هنوز بسیاری از افراد در زمینه رمزارز و بیت کوین، به دنبال دارایی ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) و هویت این فرد هستند؛ فردی که به عنوان خالق رمزارز بیت کوین شناخته می‌شود اما به نظر می‌رسد علاقه‌ای به استفاده از دارایی و ارز‌ دیجیتال خود ندارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

به تازگی تحقیقاتی انجام گرفته که ثابت می‌کند ساتوشی ناکاموتو هیچگاه از دارایی‌ رمزارز خود یا به اصطلاح، کوین‌های خود استفاده نخواهد کرد. محقق یا پژوهشگری که پیش از این ۱/۱ میلیون بیت کوینی که ساتوشی ناکاموتو استخراج کرده بود را شناسایی کرده بود، به تازگی با یک تحقیق جدید بازگشته و اعلام کرده که تحقیقات جدید او ثابت کرده‌اند که ساتوشی یک فرد نوع دوست است و هیچگاه دارایی خود را استفاده و کوین‌های خود را خرج نخواهد کرد.

سرجیو دمین لرنر (Sergio Demian Lerner)، طراح لایه دوم پروتکل بیت کوین که با نام RSK شناخته می‌شود و همچنین سابقه قابل توجهی در زمینه تحقیقات و پژوهش پیرامون رمزارزها و بیت کوین را دارد، به تازگی اعلام کرده که پس از صرف حدود ۳ سال زمان، به این نتیجه رسیده که کد بیت کوین، دارای یک سری مشکلات و ایرادهای خصوصی است و همین موضوع سبب شده تا الگوی Patoshi کشف و یافت شود. حالا شاید بپرسید الگوی Patoshi چیست؟

این مطلب راهم مطالعه کنید: یافتن ساتوشی ناکاموتو با استفاده از تکنیک‌ های سبک شناسی

الگوی Patoshi یک ماینر یا استخراج کننده را توصیف می‌‌کند که برای استخراج کردن، یک الگوریتم و روش کاملا متفاوت را برای خود دارد و حدود ۱/۱ میلیون بیت کوین استخراج کرده است. هنوز به صورت دقیق مشخص نیست اما بسیاری از مردم و فعالان عقیده دارند که همین شخص، ساتوشی ناکاموتو است و کسی به غیر از او نمی‌توانسته چنین الگوریتم متفاوتی را مورد استفاده قرار دهد. حالا، محققی که پیشتر به آن اشاره کردیم و سرخیو دمین لرنر نام دارد، با توج به پژوهش‌هایی که انجام داده، مطمئن است که این فرد، ساتوشی ناکاموتو است و برای آسایش و راحتی خالق بیت کوین، از انجام تحقیقات بیشتر و عمیق‌تر، خودداری کرده است. لرنر این گونه توضیح می‌دهد:

من نمی‌خواهم درباره این موضوع به لایه‌های عمیق‌تری بروم و فکر می‌کنم تا کنون به اندازه کافی در زمینه شفاف سازی بیت کوین مشارکت کرده‌ام. عمیق‌تر پیش رفتن، ممکن است به حریم خصوصی ساتوشی تعرض کند.

لرنر توضیح می‌دهد که بر اساس تحقیقاتی که انجام داده و البته شناخت و درکی که از شخصیت ساتوشی ناکاموتو دارد، او معتقد است که خالق بیت کوین، هیچگاه کوین‌ها یا به صورت کلی، دارایی‌های خود را خرج نخواهد کرد. به بیان دیگر، دارایی‌ ساتوشی ناکاموتو هیچگاه استفاده نخواهد شد. او ادامه می‌دهد:

با فرض این که ساتوسی [در واقع] Patoshi است، من باور دارم بر اساس تاریخچه قبلی از کوین‌های ساتوشی، او هیچگاه از کوین‌های خود استفاده نخواهد کرد. بنابراین، من فکر می‌کنم راهی منصفانه‌تر و نوع دوستانه‌تر برای تولد بیت کوین وجود ندارد.

نظر شما در مورد دارایی ساتوشی ناکاموتو چیست؟ آیا خالق بیت کوین قصد دارد با دارایی خود یک کار شگفت انگیز را آغاز کند؟

منبع: Cointelegraph