هم‌بنیان‌گذار اتریوم و بنیان‌گذار کاردانو، چارلز هوسکینسون (Charles Hoskinson)، اخیرا اظهار داشته است که با استفاده از تکنیک‌های علم سبک شناسی یا استلیومتری (stylometric) می‌توان خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، را یافت. برای اخبار بیشتر در حوزه رمزارز با کوین نیک همراه باشید.

هوسکینسون در مصاحبه‌ای که اوایل ماه آوریل انجام داد پیشنهاد کرد که موثرترین راه برای یافتن این مرد/شخص/گروه پشت این نام مستعار استفاده از این نوع تکنیک‌ها است.

این تکنیک‌ها از مطالعه سبک زبان‌شناسی که معمولا برای زبان نوشتاری استفاده می‌شود بهره می‌برند. این تکنیک پیش از این برای سبک نوشتاری ناکاموتو استفاده شده بود اما نتیجه خاصی در بر نداشت.

بنابراین، هوسکینسون پیشنهاد کرد از کدهای ساتوشی ناکاموتو استفاده شود. در توضیح اینکه چرا این تکنیک می‌تواند بسیار موثر باشد، هوسکینسون گفت:

بله بسیار تاثیرگذار است. سبک‌شناسی کد بسیار دقیق‌تر است. این هم مقاله‌ای در مورد این موضوع. معمولا برای دنبال‌کردن نویسنده‌های بدافزارها از آن استفاده می‌شود و معمولا بسیار موثر است.

علاوه بر این، هوسکینسون همچنین در مورد اینکه ناکاموتو امروز چگونه فردی ممکن است باشد پیش‌بینی‌هایی ارائه داد. او گفت که ناکاموتو احتمالا در دهه ۵۰ یا ۶۰ زندگی خود است و در اوایل دهه ۸۰ یا ۹۰ میلادی در مدرسه خاصی از علوم رایانه تحصیل کرده است.

منبع: cryptonewmedia.press