به‌گزارش کوین‌نیک، تعداد ۱۸۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در شهرستان برخوار از توابع استان اصفهان توسط پلیس این شهر کشف و ضبط شد.

سرهنگ حجت فرهادی، در خصوص کشف دستگاه‌های ماینر غیرمجاز گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی شهرستان برخوار مطلع شدند در یکی از شهرک‌های صنعتی این شهرستان فردی اقدام به استخراج ارز دیجیتال به صورت غیرقانونی می‌کند که وارد عمل شدند.

جانشین انتظامی شهرستان برخوار در ادامه به جزپیات این عملیات پرداخت و گفت: پس از هماهنگی‌های لازم از محل بازرسی شد که ۱۸۰ دستگاه ماینر خارجی و ۲۶۵ فن همگی فاقد مدارک گمرکی و قانونی کشف شد.

وی افزود: کارشناسان مربوطه ارزش دستگاه‌های کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ فرهادی خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

بیشتر بخوانید: مصادره بیش از ۲۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال بدون مجوز

جانشین انتظامی شهرستان برخوار در پایان این نکته را تاکید کرد که: پلیس با هرگونه اخلال در روند اقتصادی کشور طبق قانون برخورد می‌کند و از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشابه، از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ موضوع را گزارش کنند.

به نظر می‌رسد پس از ابلاغ مصوبه تعیین تکلیف دستگاه‌های استخراج رمزارز در روز ۱۵ تیر و با توجه به مهلت یک ماهه به ماینرها برای ثبت قانونی دستگاه‌های خود و از طرفی اعلام مدیر عامل توانیر مبنی بر اعطای پاداش ۱۰ میلیون تومانی برای معرفی استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز، دولت به صورت جدی در پی برخورد با فارم‌های غیرمجاز و قانون‌مند کردن این صنعت در کشور است.

منبع: خبرگزاری پلیس