در ادامه کشمکش‌های بین ریپل و کمیسیون بورس و اوارق بهادار ایالت متحده این بار SEC در نامه‌ای به قاضی، مردود بودن دفاعیات ریپل را اعلام کرد و آنها را از نظر قانونی نادرست خواند.

مردود بودن دفاعیات ریپل از نظر SEC

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در نامه‌ای حقوقی به قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) از دادگاه منطقه‌ای آمریکا در ناحیه جنوبی نیویورک که پرونده آن در تاریخ ۹ مارس تشکیل شده، از دادگاه درخواست کرد تا دفاعیات ریپل را رد کرده و از اقدامات بعدی مدیران این شرکت در راستای مختومه کردن این پرونده جلوگیره کند.

استدلال وکیل SEC، خورخه تنیرو (Jorge Tenreiro) در مورد مردود بودن دفاعیات ریپل این است که این شرکت بلاکچین در تلاش است تا از «مسئولیت» در قبال عرضه اوراق ثبت نشده XRP شانه خالی کرده و بار این مسئولیت را به عهده این آژانس بگذارد.

دفاع ریپل و اعتراض SEC

همانطور که توسط U.Today گزارش شد، ریپل اظهار داشت که شاکی در استناد به «عدم انجام تشریفات قانونی» در پاسخ به اولین دادخواست اصلاح شده، درباره فروش غیر قانونی XRP دلائل موجهی ارائه نداده است. همچنین، این شرکت ادعا می‌کند که SEC جلساتی با صرافی‌ها داشته اما به آنها در مورد وضعیت نظارتی XRP هشدار نداده است.

این نهاد نظارتی نیز به نوبه خود می‌گوید که دفاعیات ریپل «از نظر قانونی نادرست» هستند و ادعا می‌کند که در میانه تحقیقات غیر علنی هیچ تعهدی برای هشدار به فعالین این صنعت در مورد چنین تخلفاتی ندارد:

ریپل به جای تأیید تعهد خود به پیروی از قانون، نشان می‌دهد که کارکنان SEC متعهد به هشدار به فعالین این صنعت هستند، حتی اگر کارکنان در حال انجام یک تحقیق غیر علنی باشند. چنین الزاماتی در نظام حقوقی ما وجود ندارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵

SEC ارز دیجیتال ریپل را «دارایی دیجیتال از نوع اوراق بهادار» خواند

طبق گفته‌های SEC، پرونده ریپل یک برنامه ساده از تست Howey است، تستی که توسط دادگاه عالی ایالات متحده تعیین شده که آیا معاملات خاصی می‌توانند به عنوان اوراق بهادار تلقی شوند یا خیر:

استدلال ریپل در اصل این است که اصطلاح «قرارداد سرمایه‌گذاری» که طی دهه‌ها دادرسی قضایی تعریف شده به خاطر مبهم بودن فاقد اعتبار است. با این حال، این استدلال بارها توسط دادگاه‌ها رد شده است. دادگاه منطقه‌ای حداقل دو بار این استدلال را رد کرده و حداقل دو دادگاه فدرال در این منطقه به طور خاص این استدلال را در چارچوب اعمال Howey در مورد اوراق بهادار بودن دارایی دیجیتال رد کرده‌اند.

آزمایش howey برای تعیین شرایط اوراق بهادار بودن یک دارایی

تست howey تعیین می کند که آیا معاملات خاصی واجد شرایط اوارق بهادار هستند یا خیر

این مطلب راهم مطالعه کنید: خروج ریپل از آمریکا در صورت پیروزی SEC در دادگاه

این نهاد نظارتی افزود که شرکت ریپل کسب‌وکار خود را روی فروش دارایی دیجیتالی که اوراق بهادار بوده، سرمایه‌گذاری کرده است:

در اینجا، ریپل اساساً کل کسب‌وکار خود را با فروش دارایی دیجیتالی که اوراق بهادار بوده سرمایه‌گذاری کرده و در عین حال احتمال کسب سود در آینده را برای سرمایه‌گذاران تبلیغ کرده است. با این وجود ریپل اکنون ادعا کرده از اینکه SEC از این اقدام اجرایی شکایت کرده متعجب است.

دردسرهای همپوشانی نهادهای نظارتی

در حالی که شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) XRP را «یک ارز مجازی» نامیده، SEC می‌گوید که این اصطلاح صرفاً آن را از ارزهای سنتی متمایز می‌کند:

قابل ذکر است که ریپل در پاسخ اصلاحی خود ادعا نمی‌کند که هر کسی اعم از دولت، یک مشاور حقوقی یا هر فرد دیگر، به ریپل گفته باشد که توافق با FinCEN به این معنی است که ریپل از تبعیت از قوانین اوراق بهادار یا هر قانون قابل اجرای دیگر معاف است.

علاوه بر این، ریپل ادعا می‌کند که یک نظام نظارتی نمی‌تواند از اعمال یک نظام نظارتی دیگر که با آن همپوشانی دارد، جلوگیری کند.

به نظر می‌رسد که کشمکش‌ها میان ریپل و SEC به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد. به نظر شما آیا دادگاه مردود بودن دفاعیات ریپل را خواهد پذیرفت؟ فراموش نکنید که ما را در توییتر و اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید تا از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال باخبر شوید.

منبع: u.today