با پشتیبانی دستگاههای خودپرداز ژاپن از ریپل در کنار سایر ارزهای دیجیتال، کاربران این رمزارز به راحتی می‌توانند با دستگاه‌های ATM، ریپل دریافت کنند. با کوین نیک همراه باشید.

ریپل در حال حاضر از نظر ارزش بازار، در جایگاه چهارم ارزهای دیجیتال قرار دارد. پشتیبانی دستگاههای خودپرداز ژاپن از ریپل با کمک شرکت خدمات‌ دهی مالی SBI Holdings صورت می‌گیرد. این شرکت همچنین یکی از شرکا و مخترعین ریپل است. مدیران اجرایی این شرکت اخیراً اعلام کرده‌اند که با استفاده از اپلیکیشن Money Tap به زودی دستگاه‌های ATM ژاپن که توسط بانک مرکزی این کشور عمل می‌کنند، از ریپل پشتیبانی خواهند کرد. این اتفاق اجازه می‌دهد تا مشتریان به راحتی، با هزینه کم و سرعت بالا، ریپل خریداری کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: علاقه سرمایه گذاران به ریپل با افزایش نرخ معامله درشبکه‌های بیت کوین و اتریوم

افزایش قدرت ریپل در ژاپن

علاوه بر راحتی کاربران، شرکت SBI Holdings اعلام کرده که پشتیبانی دستگاههای خودپرداز ژاپن از ریپل باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد:

در حال حاضر، هر بانک دارای اپلیکیشن اختصاصی برای ATMهای است. اما با استفاده از یک اپلیکیشن مشترک، ATMها می‌توانند به صورت مشترک از چندین بانک پشتیبانی کنند.

اپلیکیشن Money Tap در اواخر سال ۲۰۱۹ برای اندروید و iOS معرفی شد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا کدهای QR را با گوشی خود اسکن کنند تا به سرعت بتوانند پول مورد نظر خود را از اشخاص یا دستگاه‌هایی که از Money Tap بهره می‌برند، دریافت یا ارسال کنند.

دریافت ریپل از دستگاه های خودپرداز ژاپن

علاوه بر آن، این شرکت از سال ۲۰۱۹ در تلاش بوده است تا از ارز دیجیتال ریپل برای ارسال حواله‌ها استفاده کند. یکی از بانک‌های اموال دیجیتالی ژاپن به نام Sygnum به تازگی اعلام کرده است که از ریپل پشتیبانی خواهد کرد. در نتیجه، کاربران اجازه خواهند داشت تا برای خرید، فروش و تبادل، از ریپل هم استفاده کنند. یکی از دلایل پشتیبانی این بانک اموال دیجیتالی، مقیاس جهانی و ارزش بازار ریپل است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ریپل و بیت کوین؛ نگاهی به تفاوت‌های کلیدی این دو رمزارز

مشکلات ریپل

البته با این که این خبر خوبی برای ارز دیجیتال ریپل محسوب می‌شود، با این حال شرایط ریپل این اواخر چندان مناسب نبوده است. از منحل شدن بسیاری از انجمن‌های ریپل در اینترنت تا مشکلات قانونی در برابر این ارز دیجیتال، و همچنین رشد سهم بازار تتر در برابر ریپل، دست به دست هم داده‌اند تا ریپل در حال حاضر در شرایط مناسبی قرار نداشته باشد.

یکی از مشکلات قانونی که ریپل با آن دست و پنجه نرم می‌کند، از سوی شرکت ناشناخته‌ای به نام Bitcoin Manipulation Abatement LLC بوده است. این شرکت ادعا دارد که ریپل یک اوراق بهادار است و باید به همین صورت هم تبلیغ شود. همچنین این شرکت به دنبال این است تا ریپل تمام پول‌هایی که در طول این چند سال به دست آورده را به تمامی سرمایه‌گذاران گذشته خود بازگرداند.

این همه ماجرا نیست، بلکه ریپل با یک مشکل دادگاهی دیگر هم دست و پنجه نرم می‌کند. شرکت ریپل به دلیل وجود تخلفات و کلاهبرداری‌های موجود در یوتیوب، و عدم توانایی این شرکت از شناسایی کلاهبرداران در این شبکه، از یوتیوب شکایت کرده است. در یوتیوب ۱۰ها نوع کلاهبرداری مانند اهدای ریپل وجود دارد و عدم هیچ گونه تلاشی از سوی یوتیوب برای جلوگیری از این کلاهبرداری‌ها، باعث شد تا در نهایت ریپل درگیر مسائل دادگاهی با این شرکت شود.

حال باید دید پشتیبانی دستگاههای خودپرداز ژاپن از ریپل و راحت‌تر شدن دسترسی مردم به این ارز دیجیتال، کمی شرایط ریپل را بهبود خواهد بخشید یا نه.

منبع: Live Bitcoin News