به‌تازگی خبر رسیده که ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) حدود ۱۱ میلیارد دلار بیت کوین استخراج کرده است! با کوین نیک همراه باشید تا بیشتر درباره این خبر عجیب صحبت کنیم.

شرکت Whale Alert که به‌عنوان یک شرکت تحلیلی بلاک چین شناخته می‌شود و معمولا جامعه‌ی کاربری ارز دیجیتال را از مقادیر چشمگیر و قابل توجه بیت کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال آگاه می‌کند، به‌تازگی خبر داده که ساتوشی ناکاموتو در حدود ۱٫۱۲۵٫۱۵۰ بیت کوین استخراج کرده است. طبق ادعای Whale Alert، این مطالعه و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این عدد دقیق‌ترین و نزدیک‌ترین عدد به تعداد بلاک استخراج شده توسط خالق مشکوک و مرموز بیت کوین، یعنی ساتوشی ناکاموتو است.

طبق تحقیقات و اطلاعات منتشرشده ساتوشی ناکاموتو تعداد ۵۴٫۳۱۶ بلاک را استخراج کرده و جالب است بدانید ارزش این میزان بلاک، حدود ۱۱ میلیارد دلار محاسبه شده است! Whale Alert برای بدست آوردن این آمار و اعداد دقیق، از روش extra nonce که متعلق به سرجیو دیمین لرنر (Sergio Demian Lerner) است، استفاده کرده است.

طبق اطلاعاتی که Whale Alert منتشر کرده، روش extra nonce الگویی را نشان می‌دهد که باعث می‌شود فعالیت‌های پاتوشی (Patoshi) مشخص شود؛ یک استخراج‌کننده‌ی بیت کوین پیشرو که توسط سرجیو دیمین لرنر کشف هویت شد. Whale Alert توضیح می‌دهد که در سال ۲۰۱۳، سرجیو دیمین لرنر کشف کرد که در ارزش extranonce در تراکنش کوین بیس (Coinbase)، یک الگوی متمایز وجود دارد (تراکنشی که بیت کوین به عنوان پاداش برای استخراج یک بلاک در نظر می‌گیرد) و این برای هر بلاک اتفاق افتاده است.

تحقیقات و مطالعات همچنین نشان می‌دهد که ۲۲٫۵۰۳ بلاک از مجموع ۵۳٫۳۱۶ بلاک، توسط ساتوشی استخراج شده و بر این اساس، هدف استخراج‌کننده‌ی اولیه‌ محافظت کردن از شبکه در برابر حمله‌های مختلف بوده است. به این بخش مهم از اطلاعات منتشر شده توجه کنید:

ما به‌طور قطع می‌دانیم که پاتوشی توسط ساتوشی کار می‌کند چرا که الگوی او در بدو تولد شبکه ظهور پیدا می‌کند و بلاکی را استخراج کرده که بیت کوین‌های تولید شده را به Hal Finney فرستاده است. لرنر برای ادعاهای خود، مدارک اضافی را در Nonces (یک ارزش دیگر که در فرایند استخراج استفاده می‌شود که باز هم روی هر بلاک ذخیره می‌گردد اما با Extra Nonce تفاوت دارد) هر بلاکی را که توسط پاتوشی استخراج شده بود پیدا کرد. آخرین بایتِ‌ Nonce همیشه درون بازه‌ی ۰ تا ۹ یا ۱۹ تا ۵۸ بود و این در حالی است که تمام ماینرهای دیگر از بازه‌ی کامل یا فول رنج ۰ تا ۲۵۵ استفاده می‌کنند.

این مطلب را هم مطالعه کنید: عدم افشای هویت ساتوشی ناکاموتو برای بیت کوین خوب است یا بد؟

زمانی که سکه‌ها در همان حرکات اول استخراج می‌شوند، همیشه در جامعه‌ی رمزارز، به یک نکته‌ی جالب تبدیل می‌گردند و چشمان همه را به سمت خود معطوف می‌کنند. هر تراکنشی که توسط این کیف پول‌های قدیمی انجام بگیرد، می‌تواند یک سرنخ برای افشا کردن هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو باشد. به‌تازگی در یک پست توییتری، یکی از موسسان شرکت Coin Metrics، یعنی نیک کارتر (Nic Carter) در مورد علاقه به الگو‌های اولیه بیت کوین صحبت کرد. بلاک ۳٫۶۵۴ یکی از مواردی است که توجه جامعه بیت کوین را بشدت نسبت به خود معطوف کرده است.

نیک کارتر با ارائه تصویر زیر، در مورد آن توضیحات تخصصی و جالبی را ارائه داد و اطلاعاتی را توضیح داد که قضیه‌ را هر چه بیشتر مرموز و البته برای افراد جامعه‌ی بیت کوین، جالب و هیجان انگیز می‌کند. شما می‌توانید در زیر، تصویر را مشاهده کنید و پس از آن، توضیخات نیک کارتر را مطالعه نمایید.

استخراج بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو

الگوی پاتوشی

این یک تصویر بصری از الگوی پاتوشی است با بلاکی که تازه ارسال کرده است. با توجه به این بلاک‌ها باور می‌کنیم که ساتوشی یک الگوی ویژه در Nonce دارد که این بلاک‌ها فاقد‌ آن هستند.

واقعیت این است که بحث و جد‌ل‌های بسیار بیشتری نسبت به چیزی که مردم به صورت کلی فکر می‌کنند، درباره کوین‌های ساتوشی وجود دارد. این طور که در رسانه‌ها گزارش می‌شود، شما فکر می‌کنید که این یک کیف پول بسیار بزرگ است که به ساتوشی تعلق دارد. اما در عمل، شک‌های بسیار بیشتری در مورد آدرس‌ها وجود دارد.

هویت ساتوشی ناکاموتو و البته ۱۱ میلیارد دلار بیت کوینی که استخراج کرده و گمان می‌شود برای او باشد، تبدیل به مسئله‌ی درگیرکننده‌ای برای جامعه‌ی رمزارز شده و افکار عمومی را به خود معطوف کرده است. با تمام این تفاسیر، عقیده‌ی محکم و محبوبی در میان فعالان حوزه‌ی رمزارز وجود دارد که می‌گوید بهتر است هیچگاه از هویت ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق محبوب‌ترین رمزارز دنیا، یعنی بیت کوین شناخته می‌شود، پرده برداری نشود. با این حال، این عقیده باعث نمی‌شود که مردم و رسانه‌ها از هر طریقی (مانند جست و جو در بلاک‌ها) برای یافتن هویت ساتوشی ناکاموتو دست بکشند.

نظر شما در مورد استخراج ۱۱ میلیارد دلار بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو چیست؟ آیا اطلاعات و بررسی‌های ارائه شده را به ساتوشی نسبت می‌دهید؟ نظرات خوب خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Zycrypto