به‌نظر می‌رسد که موفقیت سامسونگ در فروش مدل‌های مختلف گوشی طی سال‌های گذشته، باعث شده که این شرکت به پذیرش ارزهای دیجیتال و بلاک چین روی بیاورد. سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدگنندگان گوشی هوشمند در جهان است و بسیاری از مردم دنیا گوشی‌های تولیدشده این کمپانی را دردست دارند. امروزه امکان استفاده از فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال به‌لطف گوشی‌های هوشمند برای بسیاری از مشتریان و مصرف‌کنندگان وجود دارد و همین امر ورود سامسونگ به دنیای ارز دیجیتال را سرعت می‌بخشد تا به یکی از بازیگران اصلی دنیای کریپتوکارنسی و بلاک چین تبدیل شود.

در سال‌های گذشته، رقابت بین غول‌های دنیای تکنولوژی معمولا حول محور گوشی‌های هوشمند و خصوصیاتی مانند، اندازه و کیفیت صفحه نمایش، قدرت دوربین و قدرت پردازنده بود. با این‌حال غول کره‌ای دنیای تکنولوژی یعنی سامسونگ که فروش خوبی را از تولید گوشی‌های سری گلکسی تجربه کرد، توانست پتانسیل زیادی برای ورود به دنیای ارزهای رمزنگاری شده و پذیرش فناوری بلاک چین کسب کند. در این مقاله از کوین نیک قصد داریم درمورد ورود سامسونگ به دنیای ارز دیجیتال بیشتر صحبت کنیم.

گوشی های جدید سامسونگ و امکان کار با ارزهای دیجیتال

طی چند سال گذشته، بازار گوشی‌های اندرویدی جهش قابل‌توجهی داشت و توانست ۶۰ درصد بازار جهانی را از آن خود کند. درواقع نوآوری‌هایی که در گوشی‌های اندرویدی به‌خصوص گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ از سال ۲۰۱۳ تا امروز به وجود آمد، باعث شد که سهم بازار گوشی‌های اندرویدی نسبت به مهمترین رقیب آن یعنی iOS، افزایش چشمگیری پیدا کند. همین موضوع نشان‌دهنده تغییر آرام ولی آشکار گوشی‌های هوشمند در مسیر حرکت به‌سمت فناوری بلاک چین است.

سامسونگ در آخرین محصولات خود یعنی S20، S20+ و S20 Ultra از فناوری ۵G یا همان نسل پنجم فناوری اینترنت همراه استفاده کرده است. این گوشی‌ها بر پایه سری پیشین یعنی S10 ساخته شدند و می‌توانند از بیتکوین، بلاک چین و ارزهای دیجیتال پشتیبانی کنند، همچنین کیف پول دیجیتال بیت کوین و ارز دیجیتال به‌صورت پیشفرض در این گوشی‌ها وجود دارد.

ورود سامسونگ به دنیای ارزهای دیجیتال

گوشی های جدید سامسونگ

تصور می‌شود که سامسونگ برای افزایش امنیت اطلاعات در این گوشی‌های هوشمند، با ترکیب پلتفرم امنیتی ناکس (Knox) فرایندی را ایجاد کرده تا از رمز عبور (password)، پین‌کد (PIN)، الگو (pattern) و کلید خصوصی بلاک چین (Blockchain Private Key) محافظت کند.

سامسونگ سال گذشته فروشگاه بلاک چین خود یعنی (Blockchain Keystore) را معرفی کرد که در ابتدا تنها از توکن (ERC-20) پشتیبانی می‌کرد اما در ماه اوت سال گذشته، بیت کوین را هم به آن اضافه کرد. به‌این‌ترتیب با استفاده از گوشی‌های سامسونگ و فروشگاه بلاک چین، کابران می‌توانند به‌راحتی می‌توانند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال خود را روی گوشی ذخیره کنند.

یکی از مهمترین مواردی که در زمینه ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد، غفلت کاربران در محافظت از کلید خصوصی کیف پول دیجیتال (private wallet key) است که منجربه سرقت و هک اطلاعات کیف پول دیجیتال می‌شود.

