پس از یک جلسه ملاقات و گفتگوی وکلای طرفین در تاریخ ۱ آوریل، ریپل و SEC توافق کردند شرکت ریپل برخی از ایمیل‌های خود را که حاوی اطلاعات تجاری است اصلاح کند. اما با این حال ریپل به نیمی از آنچه می‌خواست رسیده است؛ این شرکت تنها می‌تواند دو ایمیل را تا حدی ویرایش کند، نه چهار ایمیل. بدین ترتیب، SEC تنها با اصلاح دو سند محرمانه ریپل موافقت کرده است نه همه آنها.

اصلاح دو سند محرمانه ریپل

شرکت ریپل در پرونده خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، طی پیشنهاد خود موفق شد تا بخشی از مکاتبات ایمیل‌های خود را از دید عموم دور نگه دارد.

خرید ریپل

در این دادخواست که در ماه دسامبر علیه ریپل مطرح شد، ادعا شده که ریپل با فروش XRP به صورت اوراق بهادار ثبت نشده ۱/۳ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است. ریپل، یک شرکت پرداخت که توسط خالقان XRP کریس لارسن (Chris Larsen) و برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) تأسیس شده، به نوعی مانند بانک مرکزی XRP کار می‌کند. اگر این سکه سقوط کند، ریپل بخشی از ۵۵ میلیون XRP موجود در خزانه خود را می‌فروشد.

در تاریخ ۳۱ مارس، یک قاضی نیویورک به درخواست ریپل مبنی بر مهروموم موقت چهار سند موافقت کرد و به ریپل و SEC دستور داد تا تاریخ ۲ آوریل در مورد اصلاحات توافق کنند. وکلای ریپل موفق شدند قاضی را متقاعد کنند که در مورد دو نامه الکترونیکی اصلاحاتی را انجام دهند.

نمودار روزانه قیمت ریپل

علی رغم وجود این پرونده قیمت ارز دیجیتال ریپل افزایش یافته است.

اطلاعات کلی این دو سند محرمانه

اولین اصلاح، مربوط به ایمیلی است که بین مدیر عامل شرکت ریپل، برد گارلینگهاوس و یک فرد ناشناس درباره Rippleworks، بازوی غیرانتفاعی VC این شرکت، ردوبدل شده است. مورد دوم بین گروه‌های ناشناس است که درباره افکار عمومی درباره XRP و کنترل ریپل بر آن صحبت شده است.

طبق گفته اندرو سرسنی (Andrew Ceresney)، مشاور ریپل، این شرکت در مورد دو ایمیل دیگر به توافق نرسیده است. SEC نمی‌خواهد ریپل ایمیلی را که حاوی اطلاعات مالی شخصی کریس لارسن است پنهان کند، نه اینکه استراتژی این شرکت را برای سرمایه‌گذاران خصوصی به اشتراک بگذارد.

بدیهی است که وکلای ریپل همچنان خواهان اصلاح دو ایمیل دیگر هستند. روز گذشته سرسنی در نامه‌ای به دادگاه گفت: «هر چهار سند» حاوی مطالبی هستند که در رابطه با اختلافات مربوطه در دادگاه ثبت شده‌اند و اسناد قضایی نیستند و حق دسترسی عمومی به آنها وجود ندارد.

این مطلب را هم مطالعه کنید: ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل چیست؟

این پرونده دادرسی مانع از افزایش ارزش XRP، ارز دیجیتال شرکت ریپل در جریان بازار گاوی نشده است. از دیروز، XRP با ارزش بازار ۲۷/۴ میلیارد دلار به هفتمین ارز دیجیتال بزرگ تبدیل شد. قیمت XRP از ابتدای سال حدود ۱۷۰ درصد افزایش یافته و در حال حاضر ۰/۵۸۸۴ دلار ارزش دارد، که از قیمت آن پیش از تشکیل این پرونده نیز بالاتر است.

برای اینکه از آخرین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال مطلع باشید ما را در شبکه‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام دنبال کنید. همچنین، در سایت کوین نیک نیز می‌توانید مطالب پایه و اخبار را مطالعه کرده و با ما در ارتباط باشید.

منبع: decrypt