ویل آلرت (Whale Alert) یک شرکت تحلیل بیت کوین است که به خاطر آمارهایش درباره جابجایی‌های بزرگ صورت گرفته در بیت کوین و دیگر رمزارزها در جامعه ارزهای دیجیتالی معروف است. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که حجم استخراج بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو، تاکنون یک میلیون و صد و بیست و پنج هزار و صد و پنجاه بیت کوین بوده است. با این مطلب کوین نیک همراه باشید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحقیقات نشان می‌دهد دارایی‌ ساتوشی ناکاموتو هیچگاه استفاده نخواهد شد

طبق ادعای شرکت ویل آلرت، این عدد دقیق‌ترین تخمین از تعداد بلاک‌ها و بیت کوین‌های استخراج شده توسط خالق مرموز بیت کوین است. طبق این مطالعه، مشخص شد که ساتوشی تا بحال ۵۴۳۱۶ بلاک را استخراج کرده است که این عدد معادل حدودا ۱۰.۹ میلیارد دلار است. برای رسیدن به این اعداد، این شرکت از روش اکسترا نانس (extra nonce) که توسط دمیان لرنر (Demian Lerner) ایجاد شد، استفاده کرده است. این روش، الگویی را که منجر به آشکار شدن فعالیت‌های صورت گرفته در پاتوشی می‌شود، شکل می‌دهد. پاتوشی یک ماینر بیت کوین پرکار و نیرومند است که توسط سرجیو دمیان لرنر شناسایی شده است. شرکت ویل آلرت در این باره می‌گوید:

در سال ۲۰۱۳، سرجیو دمیان لرنر کشف کرد که الگویی مشخص و تکرار شونده در تراکنش‌های کوین بیس مربوط به هر بلاک وجود دارد (در این تراکنش‌ها به ازای هر بلاک استخراج شده، تعدادی بیت کوین به عنوان پاداش دریافت می‌شود).

 

میزان استخراج بیت کوین ساتوشی ناکاموتو

پاتوشی یک ماینر بیت کوین پرکار و نیرومند است

 

تعداد بلاک‌های استخراج شده

نکته جالب دیگری که در این مطالعه مشخص شد این بود که کار استخراج تعداد ۲۲۵۰۳ عدد از ۵۴۳۱۶ بلاک اولیه، توسط ساتوشی ناکاموتو صورت گرفته است. این کار احتمالا با هدف محافظت از شبکه در برابر حملات خرابکارانه صورت گفته است.

ما تقریبا مطمئن هستیم که پاتوشی توسط ساتوشی انجام گرفته است. زیرا دارای الگوی مشخصی از همان روزهای اولیه پیدایش بیت کوین است. به این صورت که پاتوشی بلاک‌های ایجاد شده را استخراج کرده و بیت کوین‌های حاصل از آن را برای هال فینی می‌فرستاد.

لرنر ادعای خود را از طریق نانس‌های (مقداری که در فرایند ماینینگ استفاده شده و در هر بلاک ذخیره می‌شود. این مقدار متفاوت از اکسترا نانس است) موجود در بلاک‌های استخراج شده توسط پاتوشی هم ثابت کرد. آخرین بایت از نانس ، همیشه عددی بین ۰ تا ۹ یا ۱۹ تا ۵۸ بود. در حالی که بقیه ماینرها از بازه عددی ۰ تا ۲۵۰ استفاده می‌کنند.

وقتی اولین سکه‌های استخراج شده جابجا شدند، توجهات زیادی را در حوزه ارزهای دیجیتال به خود جلب کردند. چون هر تراکنشی در این کیف پول‌های دیجیتالی قدیمی، می‌توانست سرنحی برای رسیدن به هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا ماینرهای بیت کوین غیرمنطقی رفتار می‌ کنند؟

آیا رسانه‌ها همه چیز را می‌دانند؟

نیک کارتر، موسس Coin Metrics، در رشته توئیت‌هایی درباره علاقه به الگوهای قدیمی بیت کوین صحبت کرد. بلاک ۳۵۶۴، یکی از پربحث‌ترین موارد در دنیای بیت کوین است.

در اینجا تصویری از الگوی پاتوشی یا یلاکی که به تازگی استخراج شده است را مشاهده می‌کنید. البته بلاک‌هایی که گفته می‌شود ساتوشی در آن‌ها دست داشته است دارای الگوی خاصی هستند که این بلاک از آن برخوردار نیست.

استخراج بیت کوین ساتوشی

تصویر توئیت شده توسط نیک کارتر

کارتر در ادامه به بیان برخی از رمز و رازهای ساتوشی که شاید افراد عادی فعال در حوزه بیت کوین از آن‌ها بی خبر باشند هم پرداخت:

مشخص است که راجع به سکه‌های ساتوشی بحث‌های زیادی وجود دارد. چیزهایی که عموم مردم از آن بی خبر هستند. طوری که در خبرها از این موضوع صحبت شده است، همه فکر می‌کنند که یک کیف پول دیجیتالی غول پیکر مختص به ساتوشی وجود دارد. اما در حقیقت، موضوع فراتر از این‌ها است.

یک عقیده قوی در میان بخشی از مشتاقان حوزه ارزهای دیجیتالی وجود دارد. اینکه بهتر است هیچ‌وقت به هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو پی نبریم. اما این مساله موجب توقف کنجکاوی‌ها و دنبال کردن سرنخ‌های موجود در بلاک‌های استخراج شده برای رسیدن به ساتوشی نشده است.

منبع: zycrypto