی پلیس کشور روسیه به تازگی یک عملیات جنایی را علیه رئیس اداره‌ی پست منطقه‌‌ای به راه انداخته و این فرد را دستگیر کرده است. حال، شاید بپرسید که دلیل دستگیری این رئیس اداره پست، چه چیزی می‌تواند باشد؟ این فرد در محل کار خود با توجه به شبکه‌ای که در آن جا در اختیار داشته، استخراج رمزارز یا کریپتو انجام داده و در واقع از امکاناتی که در اختیارش قرار داده شده، برای کاری استفاده کرده که هیچ ارتباطی با کار پست نداشته است.

طبق اطلاعاتی که از یک خبرگذاری محلی به نام RNS دریافت کردیم، کمیته‌ی رسیدگی و بررسی روسیه در منطقه‌ی Stavropol اعلام کرده که رئیس سابق اداره‌ی پست منطقه، به صورت غیر قانونی در محل کار خود، تجهیزات و سخت افزار پیشرفته و مخصوص استخراج رمزارز یا کریپتو قرار داده و از آن‌ها در محل کار خود استفاده می‌کرده است. از‌ آن جایی که استخراج بیت کوین به برق و انرژی بسیاری نیاز دارد، این فرد توانسته با شبکه برقی اداره، کار خود را پیش ببرد و تا ۶ ماه به فعالیت غیر قانونی بپردازد. برای اولین بار در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ بود که کار ماینینگ رمزارز یا کریپتو توسط این رئیس اداره پست آغاز شد و به تازگی پلیس روسیه به این فعالیت پایان داده و فرد متخلف را دستگیر کرده است.

طبق مقامات و مسئولانی که پشت این رسیدگی و بازرسی بودند، سرویس پستی دولت در منطقه‌ی Stavropol، هزینه‌ای بالغ بر ۳۰٫۰۰۰ روبل (واحد پول روسیه) یا به عبارتی ۴۲۷/۵۰ دلار آمریکا، ضرر متحمل شده که رقم بزرگ و قابل توجهی محسوب می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا استخراج رمزارزها در ایران می‌تواند در برابر تحریم‌های آمریکا مؤثر باشد؟

فرد متخلف، به جرم سوء استفاده از برق متهم شده که یکی از جرم‌های دولتی در روسیه محسوب می‌شود. کمیته‌ی رسیدگی و بررسی، هنوز در فاز و مرحله‌ی جمع آوری مدارک جرم قرار دارد و پرونده هنوز به صورت کامل بسته نشده اما به نظر نمی‌رسد وضعیت برای فرد متخلف، بهتر شود. صحبت از فرد متخلف و مجرم شد، بد نیست بگوییم که رئیس سابق اداره پست منطقه‌ای، هنوز به صورت رسانه‌ای به دنیا معرفی نشده و نام و چهره و به صورت کلی، هویت او محفوظ باقی مانده است. از آن جایی که بررسی‌ها هنوز ادامه دارد، این طور ترجیح داده شده که فرد متخلف، به صورت رسانه‌ای معرفی نشود و فعلا در حد یک مضنون باقی بماند. علاوه بر این، فراموش نکنیم که اتهامات هنوز نهایی نشده‌اند و باید تا انتهای بررسی پرونده صبر کنیم.

قطعاً کار رئیس سابق اداره پست منطقه‌ای روسیه، درست نبوده و این فرد در واقع از قدرت و منابعی که دولت در اختیار او قرار داده بود، سوء استفاده کرده است. حال، مهم این نیست که این سوء استفاده به رمزارزها مربوط باشد یا چیز دیگری! جالب این جا است که در ماه مارچ سال جاری، یک پرونده و مورد مشابه باز هم در روسیه و این بار در شهر سنت پترزبورگ (Saint Petersburg) رخ داد. در این پرونده، مجرمان ۲۰۰٫۰۰۰ دلار ارزش الکتریسیته را در ماه به سرقت برده بودند تا با استفاده از آن‌، به استخراج بیت کوین بپردازند. این افراد توانسته بودند در هشت موقعیت و محیط متفاوت، یک ساختار متصل را به وجود بیاورند و تجهیزات و سخت افزارهای مخصوص ماینینگ خود را به شبکه وصل کنند اما در انتها توسط پلیس دستگیر شدند و پلیس روسیه به این عملیات مجرمانه پایان داد.

نظر شما در مورد عملیات مجرمانه در کشور روسیه برای استخراج بیت کوین در محل کار چیست؟

منبع: Cointelegraph