اما سامسونگ این امکان را فراهم کرده که اگر بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در کیف پول گوشی هوشمند ذخیره شود، کاربران می‌توانند کاملا روی کلید خصوصی خود کنترل داشته باشد و دیگر نیازی نیست که برای کنترل و محافظت از کیف پول دیجیتال خود، به شرکت‌های دیگر متکی باشند.

بیشتر بخوانید: ۵ روش موثر برای تامین امنیت رمز ارز

سرعت پذیرش ارزهای دیجیتال در یکی دو سال اخیر، باتوجه به انتظاری که از آن می‌رفت، رشد نکرد. با این وجود پیشرفت‌ها در تجربه کاری استفاده از ارزهای دیجیتال باعث شده که استفاده از این ارزها در دسترس افراد بیشتری قرار بگیرد. اما همین حرکت آرام و پذیرش نرم‌افزارهای سازگار با ارزهای دیجیتال در دستگاه‌های مختلف، می‌تواند به پیشرفت صنعت کریپتوکارنسی کمک کند.

ورود شرکت های بزرگ به دنیای ارزهای دیجیتال

هرچه فناوری امکان استفاده از ارزهای رمزپایه را آسان‌تر می‌کند، شاهد پذیرش بیشتری نسبت به استفاده از ارزهای دیجیتال در طی زمان خواهیم بود. برای مثال استارباکس که مهمترین فروشگاه زنجیره‌ای قهوه در ایالات متحده محسوب می‌شود، قرار است با همکاری شرکت Bakkt، یک اپلیکیشن برای خرید به‌کمک ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کند.

همچنین توسعه نرم‌افزاهای جدید مختلف از جمله (dApp) توسط سامسونگ هم نویدبخش مسیر روبه‌رشد ارزهای دیجیتال است. کیف پول طراحی‌شده توسط تیم توسعه سامسونگ در حال‌حاضر از چهار اپلیکیشن غیرمتمرکز CoinDuck ،Cosmee ،CryptoKitties و Enjin پشتیبانی می‌کند. البته dApp تنها روی گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ قابل‌استفاده است و کاربران می‌توانند آن را از فروشگاه گلکسی سامسونگ (Samsung Galaxy Store) دریافت کنند.

اگر بخواهیم در یک مقیاس بزرگتر این موضوع را بررسی کنیم، سامسونگ همیشه تلاش کرده تا امکانات ویژه‌ای را برای کاربران خود ارائه کند. مانند گوشی Z Flip که با صفحه نمایش قابل‌انعطاف خود (صفحه نمایش این گوشی خم می‌شود) توانست انقلابی در دنیای گوشی‌های هوشمند ایجاد کند. این ایده‌های جدید با قرارگرفتن در کنار راه‌هکارهای جدید مالی مانند استفاده از ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که ایده‌های نو برای کاربران بسیار راحت‌تر از گذشته دردسترس هستند. به‌نظر می‌رسد که محدودیت‌های استفاده از ارزهای دیجیتال درحال برطرف‌شدن است و به‌زودی به یک سرویس کارآمد تبدیل خواهند شد.

ورود شرکت سامسونگ به دنیای ارزهای دیجیتال

گوشی سامسونگ مدل Z Flip

سامسونگ به‌آرامی مشغول یکپارچه‌سازی این ایده‌های جدید در دستگاه‌های خود است و همزمان دست به توسعه نرم‌افزارهایی برای پشتیبانی از این ایده‌ها زده است. سامسونگ هم به‌ناچار دانش خود در زمینه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین را افزایش می‌دهد و سعی می‌کند تا به کاربران بیشتری در این زمینه دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: ۷ مورد از بهترین کیف پول های بیت کوین

به‌این‌ترتیب هر روز سرمایه‌گذاران بیشتری در زمینه ارزهای دیجیتال ترغیب می‌شوند تا از محصولات تولیدی سامسونگ استفاده کنند. زیرا ضمن برخورداری از یک گوشی با طراحی شیک، ویژگی‌های عالی و دوربین قدرتمند، می‌توانند از قابلیت کیف پول دیجیتال و ایمنی بالای آن هم بهره ببرند. بدون‌شک ورود سامسونگ به دنیای ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین می‌تواند شرکت‌های بزرگ دیگر را هم برای ورود به این صنعت ترغیب کند.

منبع: Coinspeaker.com