یک سرمایه‌گذار با یک پیشنهاد لحظه آخری بزرگ روی مجموعه‌ای از آثار هنری دیجیتال در یک حراجی توکن های غیر قابل تعویض (NFT) روی شبکه اتریوم، بیش از ۳/۵ میلیون دلار درآمد تولید کرد.

یک سرمایه‌گذار در حراج Nifty Gateway یک پیشنهاد لحظه آخری به ارزش ۷۷۷٫۷۷۷ دلار ارائه داد. در مجموع، حراج NFT بیش از ۳/۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد. هنرمند این اثر- که با نام مستعار توییتر خود Beeple شناخته می‌شود- به دلیل تلاش‌هایش مورد ستایش عمومی قرار گرفت.

حراجی توکن های غیر قابل تعویض (NFT)

یک سرمایه‌گذار در حراجی پلتفرم Nifty Gateway برای مجموعه‌ای از هنرهای دیجیتال (که شامل قطعاتی با الهام از فناوری، جنگ ستارگان و طبیعت است) مبلغ ۷۷۷۷۷۷ دلار پیشنهاد داد. و این کار دقیقاً در لحظه آخر انجام شد.

تیم Nifty Gateway در توییت خود نوشت:

این فرد ۷۷۷۷۷۷ دلار را در حالی پیشنهاد داد که دقیقاً یک ثانیه باقی مانده بود.

در این حراجی توکن های غیر قابل تعویض، دو سرمایه‌گذار بر سر مجموعه آثار هنری به نام «The Complete MF Collection» رقابت مستقیم داشتند. تیم کانگ (Tim Kang)- که با نام مستعار «Illestrater» شناخته می‌شود – و هم یک سرمایه‌گذار دیگر با نام مستعار «Metakovan» در یک جنگ مناقصه‌ای رقابتی سخت درگیر بودند، ضمن اینکه قیمت‌ها از ۲۰۰۰۰۰ دلار شروع می‌شوند.

سرانجام، پیشنهادات به اوج رسید، طوری که کانگ و متاکوان به ترتیب ۳۷۷۷۷۷ دلار و ۳۸۰۰۰۰ دلار را پیشنهاد دادند. سپس، در آخرین ثانیه، کانگ پیشنهاد موفقیت‌آمیز خود را به ارزش ۷۷۷۷۷۷ دلار ارائه داد.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل توکن های غیرقابل تعویض؛ از تولید تا فروش NFT

فروش آثار هنری از طریق توکن ‌های غیرقابل تعویض

این مجموعه شامل ۲۰ قطعه هنری است. این هنرمند در مورد اثر هنری که ساخت یک کنسول قدیمی Game Boy را به تصویر می‌کشد، گفت:

فکر کردن در مورد جهش قابلیت‌های Game Boy از بیست و پنج سال پیش تا آیفون ۱۲ پرو مکس و سرعت فنآوری دیوانه‌کننده است. حالا ۲۵ سال دیگر را تصور کنید.

این هنرمند گفت که خلق این محتوا بسیار سرگرم‌کننده است.

اثر Beeple با عنوان تکنولوژی قدیمی

قطعه هنری اثر Beeple با عنوان تکنولوژی قدیمی

همچنین، Beeple در مجموعه خود دارای یک توکن فیزیکی است که در وب سایت این هنرمند قابل نام‌نویسی است. به گفته Beeple، این توکن یک محصول دست‌ساز فیزیکی بدون رابط از نوع توکن غیرقابل تعویض (NFT) است که دارای یک صفحه پشتی امضا شده از جنس تیتانیوم با نشانگرهای پنهان احراز هویت است.

رشد حوزه NFT

تامی کیملمن (Tommy Kimmelman)، مسئول روابط هنرمندان در Nifty Gateway، در مصاحبه با Decrypt گفت که این فروش ممکن است آخرین فروش در نوع خود نباشد. حوزه NFT طی سال گذشته شاهد صعود ناگهانی بوده و ما فروش این چنینی را اجتناب ناپذیر می‌دانیم. این ممکن است یکی از اولین موارد در نوع خود باشد، اما مطمئنا آخرین نخواهد بود.

در مجموع، Beeple بیش از ۳/۵ میلیون دلار فروش هنر دیجیتال در آخر هفته در این حراجی توکن های غیر قابل تعویض داشت- مبلغی حیرت‌آور و تأیید موفقیت بالقوه‌ای که می‌توان در این صنعت یافت.

تیم Nifty Gateway امروز در توییت خود نوشت:

این فروش میزان کل فروش اولیه بازار از مجموعه Beeple را به بیش از ۳۵۰۰۰۰۰ دلار ‌رساند و تبریک به Beeple افسانه‌ای.

به دنبال این حراج موفقیت‌آمیز، Beeple ویدیویی از یک جشن را در توییتر خود منتشر کرد.

جالب اینکه، استعدادهای او توسط دیگران در حوزه NFT مورد ستایش واقع شده است. یکی از کاربران توییتر، پابلو (Pablo)، گفت:

دوره جدید beeplecollect آغاز شده است.

کانگ گفت:

Beeple یک قطعه جامع با توجه دقیق به جزئیات در طیف فیزیکی و دیجیتال با کیفیت بی‌نظیر طراحی کرده است و افزود: وجدان کاری و درک خلاق او تاریخ برجسته‌ای را برای هنر و رمزنگاری رقم خواهد زد.

پیش از این، در صنعت در حال رشد NFT فراخوان داده شده بود، اما درآمد بالای ۳/۵ میلیون دلاری نداشتند.

نظر شما در مورد حراجی توکن های غیر قابل تعویض و کاربرد آنها چیست؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt