در هفته‌های اخیر شاهد تمایل زیاد دارندگان بیت کوین به سمت سرمایه‌گذاری روی آلت‌کوین بودیم. فرض قبلی سرمایه‌گذاری روی آلت کوین‌ها این بود که با ترید کردن ارزهای محبوبی مانند کاردانو، داج‌ کوین و مانند آن می‌توان بیت کوین بیشتری به دست آورد. اما یکی از تحلیلگران مجموعه «PlanB» با استناد به یک نظرسنجی می‌گوید: «نتایج نظرسنجی و بررسی داده‌های بازار نشان می‌دهد، فروشندگان بیت کوین در حال فروش یا معامله بیت کوین برای خرید آلت کوین‌ها هستند.»

استراتژی فروش بیت کوین برای خرید آلت کوین

این استراتژی برای برخی از سرمایه‌گذاران جواب داده است. نمودار زیر عملکرد هفته‌های اخیر بیت کوین را در مقابل برخی از بهترین آلت کوین ها نشان می‌دهد.

فروش بیت کوین برای خرید آلت کوین

عملکرد بیت کوین در مقابل برخی از آلت کوین ها در هفته های اخیر

این مطلب راهم مطالعه کنید: آلت کوین ها در آستانه فصلی تازه: معرفی آلت کوین هایی که بهترین عملکرد را داشته اند

اما جیسون ویلیامز (Jason Williams) یکی از مدیران برجسته صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعتقاد دارد این استراژی ممکن است بسیار خطرناک و ریسکی باشد.

ویلیامز می‌گوید:

افراد بیت کوین خود را می‌فروشند تا آلت کوین و برخی از ارزهای بی ارزش را خریداری کنند. من فکر می‌کنم این کار خیلی خطرناک است. من مطمئنم اگر یک تحلیل تاریخی صادقانه انجام شود، نشان می‌دهد نگهداری بیت کوین یک استراتژی فوق‌العاده است. درست همانطور که سهامداران تک‌سهام نسبت به کسانی که سبد سهام استفاده می‌کنند، بازنده هستند.

همانطور که مشخص است ویلیامز از آن دسته از سرمایه‌گذاران است که اعتقاد دارد نگهداری بلند مدت بیت کوین بهتر از تلاش برای کسب سود از نوسانات کوتاه مدت بیت کوین و آلت کوین است.

مت دسوزا (Matt D’Souza) مدیرعامل یک استارتاپ استخراج بیت کوین به نام «Blockware Mining» می‌گوید خرید بیت کوین با قیمت ۸٫۵۰۰ دلار هیچ فرقی با ۹٫۳۰۰ دلار ندارد وقتی واقعا باور داشته باشید ارزش بیت کوین در ماه‌ها یا سال آینده بالاتر از ۲۰٫۰۰۰ یا ۵۰٫۰۰۰ دلار معامله خواهد شد.

نوسانات کوتاه مدت تنها حواس سرمایه‌گذاران را پرت می‌کند که ممکن است به از دست رفتن یک فرصت بزرگ شود. نگه داشتن سکه بسیار مهم است، به طور متوسط کاهش ارزش دلار هزینه پایه شما را کاهش می‌دهد و می توانید تمام آن را از طریق استخراج تامین کنید.

ویلیامز تنها سرمایه‌گذاری در فضای ارزهای دیجیتال نیست که مخالف فروش بیت کوین برای سرمایه گذاری روی آلت کوین است، یک تحلیلگر در سایت Bitcoinist هم ۳ عامل را شناسایی کرده است که طبق آن ادعا می‌کند، فصل آلت کوین‌ها به زودی به پایان می‌رسد.

  • طبق سابقه، تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال به زودی این روند را مهار می‌کند.
  • میزان نوسانات بیت کوین در پایین‌ترین مقدار خود قرار دارد، آخرین بار در ماه مارس ۲۰۱۹ این نوسانات دیده شده بود. بیت کوین غالباً در هنگام تلاطم بازار روند نوسانات را هدایت می‌کند.
  • به طور تاریخی بیت کوین همواره در سه ماهه سوم سال روند نزولی و بازار خرسی را تجربه کرده است. در روندهای اخیر بیت کوین هنگام بازار خرسی عملکرد بهتری نسبت به آلت کوین‌ها از خود نشان داده است.

با توجه به موارد اشاره شده به نظر شما نگهداری بیت کوین استراتژی بهتری است یا فروش بیت کوین و خرید آلت کوین و استفاده از نوسانات ارزهای دیجیتال می‌تواند سود بیشتری را به ارمغان بیاورد؟ نظرات و تحلیل‌های خود را زیر همین پست در قسمت نظرات یا در شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: Bitcoinist